Pages

01 mars 2015

Skyltsöndag


2:a skyltsöndagen för mig. Häng på du oxå!!! inga krav o inga regler o vill du veta mer så fråga BP,  för jag är helt ny i skyltsöndag

Först jag visa en skylt från de raraste försäkringsbolag jag hört talas om. Skylten fotograferade jag i en gammal affär (ett lite museum kan man väl kalla det) som såg ut precis som affärerna gjorde förr i tiden, ja faktiskt innan min tid :) 
Nästa skylt sitter på ett gammalt bogvisir, det är så vackert Svenska kronan o lejonen. 
Jag är lite så där små svag för kronor av alla dess slag. Tänk om de vore äkta guld :) 

Min tredje skylt fotograferade jag på Sundbyholms slott. De spelade in "Bonde söker fru"  när vi var där. Men de hade vi inte en susning om och ingen såg vi heller :)  
Ja dessa tre skyltar får bli den här söndagens bidrag från mig. Idag blir de tårta hos mig, så välkomna :) 

14 kommentarer:

  1. Hej vännen, jag spar tårtan till andra som gillar det bättre men jag ger en jättekram på födelsedagen istället! När börjar du på nya jobbet, var det inte nu i början av mars? Håller tummarna förstås för att du ska stortrivas. Men så är du en gla skit så jag kan inte tänka mig att du inte skulle göra det...
    Nä nu ska jag fortsätta heja på gubbarna i spåret, skickade en massa snöoväder upp till Falun idag bara för att göra det lite mer spännande, "ler"
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Du har då verkligen fattat galoppen med att skylta på söndagar:-) Helt suveräna bidrag, speciellt den första skylten.
    Som sagt - himla kul att du hänger på å du är otroligt duktig på att välja "rätt" skyltar.
    Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
  3. Jag hänger på nästa söndag när jag e hemma i Svedala. Spara en bit tårta:))
    ha de Fia

    SvaraRadera
  4. Härliga skyltar du visar!
    Tänker på dig idag... för visst är det idag du börjar nya jobbet?
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hade jag bott närmare så kanske jag tagit dig på orden om tårtan.
    Hoppas du hade en trevlig födelsedag <3
    Kram

    SvaraRadera
  6. Fina skyltar :-)
    Ha en fin måndag!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  7. Grattis!! att du har börjat nytt jobb! Kram!

    SvaraRadera
  8. Hoppas att du fick en fin födelsedag och att det går bra på nya jobbet. Så glad för din skull...
    Kramiz**

    SvaraRadera
  9. Grattis igen :)
    Så det var nära att du kom med på tv då? ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Svar: Är sååååååå glad för din skull att du trivs på det nya jobbet. Det är su sååååååå värd:-)

    SvaraRadera
  11. Fina o lite ovanliga skyltar! :) <3

    SvaraRadera
  12. Höddududdu, du får inte sluta blogga bara för att du börjat på nytt jobb! Okej, första veckan är du förlåten men nu vill jag faktiskt ha en liten uppdatering om vad som försiggår hos Anki. Har i allafall förstått så mycket som att det verkar lovande och positivt!
    Kramen

    SvaraRadera