Pages

12 januari 2012

Titt ut...


och god morgon!!
Här ligger jag och lata mig. 
Jag hade nästan glömt hur skönt de kan vara att bara lata sig. Men också drygt. Varför ska man igentligen ligga still o lata sig när man fått två ben att stå på och gå med?
Och hur kul är det igentligen att göra ingenting?

Nä nu har jag latat mig sedan i går eftermiddag, så nu tänker jag allt ta tag i dagen o göra något vettig.

Men nu har jag faktiskt tatt o lugnat ner mig lite och återgått till de vanliga livet.
Igår har jag haft en trevlig fotograf här. Njä nu ska ju inte jag sadla om och bli fotomodell eller så, nej han fotade inte mig. Han fotograferade gården. Inte för att göra någon tavla eller så utan för att mäklaren beställt foto.

Vi ska sälja eller åtminstonde försöka sälja o förhoppningsvis går de bättre än bäst. Om alla håller tummarna kan de ju inte gå annat än både bra och fort. Nästa vecka rasslar de väl ut på nätet. Känns verkligen konstigt de ska erkännas, konstigt att blotta sitt hem, men de e väl nödvändigt för att få de sålt kanske.

...hörs en annan dag.

13 kommentarer:

  1. Ska ni sälja!?
    Hur känns det?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj..ska ni sälja huset?
    Vart bär det iväg då någon stans?
    Och hur känns det?
    Berätta!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag skriver som Susanne P; Ska ni sälja? Tja det förklarar ju allt målande !)

    Du har fixat ny bakgrund på bloggen också, fint. Men du flyttar inte från bloggen väl? Skicka flyttkort isf.
    Kramar Milla

    SvaraRadera
  4. Jag skriver väl oxå... ska ni sälja? Ja det är ju därför du har slitit så det sista :-)

    Hoppas på en snabb bra affär & ett nytt bra boende inom kort :-)

    Ta det nu riktigt lugnt idag...

    Kram
    Duracellkaninen ;-)

    SvaraRadera
  5. Kära favvo Anki, håller båda tummarna, tårna...ja allt jag kan "hålla" att det blir som NI vill!!!
    Tänker på Dig och varm kram från mig.

    SvaraRadera
  6. Ska i sälja ert hus?
    Vad styr ni kosan då mån tro?
    Håller tummarna att ni får det sålt!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  7. Anade nog det...att det var nåt på gång, du har gett mej små vinkar ibland tycker jag. Låter spännande, ofta har man ju något nytt ännu mer spännande på gång...livet är för kort för att man ska vela, det gäller att skrida till handling när man är på hugget!! Det är likadant här, får vi något för oss så talar först förnuftet ett tag, sen tar ivern och dårskapen över, men det brukar bli bra ändå i slutändan, och lyckliga som tokar är vi...Så jag håller tummarna!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Hej
    tack så mycke för din hälsning ;) ja den blev lite söt vaggan , så roligt att måla till barn... ser att du har mycke på gång låter som ett vägval i livet... lycka till
    kram pia

    SvaraRadera
  9. Då kan jag förstå dina känslor och din bloggfrånvaro ibland...
    vi sålde vårat hus för sex år sen snart...
    första visningen var svår...
    husauran blev sig inte lik efter det...
    husspöket Selma var lessen...
    jag svek en lång vänskap.
    Men vi var tvungen att sälja eftersom sjukdomarna slog till på oss bäda och vi helt enkelt inte orkade ha kvar ett stort hus och en stor skogstomt.
    Vi hade ju byggt huset också och rivit ett befintligt...
    men när vi äntligen fick det sålt (tog ett tag) så var det en otrolig lättnad,
    för då hade vi redan hittat detta lilla radhus i Nordmaling över 30 mil bort...
    och nu trivs vi som den...
    detfanns två saker vi saknat...
    Rantafar bastun, men nu är den byggd...
    och jag saknar ännu min underbara vedspis...
    du ska se att allt blir bra...
    och jag ska hålla alla tummar för er...

    Rantamorkramen...

    SvaraRadera
  10. Hoppas ni får det sålt fort som fanken, men jag förstår att det är kluvna känslor för er!
    Kram♥

    SvaraRadera
  11. Klart jag var tvungen att lägga ut "din" duracellkanin... men jag tror minsann jag skulle behöva byta batterierna på min ;-)

    Ha en fin dag med bullbak :-)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Som jag misstänkte hihi.
    Hoppas det går vägen nu. Med försäljningen.
    Men hur gör du med Pärla?

    Ha det gott nu.
    Kramar från nabolandet.
    Synnöve.

    SvaraRadera
  13. har förstått att det är nåt på g...att sälja sitt hem, få dit en massa folk, visningar bud och priser...men Om man har bestämt sig, kommer det nog bara att bli bättre, sen. vad spännande hörru..att flytta till nåt annat...Hoppas det kommer gå skitbra..Kram Karina

    SvaraRadera