Pages

30 september 2013

klackarna i taket o handspel på golvet



de är väl så de går till när livet är upp och ner,....eller förlåt, när livet går upp och ner :) 

Jag har varit genomförkyld eller är...de e segt skit de där förkylningarna. Så har jag haft en liten prins hos mig i 8 dygn - då är de liksom inte läge att blogga, för när han somnat på kvällen var de mycket annat som ville ha min tid - min älskling exempel :) 

Vi har haft barn o barnbarn här var enda helg sedan vi kom hit, de beror väl inte på att de är mammasjuka utan att vi behöver deras hjälp o ja så tycker de nog de är ganska kul att vi nu mera finns så nära. Vi bygger.....ja de e en historia för sig o den ska jag berätta en annan gång!!!! 


Om allt går som planerat så börja jag plugga på deltid nästa vecka.











Ska bli spännande, lite ny lärdom är aldrig fel. Blir att pendla lite, till den här staden









Växjö
 mitt

sötvattenpirats
land






 - men de har jag gjort förr så de ska väl funka!! 


Så¨de där trista o tråkiga, de jag helt inte ens tänker på :( 
men man kan ju inte bara skriva om de som är kul...........livet är ju faktiskt inte alltid en dans på rosor. 
de här med förändringarna. Jag har varit hos läkaren "en ny på sjukhuset" och nu ska nya prover tas och man ska röntga igen, den här gången bara just aktuellt organ. De var prover som inte var klara ännu o bara ett av de andra som togs var lite dåligt. Läkare snackar negativt i provet, negativa provet är bra, positiva är dåliga. Inte konstigt man blir snurrig :) Jag försöker låta bli att tänka på de där - men de är lättare sagt en gjort, men de går! Blir väl en ny tur för provtagning i slutet av veckan. 














23 kommentarer:

  1. Nej men vem skulle kunna blogga om man är uppvaktad av en liten prins, förstår att du trivs nu när du har kommit närmare dina barnbarn...

    Hoppas att inte dina provsvar visar något farligt, ska hålla alla tummar jag har, dom mitt i handen också !!!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Härligt att få ha en prins hos sig, det kan vara tillräckligt med det. Blogga hinns nog med det också. Låter som ni trivs gott i ert nya hus.
    Önskar dig lycka till med de nya provtagningarna.
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Så mysigt med lillprinsen<3
    Håller mina tummar ang provsvar/Kramas

    SvaraRadera
  4. Håller tummar & tår för många negativa provsvar som då blir POSITIVA för dig :-)

    Mysigt att barnen kan hälsa på hela tiden nu, precis som du ville :-)

    Spännande att börja plugga.. vad ska du bli när du blir stor?
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja vad ska du bli när du blir stor? Och hur långt är avståndet att pendla? Låter allt lite jobbigt, men bara du själv mår bra ska det säkert gå bra. Förstod väl sådär lagom vad du menade med proven, men håller tummarna att det som hittas går att medicinera eller bota på annat vis. Något annat är inte att tänka på! Hur känns det att ha gubben i hasorna varje kväll då? Det är du ju inte van vid...att träffa barnen så ofta som du nu gör är ju helt naturligt då ni varit svältfödda på att få umgås. Det kan ju plana ut så småningom också så du o gubben kan hitta på annat skoj.
    Tänker på dej ska du veta
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Hon lever..!!!! Kul att få ett livstecken från dig..!!!

