Pages

19 juni 2013

Där som sädesfälten böjer sig för vinden

Där lämnar vi snart vidare, de hus o den gård vi skapat. 
Nu är vår gård såld!!!! Och vi drar ner mot Blekinge - nu letar vi med ljus o lykta efter något nytt vi kan skapa till vårt. (ja vi är väl inte redigt funtade men vi vill helst skapa vårt egna hem, inte köpa klart :)  

På gården flyttare en tvåbarns familj in och hästar har de oxå, så nu blir de lite fart här i hagarna igen. Är nästan säker på att de kommer älska stället precis som vi gör, (( men för oss ligger de fel geografiskt nu)). Den här familjen flyttar också hem, hem till Småland efter några år på annat håll. Precis som jag nu ska flytta hem till Blekinge, men hopp om att min älskling oxå ska trivas där

Bloggen ja den är de inte mycket med just nu, jag har alldeles för mycket omkring mig - men jag hoppas "förlåt" jag lovar att så snart jag har en stund över ska jag göra mig hörd här :)


Nu önskar jag Er alla















18 kommentarer:

  1. Ah....Härligt att flytta hem förstår jag & härligt att det blir lite Hästliv på er nu sålda gård...
    Önskar en riktigt Glad Midsommar" /Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Lycka till med ert nya liv. Glad midsommar!

    SvaraRadera
  3. Är så GLAD för din skull ♥

    Ha nu en riktigt underbar midsommar & glöm nu inte plocka 7 sorters blommor ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Lycka till med allt det nya :)

    Tassar in för att önska dig en riktigt trevlig midsommar :)
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  5. Är såå glad för din skull... vet ju hur mycket du längtar tillbaka hem :)
    Önskar dig och din älskling en helt underbar midsommar!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad glad jag blev att höra att ni äntligen fått sålt! :-) Hoppas ni snart hittar ett nytt projekt - att ni kommer att göra det till något alldeles exeptionellt tvivlar jag inte en sekund på!!

    Ha en underbar midsommar!!! :-D

    SvaraRadera
  7. Så glad jag blir för din skull, och vilken lättnad det måste vara att ha fått sålt så att ni kan leta nytt. Önskar dej en riktigt fin midsommar. Kram!

    SvaraRadera
  8. Är sååå glad för din skull...om du bara visste!! Och hem...ja det är alltid hem, likaså för mej. Å det är klart gubben kommer att trivas, en glad fru är en bra fru...
    Här blir det en lugn midsommar, ingenting bestämt, bara vi två...riktigt skönt!! Och jag ska väl låta gräsklipparen stå, men efter helgen så är jag på´t igen, det är ödetomten bredvid som jag tuktar, och bevisligen nödvändigt eftersom det är både hål efter grävling och sork.
    En riktigt skön midsommar till er!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Lycka till och glad midsommar. kram

    SvaraRadera
  10. Det låter underbart att ni fått sålt äntligen,och nu önskar jag er stort lycka till i det nya hemmet ni kommer skapa till erat.
    Ha en riktigt skön Midsommar
    Kramar♥

    SvaraRadera
  11. Att flytta hem är underbart! Jag vill också göra det!
    Ha en jättefin o trevlig midsommar! Kramiz!

    SvaraRadera
  12. Vad skönt att ni fick huset sålt.
    Klart att din älsklig kommer att trivas i Blekinge. Han är ju med dig :)
    Kram och glad midsommar!

    SvaraRadera
  13. Önskar dej en trevlig midsommar!
    Jag har flyttat hit tillbaka, men med nytt bloggnamn o address :)

    Kramen

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Ja,man längtar till sina fäders bygd,
    I mitt fall,är mitt Klarbo,upptagen av en barnfamilj,och mamman öppnat en butiki "vår",del.Klarbo diversehandel.Hon säljer fina presenter,men vi var lanthandlare.
    Kram.Inger

    SvaraRadera
  15. Lycka till nu med husletandet, ganska angenäma problem kan tyckas, men det har väl med urvalet att göra. När ska ni lämna över Petrusgården?
    Förstår att bloggen får stå tillbaka, jag hoppas vi hörs på fejan så länge!
    Glad sommar på dig och kram från pörtet

    SvaraRadera
  16. Så UNDERBART att ni fått sålt till slut!!
    All lycka med att hitta nåt nytt i Blekinge!
    Vi hörs när du får tid och lust.
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Grattis till försäljningen, hoppas att ni hittar ert framtidshem !
    Kram, Doris

    SvaraRadera