Pages

04 oktober 2011

Nu är de INTE

så bra med Fru Nilsson.  Hon är förkyld o har ont i nja inte hela kroppen men ryggen o nacken o så yrar hon omkring lite och är allmänt okoncentrerad. har lite svårt att fokuser på jobbet just nu. De tänks mycket o händer lite ungefär.






















Det är väldigt frustrerande att man har mycket o göra o inte får något gjort för att man helt enkelt inte har ork eller kan fokusera och komma igång.  Har varit förkyld så länge, trodde de skulle ge sig men de slog till med full kraft istället.
















Kurerar mig lite mellan varven o försöker jaga bort förkylningen. I natt har vi haft 16 grader varm, skönt. De året vi reste vår nya huskropp 2007 var en mild, varm o nästan snöfri vinter o hösten var som nu - så kanske vi får en sån vinter i år.















Hoppas Ni får en fin dag, själv ska jag bara försöka hålla mig lugn o hämta ny energi!!

27 kommentarer:

  1. Du måste vila kroppen så den kan återhämta sig, så ta't lugnt idag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Klart du ska vila och ta det lungt, det är den bästa medicin vet du :)
    Krya på dig vännen!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  3. Du vet väl den hemliga V-kuren mot en förkylning?
    Vila
    Vatten
    Video

    Kram & krya på dej.

    SvaraRadera
  4. Vila dej! Det är farligt att pressa sig själv för mycket!!

    Krya-på-dej-kram, från en som vet! ;))

    SvaraRadera
  5. men söta du nu måste du hålla dig stilla och bli kry...
    inte går det att ha dig yrande omkring med en snorig näsa och värk i kroppen...
    du ska ju vara piggelin och ta hand om dina djur...och småhångla lite i höstmörkret med din kärlek...
    Nu får du koka ihopa nån häxbrygd och dricka och så vill jag höra att det är slut på yrandet....

    Håller tummarna...och tack för dina tankar på min nybitna Rantafar...
    om han kan du läsa på min blogg...

    Tjingeling och krya på dig vännen....

    SvaraRadera
  6. vi kan ju alltid hoppas att det blir en sådan vinter men tyvärr har jag hört att det ska bli en kall sådan
    krya på dig nu vännen
    kramar

    SvaraRadera
  7. Hej herr Nilssons fru! Elände med förkylning, har du gått barfota nu igen?
    Det där med snöfri vinter hoppas jag innerligt att du behåller där nere, här vill vi ha snö så skidan slinter
    Blåser gör det idag, alla fina höstfärger flyger all världens kos, knappt jag hunnit fota dem o nu ligger hela härligheten på backen!
    Snopet, men sånt är livet
    Krya-på-dig-kram skickar jag, en varm en!

    SvaraRadera
  8. Lytt til kroppens signaler, - da blir du raskere i bedre form. Fine blomsterbilder!
    Ha en fin kveld. God bedring til deg!

    SvaraRadera
  9. Men stackare då! :-(

    Hoppas basiluskerna snart ger med sej - det är verkligen helt värdelös att vara så där hängig.

    STOR krya på dej-kram!!! :-)

    SvaraRadera
  10. Å hoppas det gick bra att hämta energin under dagen...!! Hade du bott här så hade du inte behövt bekymra dej så mycket för utomhusjobb i alla fall, det är nästan så t.o.m. trosorna blåser av en!! En sån dag som man lika gärna kan jobba...å jag hoppas att din förkylning ger sej nå´n gång.
    Krya på dej och ha en bra kväll vännen!!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Bara att ta det lugnt när förkylningen kommer. Vad man ofta har så mycket man vill göra.

    Krya på dej

    SvaraRadera
  12. Men söta lilla du, vilket elände..inte ska du va sjuk...trist..var rädd om dig, vila dig och bli frisk..honung te ingefära vitlök.--vila...Visst är det irriterande att inte orka göra allt man vill och ska...Krya dig på kram..Karina

    SvaraRadera
  13. Tack, tack, ja de växer så man hör hur det knakar nästan :P
    Hoppas din dag varit bra
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Eftersom jag inte kan kommentera på din 365 blogg så kommenterar jag här....
    =D
    jag tyckte att du var så fiffig när du "hängde" upp dina finglas och skapade mera plats i ditt skåp....

    Tjingeling...

    SvaraRadera
  15. Morning! Hoppas förkylningen sjunger på sista versen nu! Så långdragen den blev! Krya på dig!
    Jag har bara lite hosta kvar av min...
    Härliga loppisfynd du gjorde! Har läst ikapp lite hos dig!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  16. Låter inte bra. Hoppas att du kryar på dig snart.
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Så tråkigt att du känner dig så förkyld. Jag skickar dig mängder av krya-på-dig kramar så du förhoppningsvis känner dig bättre snart.

    Oj... hade ni 16 grader varmt i natt... så härligt för er !

    Hos mig visade termometern på minus på morgonen... usch så kallt !

    Kram Kram

    SvaraRadera
  18. Sicken förkylning som blev sämre istället för bättre. Hoppas det vänder kvickt, men passa på att vila dig. Det är nog det enda som hjälper och man måste inte vara "duktig" när man inte mår bra.
    Jag håller tummarna att Pärlan äntligen ska bli kvitt sin hälta.
    Ger du henne Glucosamin? Bra för lederna hos både folk och fä. Finns att köpa på Lantmännen om du inte visste det redan.
    Krya-på-dig-kram!

    SvaraRadera
  19. du får ta deg en sterk en så blir du nok bedre snart. :-)

    SvaraRadera
  20. Sv: nej mamma bor inte på Öland, det är nog bombhot lite varstans även i Sverige nuförtiden
    fortsätt att krya på dig
    bamsekramar

    SvaraRadera
  21. Hahahahahaha! Du får gärna hänga på mej!!! ;) ;)

    Det kanske är ett "datavirus" som drabbat oss eller så är det nog dottern resa som gör att jag mår som jag mår....
    Jag tror jag ska ändra till:
    Vila
    Video
    Wiskey!
    Vad tror du om det?! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  22. Sv. Det är helt OK att vara wild and crazy och ändra lite i V-kuren. ;)
    kram

    SvaraRadera
  23. nu tar du det lugnt och vilar och lyssnar på kroppen!

    ni har iaf tur m vädret. här har vi haft blåst regn & kyla i 2 dgr...

    krya på dig!
    kram

    SvaraRadera
  24. Krya på dig kram// Jag är själv krasslig och känner mig väldans dassig. Så då är vi ju två som behöver hämta ny energi!

    Kram

    SvaraRadera
  25. Önskar dig en fin Torsdag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  26. Man kan ju tro vi smittar varann genom bloggen för har läst om flera -och även jag dras med en envis "jäkel". Tre veckor drygt för min del -men tycker det börjar ge med sig nu.. (vågar man säga det)På jobbet likadant och precis som du säger -känns som vi är okoncentrerade, (ovanligt..)vimsiga
    och disträa.. Hmmm

    SvaraRadera
  27. Är du sjuk än?
    Stackare i så fall.
    Jag hoppas i alla fall att du mår bättre nu.
    Kram!

    SvaraRadera