Pages

12 augusti 2017

De rullar.............

Kära blogg (ledsen jag försakat dig igen – men känn hopp, jag ska fylla dig med ord)

Det sägs att tiden bara går fort om man lever i rutiner och alltid gör samma sak. Inte vet jag om de är snack men senaste veckorna har jag funderat på om det inte år så.


Vi rullade iväg på semester för några veckor sedan. 


en semester som vi bara bestämt tre mål på och därtill bestämt att göra vad som faller oss in. Nog är det härligt att inte ha tider att passa, saker man måste göra. Att inte planera för mycket och ta dagen som den kommer – de är skön semester och tiden går faktiskt i bra fart när den ena dagen inte är den andra lik. 

Vi har träffat så många människor, släktingar, vänner och människor vi inte känner. Vi har bott i vår husvagn utanför vänners hus och på campingar.  Vi har njutit av ledighet och vila.

Vi har varit i Småland, Södermanland, Närke, Västergötland. Vi har ätit gott på olika restauranger, grillat massa gott.

Druckit massor av vatten och en del berusningsdryck utan att bli berusade. Känns både som man äter och dricker bra mycket mer på sommaren än på vintern. 

Ja efter alla år av renovering och bygge var det verkligen skönt med en lång o härlig semester på rull. 

Jag har vilat o latat mig så mycket under de här veckorna så jag var helt slut när vi kom hem.

Nu har vi jobbat en vecka men snart är de dax igen. 

  



7 kommentarer:

  1. Men Hej! Vi kom hem idag...Jobb på måndag. Nu snurrar tvättmaskinen...

    SvaraRadera
  2. Kul att se att du lever iaf. Du verkar ha haft en toppen semester. Å att lata sig är underbart:-)

    SvaraRadera
  3. Heej, jag tänkte inte ens på att kika in på bloggen först då jag såg din kommentar, men så tänkte jag att vad sjutton, kanske har det hänt! Och det hade det...Ja nog var ni värda en rejäl semester alltid. Kramiz

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Vad trevligt att du skriver några rader. Det tog mig 1,5 år för mig att skriva ett nytt inlägg. Härligt med semester, det är tillfälle att samla krafter inför hösten.
    Ha de gott/kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag blev trött på min blogg så den togs bort. Men så plötsligt så saknade jag den, men då var den borta. Så nu startar jag om, och denna gången får den ligga där den är.
    Ha det bra. Kram!

    SvaraRadera
  6. Härligt med ett livstecken här på bloggen:) Trodde du slutat för gott så jag har inte ens varit inne här och kollat på jättelänge - men nu vet jag att du är på G igen :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Låter ju bra ......Här har livet tagit över mer & mer bloggen blir väldigt sporadisk,nå´t inlägg då & då - eller ??!!?? Vet inte just nu!

    Ha det så gott & 1000-Tack för finaste kommentaren hos mig ... ❤️

    SvaraRadera