Pages

09 september 2013

Remembe me?

Nu är de väl höst, fast vi fortfarande har go sommarvärme OH!!!  jag lovade ju återkomma till hösten - nu är jag här, MEN kommer Du ihåg mig? 

Jag hoppas så!!!

Vilken sommar, fantastisk på alla sätt och vis. Vipps så dök den där familjen upp som letade om just vår gård och så fick vi sålt. Nu är vi installerade i Blekinge och allt kännas underbart UTOM EN LITEN SAK. 

Det här lämnade vi och familjen som köpte verkar hittat hem redigt o stormtrivs, de känns fantastiskt!! 
















Och här bor vi nu. 















Ingen gård, bara ett helt vanligt hus på landet - så gemytligt o skönt. Vi börja komma i ordning, det har tagit sin lilla tid men vipps ska nog de mesta vara på plats. En månad är ju ingenting när man ska organisera sitt nya hem. Nu ska vi bo in oss över vintern och känna hur vi vill renovera och forma vårt nya hem. 

Nu har vi barn o barnbarn omkring oss o de har varit fullt hus nästan varje dag sedan vi kom hit  Älsklingen jobbar nu på hemmaplan. Han fick jobb direkt här o tiden i Stockholm är slut - så sköööööööööönt. 

Så är det den där LILLA SAKEN, som jag av hela mitt  hoppas är "som läkarna tror" ofarligt och inget att oroa sig för. Jag har ju haft en del problem/symtom som jag sökt för bla har jag fått massa bukfett ser nästan ut som om jag vore höggravid - oh hur kul är de? Lite småfet är man ju till vardags men bukfettma är mindre kul, ja så har de hänt en del andra konstiga saker o nu förstår läkarna ALLT. För  precis innan jag flyttade gjorde jag en skiktröntgen av buken och då fann de en förändring på binjuren. Nu har jag lämnat fler prover och ska vidare till kirurgen här för vidare utredning. 
JAG KAN STÅ UT MED ALLT bara det här är ofarligt så man inte får hemska besked. Håll alla tummar!! 

Hoppa Ni alla haft en underbar sommar o att Ni precis som jag fortfarande har go sommarvärme fast vi är i september månad. 



33 kommentarer:

  1. Såg ditt inlägg tidigt i morse men kunde inte kommentera då...Nu funka det bättre!
    Hoppas innerligt att du inte får något tråkigt besked utan att det är ofarligt o går att åtgärda på ett enkelt sätt! Kramiz!!

    SvaraRadera
  2. Ååå så roligt att du är tillbaka.
    Ert nya ställe ser JÄTTEmysigt ut.
    Hoppas verkligen att det inte är nåt farligt. Jag håller mina tummar så hårt det bara går att du kommer att få ett glatt besked.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Men söta lilla Anki, vad tråkigt att du har bekymmer med hälsan! Allt som annars är perfekt! Självklart håller jag tummarna för att vad det nu är för något går att bota med en medicin eller kanske en operation. Vet ingenting om binjurarna dock. Härligt att mannen fick jobb, vilken lättnad! Och du själv? Lyxhustru? Det kan du väl unna dig ett litet tag...
    Så skönt att du är tillbaka, har saknat dig jättemycket
    Kram från pörtet

    SvaraRadera
  4. Välkommen tillbaka i bloggvärlden, inte har jag glömt dig heller.
    Så skönt att flytten är gjord, att ni trivs och att gubben din har fått jobb på hemmaplan...
    Allt ordnar sig och nu ska jag hålla alla tummar för att du inte får något tråkigt besked vad din åkomma kan vara.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  5. KUL att du är tillbaka :-)

    Glad att ni hittade ett bra ställe att bo på & att du får bvara nära dina barn & barnbarn :-)
    Härligt att mannen fått jobb & slipper pendla till Sthlm...

    Trist detta med magen/binjuren. Förstår att du blir orolig... Är det Cushings syndrom de misstänker, när man producerar för mycket kortisol? När får du svar på proverna?

    SKÖT OM DIG!
    kram

    SvaraRadera
  6. Inte har jag glömt dej vännen, skam vore väl då...!! Skönt att det mesta börjar falla på plats, och att ha gubben på hemmaplan är då inga fel!
    Men sen binjuren...ja där håller jag både tummar och tår, för att det ska vara enkelt att åtgärda eller går att medicinera på något vis, något annat besked mottages inte!! Men jag förstår din oro, man vet att livet är inte så självklart så det är inte bara att vifta bort det. Men som sagt va, jag håller tummarna och jag känner på mej att det kommer att fixa sej!!
    Kram på dej och välkommen tillbaka!!

    SvaraRadera
  7. Välkommen tillbaka vännen!
    Du har varit saknad :)
    Så fint ni har fått det i er nya lya. Lite flera bilder vill vi se :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  8. Roligt att "se" dig egen & waoo så mysigt ställe :)
    Ha en underbar Måndag/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  9. Inte glömmer jag dej! Skönt att ni hittade ett så fint ställe att bo på, och att din man kan jobba på hemmaplan. Förstår att du trivs!
    Håller tummarna för att din åkomma är helt ofarlig.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Inte en chans att jag glömmer dig... näe du... inte alls! Kul att du är tillbaka på bloggen, men trist om du inte är helt OK. Nu när ni flyttat hem och allt verkar helt underbart. Håller tummarna att det inte är allvarligt...
    Kommer nog förbi när vi åker söderut nästa vår... kommer säkert förbi, menar jag!
    Så bra att nya ägarna trivs på er gamla gård också :)
    Ha det gott vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Men hej! Klart jag minns dig! Vilken härlig ställe att bo i. Landet är bäst! :)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Inte kan jag glömma min favvo Anki!!!
    Så skönt att din älskling har arbete på hemmafronten.....
    Nu får du "boa" in dig på nya stället!
    Hoppas, hoppas att det ordnar sig med din mage!!!
    Tänker på Dig och var rädd om dig!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  13. Så roligt att du skriver igen...det ser ut som ni bor fint. Roligt att ha barnen nära och få hem gubben varje dag. Håller tummarna för att beskedet blir bra från doktorn.
    Kramizar

    SvaraRadera
  14. Klart jag kommer ihåg dig underbara bloggvän!
    Blir både ledsen och glad när jag läser ditt fina inlägg.

