Pages

16 maj 2017

Oh så.................

Jaha gissa vad jag var förra veckan ?
Jo i Ullared men min lillväninna i tre dagar. Japp du läste helt rätt. I tre dagar har vi bott på hotellet i Ullared. Många turer in i varuhuset har det blivit, där var så skönt, inte mer folk än på Coop här hemma :) Inga köer, inga armbågande arga shoppingmänninskor - så fridfullt och härligt. Man väljer ett lätt nummer på sin kundvagn så man kommer ihåg det om något norpar den :)

Jag kom fram till om jag varit hemma hade jag inte köpt mycket av det jag köpte. Nä, man handlar liksom bara för att man ska handla, för att man är i Ullared. Jag skulle köpa engångs artiklar till husvagnen – oh de gjorde jag, men vet i tusan om de var billigare där en här hemma.  Lite smått och gott hittade jag och som alltid när jag är där köpte jag stor T-shirt (nattlinne) alltid bra pris. 

Kul hade vi och umgås gjorde vi som tänk. Vi bodde bra, latade oss, åt gott och bara njöt av lite ledighet och ett Ge-Kå´s utan trängsel. 



Men så hände något olustigt. Vi stod bland utesaker och plötsligt small det till och hela varuhuset gungade. 
Första tanken -terrordåd, 
andra tanken  -vilket håll ska vi springa åt.
Tredje tanken avbröt en dam och sa – de sa i högtalarna förut att de skulle spränga utanför. 
Pust…Tack o lov. Kände att de var ganska långt till nödutgångar o att man knappast kollat vad de fanns. Lite otäckt de där.

Efter jag sett den här undrar jag om min man är en redig man, jag skulle nämligen aldrig få med honom till Ullared.

Han gör vad som helst för mig (säger han)  UTOM åker med till Ullared :)

Ibland måste man ringa sin käraste och då väljer man en bra plats att sätta sig på. Alla platser är bra utom de dåliga!!

Nu är vi i mitten av en ny vecka o i denna jobbar vi mest. Inga större äventyr väntas. vad jag vet :)








11 kommentarer:

  1. vi brukar åka till Ullared en gång på våren och en gång på hösten. Roligt, men jobbigt. Den vagnen du fick lär där inte vara någon som snor! ;))
    Ha det bra! Kramiz ❤️

    SvaraRadera
  2. Parerar man bara in när man åker, så är det lugnt i Ullared. Jag köper sällan mer än jag behöver, onödiga grejor har jag nog av innan😜 Maken får jag med ibland, ibland inte.

    SvaraRadera
  3. Har aldrig varit på Ullared, men känner många som varit där och gjorde precis som du. Typ "shop tilll you drop" - nå't i den stilen;-)
    Huvudsaken är väl att ni haft roligt och lättat lite (=mycket) på plånboken;-)

    Svar. Vi åker (tyvärr) hem nästa vecka efter fem veckor i paradiset;-)

    SvaraRadera
  4. Vilket äventyr, låter mysigt men inte terrordåd, nej tack.
    Brukar åka ibland med dotter.
    Just nu undrade jag om jag hörde i syne. Lät som min mans snusade, men han har åkt till jobbet för länge sen. Det var en fågel som lät likadant, haha.
    Ha en bra dag kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit på många platser runt om i världen och i alla svenska landskap men Ullared och GEKÅS har jag kvar, Vet inte ens vad jag skulle där att göra eller vad jag skulle köpa. Mne ankse blir det ett studiebesök vid tillfälle. Förstår att ni hade det trevligt, men tror jag bättre skulle gilla något annat för avkoppling.
      Tack för lättsam och rolig läsning.
      Trevlig vecka från mig i "ledighetsgruppen".
      Kram!

      Radera
  5. Ullared har jag aldrig varit så det finns kvar att upptäcka,hehe. Många bekanta som varit där och talat sig varma om det. Det gäller tydligen att åka rätt tid för att undvika trängsel. Fast gubben skulle jag nog inte få med mig,haha....
    Kramar♥

    SvaraRadera
  6. Hej, första gången jag ser kundvagnar med nummer! Där ser man, Ullared och Ikea, lika illa båda två...Även från vår lilla by går bussturer med jämna mellanrum ner till köppalatset, men shoppa är inte min grej. Jag kan absolut inte bestämma mig för vad jag ska ha. Men vad är anledningen till att det var så folktomt? Fel tid i månaden? Sommaren har nu landat officiellt i pörtet, långt över tjugo grader idag, oj, man är inte van! Hundarna flämtade lika mycket som jag när vi besegrade berget...
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Hej hej, ville bara kika in och önska dej en fin helg, kraam

    SvaraRadera
  8. Har en liten tanke på att ta in på det hotellet några dagar och shoppa...tror frugan hade gillat det.
    Får bli en överraskning i framtiden.

    Bra siffra på vagnen ;)

    SvaraRadera
  9. Hej, tack för besöket på min blogg.
    Om jag förstod rätt så skulle du till mönsterås, om du vill kan jag bara komma dit du ska så vi får säga hej
    Ha det skönt nu alla lediga dagarna
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Nu skriver jag så här....skulle aldrig besöka Ullared för att jag inte skulle palla så mycket folk, och därför så är det ju kul att läsa om någon som gillar just detta tempel....
    Jag avstår till dem som gillar.

    Tjopp tjopp ha en underbar sommar.

    SvaraRadera