Pages

29 mars 2017

Veckans ord V 13 F R U K T

Frukt – de är gott!

Det har man ju alltid hemma....nästan alltid. Jag har 
många svårsmälta frukter och de är i oätet skick. 

Jag har ett gäng glasfrukter en del-  så många som fick rum
fick åka i min lilla kundvagn. 

Gravida apelsiner trivs bra hemma hos mig. 

Bruna bananer växer inte på träd, men jag har 2 

Porslin äpple har jag också några stycken. 
(det här är ett bra sätt att alltid ha frukt i skålarna) 
jag har faktiskt trä äpplen också, men dom får ni inte se :) den här gången 

Sist men inte minst får ….ja men vänta här nu..., de här är ju ingen frukt.
Jo men nästan, det är ju bananbröd…så jag tycker de får vara med. 

Fler frukter finner du HÄR!!

17 kommentarer:

  1. einfach nur großartig !
    Eine tolle Auswahl an ganz besonderen Früchte,
    die schwangere Apfelsine ist Top !
    Danke auch für deinen lieben Kommentar bei mir, es hat mich gefreut.
    Liebe Grüße aus Deutschland

    SvaraRadera
  2. En härlig vinkling på frukt-temat idag.
    Både hårdsmält och lättsmält. Den gravida apelsinen
    tar priset.

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Vilket roligt och helt annorlunda bidrag till temat:-)
    Nu ser jag vad du använder din lilla kundvagn till:-) Köpte en likadan till en kompis förresten. De rosa var slut, så jag fick ta en turkos i tället, men hon blev lika glad för den.
    Den gravida apelsinen måste nog förlösas med kejsarsnitt - ser minst åtta stycken bebisapelsiner där;-)
    Bruna/svarta bananer - känner igen dom, men de finns sällan i fruktkorgen, då jag i vanliga fall redan slänger dom när det är "melerade". Å japp, jag vet att jag kunde göra nå't med dom, men jag bakar ju inte så;-)

    SvaraRadera
  4. Haha - vilket härligt inlägg! Bananbröd låter spännande - mjuk kaka med banan brukar jag göra, men dina bröd ser helt annorlunda ut :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härlig blandning av frukter både lättuggade och mer hårdsmälta! Kul med den gravida apelsinen, har aldrig tänkt i de banorna! Fatet med porslinsäpplen är urläckert!

    SvaraRadera
  6. Applåd för dina frukter- störtskön tolkning - inspirarande :-)

    SvaraRadera
  7. Frukt är gott, men bruna bananer gillar jag inte ;)

    SvaraRadera
  8. Oj så mycket frukt av varierande slag. Vilken söt liten kundvagn.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken fin skörd du bjuder på. Verkligen lockande och med härliga bilder. Kände igen glasäpplena, hade en gång ett grönt sådant.
      Den gravida apelsinen var speciell, undrar om du åt upp den.
      Kram!

      Radera
  9. Härliga fruktbilder av olika material! Gillade äpplen av glas!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  10. Hahaa! Mycket kul som vanligt här hos dig :-)

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder!!!!!! Älskar bananbröden!

    SvaraRadera
  12. Annorlunda frukter men lite väl hårdsmälta en del. Och alldeles för lättsmälta några. Undrar hur bananbröd smakar, har aldrig ätit det.
    Ingrid

    SvaraRadera
  13. Tittar in och säger hej, hoppas allt är ok. Önskar dej en skön vårdag
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Glad påsk önskar jag dej. Ha nu en toppenhelg med allt som den bjuder på. Stor kram ������

    SvaraRadera
  15. Härliga fruktbilder, både ätliga och oätliga,hehe
    Önskar dig en fin påskhelg♥♥

    SvaraRadera
  16. Vilket bra inlägg! De där glasfrukterna är jättefina!!

    SvaraRadera