Pages

13 maj 2015

Gubben i fönstret

Jag bad om en rullgardin på jobbet, morgonsolen sken rakt in i dataskärmen. Och en dag så fick jag en gubbe i fönstret :) 

jag valde en röd rullgardin, med motivation att jag slipper byta till jul. Nä jag gillar färg helt enkelt. Nu måste jag se mig om efter nya gardiner, luftiga somriga. 

Nu har jag varit på nya jobbet i två månader och de känns som jag alltid varit där. Trivs kanonbra både med arbetet och arbetskamraterna. Tänk att man skulle få ett sånt toppjobb igen - de trodde jag inte. De känns så bra så jag nyper mig i armen ibland för att förvissa mig om att det är sant.  

På tal om sommar - tror ni den kommer? Här är kallt som på hösten och droppar trillar var och varannan dag. Men tack o lov kommer alla sköna blommor upp ur jorden.
Vårt badrum har blivit renoverat MEN ligger lite i dvala i väntan på rörmokaren, vi hade inte räknat med att han skulle behöva komma, men lite överraskningar dök upp "som vanligt när man renoverar" vilket gjorde oss i behov av vår rörmokare o han kan ju inte bara släppa alla andra jobb för att rusa till oss. Men förhoppningsvis dyker han upp i helgen. Jag ser verkligen fram mot när det är klart att använda igen. 

Vi har haft maskin hemma och gjort i ordning tomten med gångar och lite annat smått och gott. Jag har fått ett växthus av min älskling. Ett litet enkelt o nätt, alldeles lagom till mig, de har också fått sin grund 

Ramen har också kommit på plats. 
Ska bli kul när de har tid att göra de klart (gubben o en son) så jag kan börja flytta ut lite plantor. Ja vi har haft mycket hjälp här de senaste helgerna, bland annat av de här små arbetsmyrorna :) 

Kul när alla är med och fixar. Men vad gör den här tjejen? 
Jo jag köpte snurror till barnen, ni vet sådana runda som man sätter och sedan drar i snöret så flyger de iväg, oh ibland flög de rakt in i träden - det är de hon gör, hjälper dem loss :) En enkel och billig liten sak som barnen älskar att leka med  

Och nu står en ny helg och knackar på. 
Hoppas ni alla får en fin sådan.


15 kommentarer:

  1. Så himla kul att du gillar ditt nya jobb!
    Här har vi faktiskt två saker gemensamt: när jag fick mitt nuvarande jobb var jag ju också arbetslös. Å vilken lycka att ha hittat drömjobbet efter den tiden. Det var nummer 1 som vi har gemensamt.
    Nummer 2 är att vi hade samma problem som du på jobbet häromdagen - solen sken rakt in i skärmen på många platser i vårt nya flexkontor. Då kom det solgardiner/skjutbara panelvarianter upp på stubben. Fast vi fick inte välja färg. Å "riktiga" gardiner har vi inga. Men du verkar sitta i ett s k cellkontor som jag hade förut = ett eget rum alltså. Grattis!

    Växthuset är ju otroligt stort - där gäller det att sätta igång med odling av ... allt möjligt antar jag. Å vilken stor tomt ni har - förstår nästan att du knappt hinner med bloggandet;-)

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att ni får sån bra hjälp! :)
    Åååå ett sånt där växthus vill jag också ha. Men vi har ingen plats för den :(
    Nä..nu får det sluta blåsa och regna. Jag vill ha sol och värme NU!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det var väl inget litet växthus? Jag vill ha ett eller ännu hellre ett lusthus. Jag ska bara ha det att mysa i :)
    Kul att du trivs på nya jobbet! Sol i dataskärm är inget vidare!
    Håller tummarna att rörmokaren kommer och att ni får en trevlig helg :)

    SvaraRadera
  4. Härligt att du har fått ett jobb som du trivs med! Grattis till det! ...Vadå litet växthus??? Söta hjälpredor du har .......................Matro är viktigt Ha en bra dag Kram!

