Pages

09 juni 2014

Livet kom i vägen

Och det är ju skönt när livet går före mindre väsentliga saker :) 
Men min frissa där till bröllopet, skulle ju göra lika fint själv som frissan gjorde
























men vi passade mellanprinsessan den 6 juni, hennes mamma, "vår blomsterflicka" var fullt sysselsatt med blomster arrangemang o brudbukett  inför lördagen och pappan ja han jobbade på Sweden Rock. Jag fick oxå en vacker bukett, se bara 






















Min andra son som fyller år 
6 juni hade av förklarliga skäl inte kalas - de stundade ju bröllop för honom.  Vi hade en sån där mysdag med underbart väder 
Vi badade
























Vi var på "Skogstokig dag" och kollade på älgsläpp. Något annorlunda än kosläpp.







 
Nu är de ju inte alla som springer 
omkring för lite mat- någon måste ju vila oxå!!

Eftersom den där lilla damen är lika tokig i hästar som sin farmor så gick de inta att passera dem obemärkt :) tyvärr fick inte farmor rida eftersom hästarna var väldigt små och farmor är väldigt stor .... ..



På kvällen var lilltjejen trött och fick lov att titta på Dora tills hon somna. Den där svarta tjejen somnade först :) 






















Så de blev ganska sent och 

 papiljotterna blev bortglömda :) 

På lördagsmorgonen kom pappan och hämtade tjejen och vi fick besök av en granne - fika på altan i skuggan - ja så gick klockan o vipps var de bara någon timme kvar tills vi skulle åka. Jösses - så frissan blev hur enkel som helst. kort o gott en hästsvans i snyggt strass hårsmycke. 

Så bar de av på bröllop som ägde rum vid havet i Karlskrona 
 
så otroligt vackert och de höll så kärleksfulla o fina tal till varandra så glädjetårarna forsade både på mig och många andra 
Tur med vädret hade de oxå - så varmt o skönt hela natta.



































Vilken vacker brudklänning hon bar































Ja de var ett vackert bröllop på en vacker plats med god mat, dans, mycket glädje och vacker o god tårta ( i kärlek o rockstil) 


På söndagen första hälft, tog jag de väldigt lugnt 
























Och på kvällen blev det 6 års kalas hos största prinsessan
En innehållsfull, ja rent fullspäckad helg kort och gott!!! 

Idag har vi haft ändå varmare ....än vad de var i helgen


Så när älsklingen kom hem tog vi en promenad ner till sjön med hundarna så de fick bada lite - de uppskattades 





















21 kommentarer:

  1. Kosläpp har man ju hört talas om men älgsläpp... Trodde älgarna levde fritt - oooops. Ja du vet ju att du har med en asfaltbonde att göra;-)

    Å vad hände med papiljotterna dp. Ja dom struntar jag ju i, men din egen lagda frisyr vill jag nog gärna få en glimt av;-)

    Toppen bilder förresten:-)

    SvaraRadera
  2. Allting bara Waooooooo ...

    /Kram go´ du!

    SvaraRadera
  3. Det låter som en toppenhelg, fylld med kärlek och värme.Fälla tårar på bröllop det ingår,jisses vad jag bölade när yngste sonen gifte sig...
    Kramiz**

    SvaraRadera
  4. Vilken fullspäckad helg du haft, men en superhelg! Så mycket vackert och tårtan var ett riktigt konstverk! Kramiz

    SvaraRadera
  5. Wow vilken toppenhelg! Bröllop, kalas, älgsläpp... ja det sista hade jag aldrig hört talas om. Kul! Själv är jag väldigt liten och det kan vara jobbigt ibland, men jag kan fortfarande rida shettisar :)

    SvaraRadera
  6. Vilken helt underbar helg! Tror allt att du var lika vacker i din enkla frisyr som om du "legat på papiljotter" :)
    Underbar bröllopsklänning!
    Shettisens frisyr hade platsat på vilket bröllop som helst!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tänk så bra det blev trots att du inte hann med pippilotterna!! Vilken helg, man blir riktigt tårögd av att bara läsa om bröllopet...
    Och älgsläpp?! Vilken grej!! Det vore nästan värt resan att få vara med nästa gång, se en massa stolliga älgar rusa ut.
    Så fina bilder, både på högtid och vardag, och ja, det vore verkligen kul om vi kunde ses i sommar. Än är inte semesterplanerna spikade helt, det är väldigt mycket måsten också när man har ett gammalt hus, som jag gärna förtränger så här års, men man måste få tid för nöjen också!!
    Ha det gott vännen och njut av sommaren och poolen #avundsjukt#!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. En härlig bildsvit på en uppenbarligen toppenhelg!
    Ja, det var en väldigt vacker brudklänning.
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
  9. Älgsläpp har jag aldrig hört talas om, det var något nytt :)

    Här sprang en hind över fotbollsplanen i morse just som jag hade passerat på väg till bussen, missade naturligtvis allt men fick informationen av frugan på telefonen.
    Och jag som hade kameran med mig...attans också.

