Pages

14 november 2012

Lite konstiga saker

är jag upptagen med, min stackars blogg får lida, som vanligt:)
 

Mitt ansikte mår bra, men hallå så kan man ju inte säga..hihi. Ja Ni fattar vad jag menar, de läker o bandaget är borttaget, nu är de bara en liten sårskorpa som jag hoppas går bort så småningom. Vad dom tog bort, ja de hade så konstigt namn läkaren översatte de så här, "hud som växtre själv!..`???? jaha ja, typiskt mig, mig händer allt konstigt! De skickades på analys men ingen trodde de var något elakt, så jag hoppas dom har rätt. Jag gillar inte elaka saker.

Jag gjorde ett fynd häromdagen, två ljushållare.
Blev så glad när jag såg dom,
rent förälskad,
nu hänger de i köket ner från stocken o förgjyller min dag.
 
Livets nyckel -  jag har hittat min 
 

 
 
 
De finns små ting vi älskar, små ting som lyser upp vår tillvaro. Enkla små saker. Jag har just visat några av mina:)
 
Jag tänkte fira lite varsamt i afton, med frestelse, prinskorv, ägg..mmmm
 - fira 5 månader som rökfri!!! 
 

19 kommentarer:

  1. Nog kunde du väl fira dina 5 rökfria månader lite mer än med prinskorv.
    Men toppenduktigt av dig att inte ha återfallit för frestelsen.
    Ljushållaren ser väldigt trevlig ut. Inte behöver det vara stort och dyrt för att nåt ska passa att förgylla vardagen med.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jippi, Jippi så duktig du har varit!!! Fem månader, jag bugar och bockar!
    Klart att du ska fira under den vackra ljuslyktan som du köpt!
    Var rädd om dig favvo!
    Kram och vink.

    SvaraRadera
  3. Wow...snygga fynd du gjort :)
    /Kram

    SvaraRadera
  4. GRATTIS till fem månader, bra jobbat:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Vilka fynd du har gjort..!!! Ljuslyktorna är ju jättefina, tur att jag bor så litet så det inte finns plats för fynd..;-)

    Här är det fullt upp med valpmys, både dag och natt..;-) Knappt tid med att göra bloggpromenader än mera göra inlägg..:(

    Kram

    SvaraRadera
  6. Fint! Du, vad du är duktig som klarat av att inte röka på 5 månader!!
    Grattis <3
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  7. MUMS!!
    Har du ätit? Annars slänger jag mig i bilen & kommer förbi... Här blev det bara en stekt hamburgare....

    Vilka fina ljuslyktor :-) Vart hittade du dem?

    Hoppas på snäll hud som växer av sig själv ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Glömde.. GRATTIS på 5månaders dagen :-)

    SvaraRadera
  9. Stort grattis till fem månader. Klart du ska fira.
    Nästa år ska jag slå på stort och fira verkligen. Rökstopp i 20 år,dä du..efter många försök så lyckades jag sluta.Icke ett bloss sen dess.Men jag kan gå som en sniffande hund efter nån som röker ibland och känna ett litet sug,men aldrig att jag skulle börja igen..**
    Jag gillar verkligen dina fynd,det är sånt som man kan bli glad över,helt sant..
    Det är säkert inget elakt med provet dom skickade i väg, det bestämmer vi här och nu,
    Kram goa vännen**

    SvaraRadera
  10. Vilken fin lykta, jätte mysig, blir säkert ett jätte fint sken.
    Håller tummarna att svaret blir bra
    för något annat blir de säkert inte heller.
    Ha de gott/kramen

    SvaraRadera
  11. Härliga, mysiga fynd du gjort :) Och du - Stort Grattis till fem rökfria månader!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  12. Väl värt att fira! Bra gjort av dig! Kramiz

    SvaraRadera
  13. Å vilken fin ljushållare. Och vilken stor nyckel!
    Du..den som äger hjärtat till den nyckeln måste ha ett STOOOORT hjärta ;)
    Vad bra att såret läker bra.
    Grattis till dina 5 månader!
    Bra gjort!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Hoppas du firade alldeles precis lagom!!
    Läckra ljushållare!! Kan tänka mej skenet där på aftonen...en rejäl nyckel också...ibland har man en hel knippa full, men ingen passar...men så hittar man EN, stor och rejäl, och precis den var det...!!
    Här ska laddas batteriet inför jobbarkväll. Första kvällen jag jobbar helt själv på avdelningen, ansvar för allt...känner mej lite skitnödig om man säger så, men det kommer säkert att gå bra. Jag tillhör ju den sorten som tror att allt ska gå...
    Ha en bra dag vännen, och visst är det väl så att torsdagar är lite speciella...??
    Kram kram

    SvaraRadera
  15. Bra jobbat där med rökfria fem =D
    Kram Milla

    SvaraRadera
  16. Vilken fin ljushållare du köpt!
    Nyckeln var mig en jätte. Tro vart den passar? är det kanske till ditt goa ♥ :)
    Grattis till dina fem månader!
    Kramen goa bloggvän♥

    SvaraRadera
  17. Vilka fina grejer du köpt,nyckeln var ju super fin.grattis vad du är duktig som slutat röka. det ska du verkligen ha eloge för. kram

    SvaraRadera