Pages

06 mars 2012

Inte så ofta MEN

det händer att jag blir jävligt arg och irriterad - och tyvärr inföll det denna dag, inte en utan två gånger..grrr. Men nå väl, jag är inte långsint så de går fort över.
De kunde varit värre!!
Man ska inte gnälla, folk dränks i Australien, flyr sina hem. Folk blir skjutna och dör.
 - de jag råkade ut för var ju i gemförelse rena paradiset.  Man ska se ljust på bagateller som retar upp en:)

Hänt något kul då??
Ja de e ju klart de har. Jag har ju fyllt år. Som vanligt (tråkigt enformig, eller bekväm kanske) bjöd jag på























och banantårta till kaffet




















Fick en del paket också, bl a en jättegullig kasperdocka som Rosalie sytt till mig. Ja jag behöver väl inte säga de här om dockor:)
























De roligaste är att de finns bara en sån i hela världen - oh den är min:)

Så blev vi ägare till den här i helgen




















Fick en förfrågan på FB från en granne som undrade om vi öppnat byns första husvagnscamping - de har vi inte:) men de e en lång historia så jag besparar Er den.

Var i Karlskrona en snabbis i helgen, hela 15 minuter, de Ni. Gjorde en snabbvisit på jobbet. Hade inte tid att träffa en enda av barnen..snyft. Så är det ibland, tyvärr.
Vi körde i de här ärendet:)



















Våren var ännu mer tydlig neråt än här se så grönt o skönt:)





















Nä helgen var ingen dans o glamor - den var hetsig och full av måsten.
Förutom på söndagen då vi var och lämnade ett




till Rosalie som fyllde år och fick goa bakelse och kaffe.



5 kommentarer:

  1. vilken fin helg du har haft :) och grattis till husvagnen, vi har också en
    Sv: förstår att torsdag till söndag är lite extra för dig
    kramar

    SvaraRadera
  2. Vad kul med husvagn:)) Ska ni bli såna där "långliggare" på bara ETT ställe eller har ni tänkt att åka runt med den?
    Ha en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Oj va många smaskigheter som döljer sig hos Ankii! Men idag var tydligen inte din dag, så är det ibland, men nu är det kväller och imorgon är en annan dag, bra va!
    Här är det isigt och kallt, inga gröna ängar, våren har kommit av sig.
    Kram från pörtet

    SvaraRadera
  4. Ohhh...det kylskåpet var då välfyllt...!! Mums...
    Hade du nu bott lite närmare mina trakter och ställt upp alla dessa husvagnar på gården...så hade du nog fått höra typ att du startat ett nytt "Torp"...och det kräver ju sin förklaring. En bit härifrån (ja flera mil faktiskt...) så ordnas det varje vår eller om det nu är sommar, ett stort religiöst väckelsemöte, på en ort som heter Torp. Folk kommer från hela landet och stannar en vecka i sina husvagnar...och de som inte har brukar församlingen (vilken den nu är, pingströrelsen kanske) hyra in vagnar från lokalbefolkningen.
    Får väl hoppas att humöret är lite bättre nu såhär frampå kvällskvisten...det är inte roligt att lägga sej irriterad...
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Mycket gott de va i ditt kylskåp, mums.
    Hoppas ni får mycket roligt med er husvagn.
    Kramizar

    SvaraRadera