    SvaraRadera
  5. Så härligt att du trivs på nya jobbet!
    /Kram i go ☼-en från lilla mig ...

    SvaraRadera
  6. Kul med nytt jobb när man "landat" där...oftast...har varit på mitt nuvarande i snart tre år...trivs gör jag ju...men kanske man ska se sig om efter nytt med jämna mellanrum...allt enligt forskarnas uträkningar...skulle nog sakna kidzen nåt oerhört.

    Ha en superb eftermiddag i solen...det ska jag. :)

    SvaraRadera
  7. Åh så kul att du trivs på ditt nya jobb, lagom stort växthus tycker jag.
    Trevligt när alla hjälper till men hantverkare, hmmm, kommer när dom kommer........
    ha de Fia

    SvaraRadera
  8. Det glädjer mig att du trivs så bra på jobbet :-)
    Verkligen roligt!
    hoppas rörmokaren kommer snart :-)

    Vad fint med ettvisst hus. Kul att få!

    Ha en fin fin helg!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  9. Här kom tack och lov rörmokaren bums - fast då var det ju "katastrof-läge", så fattas bara. <:-)

    Riva i badrum är nog alltid lika "spännande"... Vi ska väl ge oss på vårt lite längre fram i år, och vi vet sedan länge att det finns en fuktskada i duschhörnan. Vid det här laget är den dock upptorkad sedan si så där tio år tillbaka i tiden, så vi kommer iallafall inte att hitta stående vatten bakom tapeten och under golvet, men lär nog få byta ut en del trä och gips... Brydde oss aldrig om att renovera då när vi upptäckte skadan, utan slutade helt enkelt använda den duschen! Har ju en till lixom... :-)

    Så himla kul att höra att du gillar ditt nya jobb!!! Nästan så jag också blir sugen på att ge mej ut på arbetsmarknaden och se om jag med kan hitta ett drömjobb på äldre dar! ;-)

    Ha en trevlig fredag och helg, vännen!! :-)

    SvaraRadera
  10. Tveksamt om sommaren kommer, vinterjacka och handskar på fast vi är i mitten av maj. Låter fantastiskt bra med jobbet!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Skönt att få ett jobb att trivas med. Det är inte alla förunnat - så vi som är så lyckliga ska nog kanske komma ihåg att uppskatta det :)
    Bra hjälpredor i trädgården :)

    SvaraRadera
  12. Vad härligt att du trivs så bra på nya jobbet, jag blir glad för din skull. Vilket fint växthus, vad roligt det blir för dig att fixa och dona där. Barn gillar ju också att fixa och hjälpa till, det är så roligt.
    Tack för dina värmande och deltagande ord och tankar hos mig, det värmer...
    Kramar♥

    SvaraRadera
  13. Hej hopp, nu är jag här igen! Jag är så himmelens glad för din skull, att du fick så bra jobb efter en tuff period. Och jag om någon vet hur tufft det är på arbetsmarknaden för oss mogna kvinnor, jag hade inte ens fyllt 40 när jag letade nytt jobb o ansågs vara gammal o förbrukad! Jag fattar inte hur arbetsgivarna tänker, när barnen vuxit upp så är ju kvinnan som mest produktiv i arbetslivet, hon behöver varken mammaledighet eller vabba! Ja o fint blir det på tomten, o lycka till med odlingarna, blir det tomater eller odlar du vin kanhända? Grannen har vinrankor i sitt växthus, undrar varför...
    Kramiz

    SvaraRadera
  14. Jag misstänkte nog att det skulle bli ett växthus där. Lyckliga du, men så litet var det ju inte.
    Grattis igen till att du fick ett så bra och trivsamt arbete.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Det är nog bland det bästa som finns när man kan skörda sina egna grönsaker och frukter.
    Det blir en del att se fram emot.

    SvaraRadera