Pages

05 december 2013

Vardags 3-rätters !


med lite extra tid och lite i skåpen som behöver användas innan sista förbrukningsdag kan man göra 3-rätters även en vardag. De gjorde jag & de uppskattades av mitt  !! 
då menar jag inte de  jag har i kroppen, utan HAN jag är gift med.

För den goda sakens skull dukade jag "lite" finare än vid en vanlig vardagsmiddag. 
Dvs vi fick servetter och lite finare glas, annars var de som vanligt :) 











Förrätten


Jag hade lite ätbara formar kvar
sedan en fest, så de behövdes ätas
upp. Gjorden en god röra med
räkor, gräddfil, majonnäs, rödlök
och ägg. Dekorerade sparsamt
med tomat och ägg. 





Huvudrätten


Dagens middag skulle bli falukorv.
Så de blev huvudrätten.
Prickig ugnsstekt falukorv
med potatismos. 









Efterrätten 




En bit kvarvarande banankaka från frysen skars i små bitar, fick blåbär över sig
och jordgubbar som oxå fanns i frysen.
God vaniljvisp toppade de hela. 






Vi har en liten flicka som verkligen kan se ut som om hon aldrig får någon mat, som om hon håller på att svälta ihjäl, nä tigger de gör hon inte, hon vet hur hon på håll kan smälta sin husse och matte  


























Efter den här middagen var vi så mätta så vi bara satt still o njöt resten av kvällen

13 kommentarer:

  1. åh vad gott och vad fint du lyxade till det :)
    jag såg ju headern där din lilla flicka pulsar fram i snön :) det ser härligt ut
    jo, hon ser precis ut som om hon ALDRIG har fått någon mat :) jodu, de kan konsten de älskliga fyrfotingarna
    Sv: nej, den som bor i badrummet behöver ju inte någon päls :D
    kramar

    SvaraRadera
  2. men ska det inte vara blommig falukorv ;)
    Jag känner igen stilen på hunden som "inte alls tigger" , det gör inte min jycke heller.

    SvaraRadera
  3. Tänk vad man kan piffa till det med lite rester också,och festligare dukning. Klart mannen din uppskattade det**
    Men lilla vovvsingen då, är matte o husse så snåla med maten..*L*..
    Nog smälter man inför en sån ömklig uppsyn,hihi....
    Kramar till er♥♥

    SvaraRadera
  4. Så mysigt & gottit <3
    Riktigt riktigt söt "voffs"/Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  5. Mmmm.....vad gott det ser ut.
    Gullig hund åkso VOV VOV VOV på dig.
    Hoppas du får en fin torsdag nu. Jag måste skynda mig härifrån din blogg då jag känner tandvattnet kommer......måste ila.....bye bye!

    SvaraRadera
  6. Oj, så fint och gott. Toppen bra med lite fantasi då man är i köket. Så mycket gott man kan göra av det man har. Det har du bevisat nu.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  7. Det är ju det som är festligt. När man gör sig för. Duktig du är!
    Å en liten sulten en som aldrig fått mat...sånna är dom, de små fyrbenta :))
    Här blåser det orkan..typ!
    :/
    Ha det så bra
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
  8. Vad mysigt du gjort det :-)
    Lite vardagslyx är inte fel...

    Stackars din utmärglade vovve... hhaha

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken fest det blev, den uppskattades säkert av ditt hjärta och kanske den lilla utmärglade flickan fick smaka också. Hon ser verkligen lidandes ut...hehehe...Kramiz

    SvaraRadera
  10. Så gemytligt ni har det, trerätters, det var längesen! Kanske skulle man klä upp sig till middagen idag, det blir rimmad oxbringa med rotsaker och pepparrotssås. I Finland firar man nationaldagen med en stor bal, ungefär som man här i landet firar Nobelfesten. Man klär sig fint och blir filmad i teve. Imorgon står allt i tidningarna, vem som var vackrast, fulast, läskigast, ja du vet. Jag väljer nog hellre pyjamasparty.
    Imorgon ska jag susa fram på sparken för nu är snön och vintern här
    Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  11. Nu kurrar min mage.
    Jag har inte ätit frukost än. Men efter dina bilder så måste jag nu gå och äta.
    Mums!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. En fantastisk 3-rätters. Jag är rätt duktig på att ta tillvara mat. På mitt jobb har vi en tävling där det gäller att ta tillvara på all mat inget får slängas. Priset som man kan vinna heter Lasses Guldhink.

    SvaraRadera
  13. Vår dotter sa en gång när hon var liten:
    -Kan vi inte gå och äta på restaurang? De har så goda matrester där...

    Jo, rester är också mat. Nästan godare. ;);)

    Kram

    SvaraRadera