    Ett underbart fint ställe har ni flyttat in i ser jag och det är fantastiskt glädjande :)...men oroligt med din åkomma :(
    Nu håller jag både tummar och tår för att allt är godartat och att du snart får ordning på kroppen
    Stoor kram och ta hand om dig nu
    /Lollo

    SvaraRadera
  15. Jo, nu är det nog höst, men visst är det skönt med detta ljuvliga sensommarväder som varit den senaste tiden
    och det får gärna fortsätta länge

    Så fina bilder du visar oss från där ni bor nu, det ser så vackert ut
    och kan tänka mig det är roligt att organisera, renovera och forma ett nya hem

    och ja, håller tummarna för att alla prover du tagit hos läkaren är bra.
    kramar

    SvaraRadera
  16. Välkommen tillbaka , spännande med nytt boende , mysigt att boa in sig och sätta sin egen prägel. Hoppas allt blir bra med din mage. Kram

    SvaraRadera
  17. Hoppar in här för att önska dig en trevlig helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Jag tittade efter din mejladress på bloggen, men hittade ingen. Om du skickar ett mejl till mej (adress inne på min blogg) så ska jag berätta en grej för dig ;o)

    Kram från Åsa.

    SvaraRadera
  19. Vad fint det ser ut. Du kommer nog att trivas fint där.Kramis

    SvaraRadera
  20. INTE glömmer jag dig!! Skönt att flytten är över och att ni kommit tillrätta så gott som...ser fint ut..Blekinge är ju toppenfint..och det där andra jobbiga..shit, tänker på dig och hoppas allt kommer bli bra och att det ingen fara är...Önskar dig en bra vecka. Kram kram Karina

    SvaraRadera
  21. Hoppas att allt är bra med dig?
    Kram!

    SvaraRadera
  22. Tassar in och önskar dig en fin dag vännen!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  23. Hoho där, du verkar ha fullt upp med besök på vårdinrättningar, hoppas de snart kan ge dig besked. stor kramen

    SvaraRadera
  24. Välkommen tillbaka!
    jag förstår att det tar sin lilla tid att komma till rätta i nytt boende.
    Vi har bott här i 5 år nu och faktum är att inte allt kommit på plats än ;-(
    Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt med din mage.
    Nu när du äntligen har mannen hos dig hela veckan, så ska du ju få njuta av det, för att inte tala om barn och barnbarn så nu finns på lagom avstånd.
    Väntar nu bara på lite fler bilder av det nya huset.
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
  25. Så härligt att ni landat..och gissa om jag håller alla tår och tummar jag kan ....och ber en liten bön till högre makter....stor kram

    SvaraRadera
  26. Kommer fortfarande ihåg dig, men nu var det längesen. Jag går egentligen och funderar på dina prover, har du fått några svar?= Ibland tar det tid att få svar, hoppas du inte är alltför otålig eller mår dåligt. Förstår ju också att du har mycket mindre tid för datorn när dina nära och kära finns på nära håll, Och så ska det ju vara i den bästa av världar.
    Varma kramar till dej från pörtet

    SvaraRadera
  27. Men hallå vännen, så roligt att du är på banan igen efter flytt och allting.Vad härligt att ha dom närmaste tillgängliga i närheten.Det är så underbart med alla dessa spontanbesök av barn och barnbarn tycker jag.
    Hoppas ni kommer att trivas där nu och mannen får du se mer av också,härligt♥..
    Men så tråkigt att du inte mår bra. Tänk att det alltid ska vara nånting som ska fela. Men jag håller tummarna att det blir bra besked och att det går att komma tillrätta med bra medicinering.
    Kram vännen och tänker på dig♥♥

    SvaraRadera
  28. Kikar i igen för att önska dig fina höstdagar...hoppas allt är bra med dig!
    Ta hand om dig kära vän
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  29. Du är saknad!! Kul att se dig igen, förstår att du förutom allt i det nya känner en oro. Den där väntan innan alla provsvar är klara är nog värst.. Håller alla tummar och tår på bra besked. Kram kram

    SvaraRadera
  30. God morgon vännen! Förstår att du ännu inte fått något besked från din läkare...en lång väntan för dig. kramiz

    SvaraRadera
  31. Sv: Jag trycker på utforma. Längst upp i högra hörnet.
    Sedan trycker jag på "kommentarer" som är på vänster sida.
    Där hittar du skräpposten.
    Lycka till!
    Kram!

    SvaraRadera
  32. Tassar in och önskar dig en fin start på veckan♥
    Kramen♥

    SvaraRadera
  33. åh vilket fint nytt ställe ni flyttat till och mannen din som fått jobb i närheten och slipper vara borta under veckorna, härligt
    självklart håller jag alla tummar för att det bara är något ofarligt <3
    kramar

    SvaraRadera