Pages

13 mars 2012

Allt är ju inte en dans på rosor

men mestadels går ju livet blomsterhållet:) oh de fina vädret håller i sig:)

Igår var jag med mamsen hos doktorn på årskontroll o de gick bra.  Igentligen skulle de vara obligatoriskt med årskontroll på folk, då fann man nog o kunde bota sjukdommar långt mer än vad man gör idag.

Vi var en runda och handlade o i mataffären fann jag gardiner som lockade. Något ljust till köket vore kul så här på våren. Fyra hundra spänn skulle de gå på till alla mina fyra fönster o då sa snåltarmen i min kropp N E J:) men mamma hon tyckte jag kunde få dem av henne, men jag sa N E J igen. Nu är ju hon lika envis som mig, så till slut gav jag med mig:)  Oh vet Ni vad. När vi kom till kassan så stämde inte priset. De var billigare o så var de 50% på de billiga priset vilket gjorde att notan stannade på 129:- snacka om fynd:)






















Resten av dagen varvade jag med att lag några olika maträtter och sitta på altan o slurpa sol. På kvällningen körde jyckarna och jag lite återvinningsskräp och så avslutade vi med att hälsa på hästarna i stallet, innan vi tog kväll.

Idag är en ny dag 

12 kommentarer:

  1. Goettermiddag du :)
    Skönt det gick bra på kontrollen.
    När man blir äldre så vet man ju inte helt hur kroppen mår liksom.... Känner det själv.

    Tja bloggen har nog inte avstannat för facebooks skull. Men det är så mycket strul när man ska göra inlägg så jag tappar lusten!
    Först när du fått dit alla bilder du vill ha så kan du INTE flytta runt dom. Du får radera och så lägga in igen.. och igen, och igen....
    Sen när du ska välja text, texstorlek och färg...Ja då funkar inte det heller!
    Så ska du skriva mellan bilderna... Då strular det... Du får kopiera ett ord från det du redan skrivit för att få samma skriftyp, färg och storlek.... Så här har det nu varit ett bra tag. Det tar flera timmar att göra ett inlägg då. Inget kul...
    Så tog jag bort ordverifieringen. För jag har fått tillbakemelding om att en del kan inte kommentera när den är aktiverad. Själv har problem när jag läser andras bloggar som har ordverifieringen.... Ser fanken inte vad det står... får göra om och göra om.... Sen får jag plötsligt besked om att jag måste välja konto med vilket jag ska kommentera med.... Så nä.. det är INTE kul just nu...
    När jag dessutom tog bort ordverifieringen så RASADE det in spamkommentarer.... Tror inte att ni som läser ser dom, men irriterande är det!
    Så så är det.... Man tappar lite gnist..
    Kanske är flera som har samma problem?
    Skulle vara skoj att veta :)

    Kramar en något hungrig käring :)
    Dags för middag.
    Kramar och hälsa :)
    Och där fick jag välja vem jag ville kommentera som.....Välja profil.... suck...
    ska det här strulet ALDRIG ta slut.....

    SvaraRadera
  2. Godmorgon vännen!! Eller ja...för dej kanske det inte är morgon längre, du och tuppen...men här är det en seg onsdagsmorgon!!
    Vilka snygga gardiner ni fyndade!! Å priset blev ju överkomligt...
    Nog skulle alla behöva en årlig kroppslig översyn, man är ju faktiskt mer noga med bilar när det gäller...Tror som du att många sjukdomar skulle upptäckas mycket tidigare och hinna bromsas, när något kommer smygandes så växer man sakta in i rollen, man tänker inte på att man försämras.
    Ha nu en fortsatt bra dag!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. jättefina gardiner :-) & billiga var de ju verkligen...
    Jag är oxå ute efter ngt lite ljusare till köket har tunna svarta panellängder nu...

    Önskar dig en finfin onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Super!
    Fint och en glad överraskning med priset :)

    SvaraRadera
  5. Härligt med nya gardiner!
    Jag fundera oxå på att hitta någonting nytt i köket till sommaren, får nog ta en tur till stan.
    Ny dag idag som sagt, och strålande sol :))
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  6. Ja, det var ju glädjande när du kom till kassan med gardinerna. Tur att din mamma var envisast den här gången.
    Lagar flera rätters mat har jag sysslat med idag, men utan att kunna sitta på nån altan och mysa, för solen har gått i moln. Hoppas den kommer åter till eftermiddagens skogsprommis med hundarna.
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
  7. Snygga gardiner och vilket flyt att din mamma var så ihärdig =D
    Ha en fin dag, kram Milla

    SvaraRadera
  8. Jättefin gardin! Ibland har man tur och gör riktiga fynd!
    Och så skönt att ni gick igenom den årliga kontrollen, mamsen och du :)
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jättefin gardin:). Visst borde det var besiktning på oss en gång om året precis som våra bilar:).
    Kram

    SvaraRadera
  10. jättefina gardiner, det är alltid roligt att piffa upp med lite nytt och vilken grej att de dessutom var så billiga, skönt att allt var bra med mamma
    kramar

    SvaraRadera
  11. Såå fina, man blir allt sugen på att vårpiffa hemmet. Jag lutar dock åt något rosa i mitt kök, antagligen något som man måste sy själv så jag får användning för den nya mackapären..;)

    Kramizar

    SvaraRadera
  12. Ojojoj Så fint för SÅ billigt!
    Du ser...det lönar sig inte att vara snål ;)
    Man kan tjäna på att handla ;)
    Kram!

    SvaraRadera