    Spännande med det nya boendet, man blir ju sugen på en liten rundvandring..;) Härligt med prinsar och prinsessor när de kommer på besök. Har ju bara en prinsessa än så länge men i mars dyker ett nytt litet barnbarn upp...sååå spännande. Nu ska vi bara vänta till mars...=S

    Kraaaam

    SvaraRadera
  7. vad härligt med en liten prins hos sig så länge och roligt att du ska börja studera
    och jag håller tummarna, det vet du <3 alltså jag menar provtagningarna nu
    kramar

    SvaraRadera
  8. Ibland så kommer något viktigt i vägen för bloggandet; livet!
    Hoppas och håller tummarna att provsvaret ger det braiga svaret.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej vän..jomen så är det ibland hinns det inte med och då slipper man..det är så skönt, alla vänner finns kvar ändå och väntar tålmodigt..Må det gå bra med alla prover..man oroar sig och vet inte på vad, men sen när det är klart, ack vad du ska tycka att det är skönt..jobbigt att vänta och inte veta..Kram Karina

    SvaraRadera
  10. Vad skönt att barnen kommer och hjälper till när det behövs,och då kan du njuta av barnbarnen också..**
    Hoppas det går bra med dom nya provtagningarna,håller tummarna för dig,
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  11. Så fint att barnen hjälper till och att du får gotta dig med barnbarn...Klart du tänker o oroar dig för vad de kan hitta på dessa prover...Hoppas på det bästa! Kramiz

    SvaraRadera
  12. Ååå vilken fin hjälp du får. Underbart. Tror jag det att du inte har tid att blogga ;)
    Jag ska hålla tummarna så hårt det bara går att alla prover är negativa...eller positiva...Hur var det där? ;)
    Hoppas att proverna ger ett glatt besked! SÅ kan jag säga :)
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Jo jag har förstått att du har fullt upp, och det är väl så det ska va...har man flyttat närmare vill man ju umgås!! Jag är så glad för din skull ska du veta. Man ser på alla bilder du lägger ut på Fb att du har det gott nu. Ja, förutom besöken inom vården då...men där får vi hålla tummarna att de kommer tillrätta med det så fort de vet vad det beror på.
    Spännande att börja läsa!! Törs man fråga vad...??
    Å nu ska jag bara meddela att jag redan förberett mannen i huset på att vi ska långt ned i landet nästa sommar...om vi har semester samtidigt förstås...
    Ha det gott vännen och var rädd om dej!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Vem vill blogga när man har sådant fint besök♥
    Vi väntar gladeligen på dig vännen :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  15. Sv: önskar dig en fin helg nu
    kramar

    SvaraRadera
  16. Härligt att du tar vara på tid med lille prinsen och läggar annat åt sidan :)
    Håller tummarna att allt blir till det bästa med proverna och att du mår så bra det går!!
    Stoor kram Lollo

    SvaraRadera
  17. Plugga i Växjö, vem vet kanske rent av vi springer på varann en dag. Fast ska jag vara ärlig är jag inte där SÅ ofta. Förstår verkligen din oro, och frustation medans nya prover tas. Håller tummar och tår. Kram

    SvaraRadera
  18. Plugga i Växjö, vem vet kanske rent av vi springer på varann en dag. Fast ska jag vara ärlig är jag inte där SÅ ofta. Förstår verkligen din oro, och frustation medans nya prover tas. Håller tummar och tår. Kram

    SvaraRadera
  19. Hallå vännen, ja jag har flyttat,ombyte förnöjer..*L*..hoppas du fortsätter titta in.
    Sköt om dig,
    Varma kramar**

    SvaraRadera
  20. Bloggen får aldrig få företräde före familjen och att få rå om sina barnbarn är ju helt underbart! Idag har vi en riktig brittsommardag som inleds med hela 13 grader nu på morgonen! Kramiz

    SvaraRadera
  21. Så roligt att ni kommit er tillrätta. Och jag hoppas du mår bättre nu efter förkylningen.
    Klart det finns viktigare saker i livet än bloggandet också.
    Ha det gott.'kraaaam

    SvaraRadera
  22. Hur går det för dig vännen, vad är det du pluggar? Företagsekonomi eller kanske ryska? Ja med dig vet man aldrig.
    Hoppas nu att livet visar sig från sin bästa sida, att maken trivs på nya jobbet och att du ska trivas med skolan. Sen kan du bli vad du vill, professor kanske? Annars är livet som lyxhustru helt okej...
    Kram från pörtet

    SvaraRadera