Pages

22 februari 2017

Så slank hon ner i diket


Ibland klumpar man till det!

Jag brukar gå ut till brevlådan när jag kommer hem från jobbet och ta in posten, om de kommit någon, vill säga.

I fredags var jag hos frissan direkt efter jobbet där köpte jag en flaska spray som jag hade i handen. När jag öppnade brevlådan så tappade jag sprayen som rullande ner i diket som är vid lådan.

När jag skulle böja mig ner och ta upp den så rullade jag också ner i diket. Så där låg jag och skrattade för mig själv innan jag lyckades ta mig upp igen. Jag har lite svårt att hålla mig för skratt när de händer något komiskt även om de är jag själv som klantar till det.

Någon annan fick ingen glädje av händelsen då de enda som såg mig var hundarna o de är vana vid sin småknäppa matte.
Som de kan gå. 

I Lördags hamnade jag helt oplanerat på IKEA i Älmhult, jag följde med som sällskap snäll som jag är :) 

Deras fyndaffär är kul att gå i, där säljs massor av bra saker till billiga priset, jag köpte en dörrspegel för 49:- kan de bli billigare? 
Så köpte jag två fladdermusfåtöjer tror jag de heter. De tänkte jag ha ute på altan i sommar 


På kvällen var man mest bara trött av dagen bravad så de blev middag och vila i soffan. Inte dumt det heller i emellanåt. 

I söndags var jag och en arbetskamrat tillika väninna på Livskraft och försökte lära oss att meditera. 

Jag har alltid varit bra på att stänga av alla tankar o och annat som far omkring i hjärnan, men de här var mer spännande. Man ska prova på så mycket som möjligt i livet. De vill jag göra fler gånger. 

Så kom måndagen och en ny arbetsvecka och där är jag nu, mitt i arbetsveckan. 








12 kommentarer:

  1. Haha ... skulle varit kul att se dig där i diket :)
    ja, se där är den ju - ditt fina fynd. Vilken tur att du var så snäll och följde med till IKEA! Meditation verkar spännande, men jag vet inte om det är något för mig...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så synd att inte fler fick skratta åt din vurpa! Ett gott skratt lär ju förlänga livet :) Jaså, du var i Älmhult du, det pratade vi också om... Ha en fin onsdag!

    SvaraRadera
  3. En bra helg - trots "dikeskörningen" ;-) Haha! Visst är det bästa att skratta när man klantar till det (så länge man inte gör sig illa, då är det ganska lätt att hålla sig för skratt...).

    Minns en gång när jag satt alldeles själv på tunnelbanan och skrattade högt (jodå, jag var nykter - på väg hem från jobbet).
    En farbror som satt mitt emot log och sa:
    - Vad roligt att du har så kul, men får jag fråga varför?
    Jag svarade:
    - Hahahaha! Jag åker åt fel håll!
    Han såg lite konfunderad ut och undrade nog vad som var det roliga med det :-D

    SvaraRadera
  4. Haha..det hade varit kul och se dig rulla ner i diket, tänk så det kan gå ibland. Tur du inte gjorde dig illa. Fyndhörnan är roliga att titta i, jag tycker ofta man hittar nånting. Fladermus fåtöljer är ju riktig nostalgi. Jag minns att vi hade det hemma när jag växte upp. Sköna att sitta i tyckte jag då i alla fall.
    Att meditera måste väl vara bra för sinnet, att få rensa bort mycket skräp som ligger och tar plats.
    Kram och ha det gott♥

    SvaraRadera
  5. Ja, man har ju inte roligare än man gör sig ;))
    Jag har svårt att stänga av tankar och andra intryck som far runt, så meditation hade varit en utmaning för mej. Kanske precis vad jag ska testa!?
    Kram 💖

    SvaraRadera
  6. Bra att man fortfarande kan skratta åt sig själv när man klantar till det;-)
    Fåtöljerna är urläckra. De verkar vara tillbaka för gott. Ja, även fåtöljer går i 40-50 års cyklar inte bara kläder. Bra att veta;-)

    SvaraRadera
  7. Du har så rätt min väg, man ska prova så mycket man hinner här i livet, hur det är att rulla runt i snön och leta sprayflaska till exempel! Meditation är inget för mig, avslappning kan jag inte göra på kommando. Nä, men vad jag menar är att när jag gick o gympade förr i världen o alla lade sig ner och spände av och bara andades, då gick jag ut i duschen. Har provat meditation och hypnos också men det vill sig inte...men det kan ju också bero på vem som är ledare. Fortsätt du dina spirituella övningar, jag får la hitta på nåt annat istället...Kramiz

    SvaraRadera
  8. Oj, tur du inte skadade dig när du föll i diket.
    Ikea hade jag velat ha nära. Vi har ca 25 mil till närmaste, i Haparanda, så det blir inte så ofta besök där.
    Nu ska jag titta på Farmen på tv.
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  9. Tack för titten hos mej. Lägger gärna till dej i min vinlista om det är ok.
    Kände igen mej i att bli full i fniss när det händer roliga saker. Det var nog en syn, först sprayen sen du i diket. Hihi förstår att du fnissade, tur det gick bra.
    Ha det fint och kraam

    SvaraRadera
  10. Ikea är kul att gå på, ett par år sedan nu ungefär senast, hög tid för ett återbesök.
    Att skratta åt sig själv är ganska befriande tycker jag..jag gör det ofta...jag är ju som jag är ;)

    Ha de fint nu och akta dig för dikena :)

    SvaraRadera
  11. Ja bättre att skratta än att bli förbannad (om man inte gör sig illa förståss)
    Jag trodde inte att det fanns fladdermusfåtöljer längre. Hög nostalgifaktor där.
    Kram

    SvaraRadera