    Men nu får du ha en trevlig kväll.

    SvaraRadera
  10. Så mycket underbart du upplevt redan denna sommar, med barnbarn och bröllop...hoppas du får en fortsatt finfin sommar kära du..

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  11. Vilken fantastisk helg du haft.
    Och vad fin i håret du blev!
    Vilket fantastiskt fint brudpar!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Jag är alldeles säker på att allt det där inte hade blivit ett dugg bättre även om du hade fått till den fina festfrissan! :-) Nog för att det är kul att vara lite extra fin ibland - och särskilt en sån dag så klart - men det brukar ju faktiskt för det allra mesta bli väldigt bra ändå, även om allt man har tänkt sej inte klaffar till hundra! :-D

    Häftigt med älgsläppet!!!

    Och grattis till alla nygifta och födelsedagsbarn!! :-)

    SvaraRadera
  13. Ja ibland hinner man inte allt man tänkt, men ni verkar ändå haft riktigt roligt senaste dagarna med bröllop och älgsläpp.
    Älgsläppet lät ju riktigt spännande :)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  14. Så häftig bröllopstårta, och jag som hoppats får se brudparet på ett riktigt bröllopsfoto! Men pga blygsel eller något annat fick jag bara se baksidan på den vackra bruden, men okej då, jag fattar...alla vill inte exponera sig..
    Och du såg förtjusande ut i din svans är jag alldeles säker på.
    Och jag, jag ska bli den excentriska finnkäringen jag alltid önskat bli och kärleken, den får jag av djuren, några andra inviter är inte välkomna alls! Så det så, hihi
    Kramen

    SvaraRadera
  15. Älgsläpp :-D Ja det har jag aldrig hört om.. men det måste ha varit häftigt :-)

    Roligt att prinsessan fick rida :-)

    Vilket fantastiskt bröllop ni fick vara med på... Vad gör det om du inte hade lockar i håret.. det var väl brudparet som var de man tittade mest på & jag tror du var jättefin med din strasstofs :-)

    Varmt & skönt har vi i denna sommarvärme :-)

    Tack för peppande ord i min blogg <3

    Kram

    SvaraRadera
  16. Godmorgon! Fredag igen och en ny helg står för dörren! Jag hoppas på lite fiske i helgen men det beror på hur det blåser...Kramiz

    SvaraRadera
  17. Hej, va trevligt och kul med en ny besökare - välkommen. Ja mitt liv har inte alltid varit en dans på rosor men idag är jag på det stora rätt ok. Må Gott

    SvaraRadera
  18. Å så mycket trevligt och roligt du haft, älgar är allt en väldans stora djur. Jätte vacker klänning bruden bar.
    Önskar dig en fin midsommar/kramen

    SvaraRadera
  19. En härlig, varm och underbar helg ser du ut att ha haft. Såååå mysigt.

    Älgsläpp...hihi.
    Jättevacker klänning med en sån fin rigningw bak.

    Ha det gott och kramen från mig.

    SvaraRadera
  20. Oj, vilken trevlig och innehållsrik helg! Det blev nog fint med hästsvans och strass-spänne oxå!

    SvaraRadera
  21. Hoho tjejen, var håller du hus?
    Hoppas du njuter av sommaren och tillvaron och orosmolnen har skingrat sig åt alla håll o kanter. Vet du, jag går ju inte i ärmlöst pga mina fula överarmar, tillhör min sjukdom tyvärr med stora gropar i skinnet, ser inte snyggt ut. o att hitta en sommarklänning med ärm är inte det lättaste, det kan jag lova dig! Nu hittade jag en på loppis, riktigt snygg, men, när jag sedan provade mina outfits så blev det inte klänning i allafall, kände mig inte riktigt bekväm...
    Kramen tjejen

    SvaraRadera