Pages

07 oktober 2014

De lämnar landet


det är när dom samlar sig och lämnar landet för sin långa färd till varmare breddgrader som hösten viskar att vintern börjar närmar sig. De pratade glatt med varandra när de flög över här i söndag, de flög högt och ljudligt. (man får nästan klicka upp bilden för att se alla fåglar )

Om 78 dagar kan vi blicka upp mot skyn  och se 

släden och renarna komma med den snälla farbrorn med det  långa vita skägget.  

Eftersom jag varit överdrivet snäll hela året väntar jag extra mycket på honom i år  Han frågar ju alltid - finns de några snälla barn? Jag tycker han ska fråga om de finns några snälla vuxna också, i så fall ska jag svara JA!!! :) 

Nu tänkte jag berätta något sensationellt men jag vänta med det ..........................:) 











21 kommentarer:

  1. Ja,visst är det så....
    Oooo,så spännande med nå't sensationellt ♡

    /Kram

    SvaraRadera
  2. Japp, flyttfåglarna är väldigt smarta. Önskar att jag hade vingar. Då skulle jag inte tveka en sekund å hänga på direkt!
    Julen vill jag iofs inte bli påmind av än, det känns så vintrigt och snöigt liksom;-)
    Nu väntar jag på den sensationella nyheten:-)

    SvaraRadera
  3. Såklart du ska svara JA! Vi alla är ju faktiskt barn, våra föräldrars barn. Min dotter har redan köpt alla sina julklappar, jag har inte börjat ännu...

    SvaraRadera
  4. Jo..snart kommer tomten i sin släde..strax dags att begära sotning av skorstenskanalerna här i hyreshuset då...säger de att tomten inte finns hos fastighetsägaren så anmäler jag dem till diskrimineringsombudsmannen ;)

    Ha så fint :)

    SvaraRadera
  5. Tänk vad förståndiga fåglarna är. Tomten och all stress inför den helgen är inte långt borta.

    SvaraRadera
  6. Men nu blev jag ju toknyfiken vad har du nu att berätta.
    Senast vi hade något spännande att berätta så väntade vi ju barnbarn...????

    Jag förstorade upp ditt foto och det var ju massor, massor av fåglar.
    Och tomten ...tja jag tycker allt att han är lite lurig, har ju aldrig med sig nå egna paket lixom, han skinnar oss föräldrar och far/mor-föräldrar varje år...hm!!!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  7. De är så kloka våra flyttfåglar! Det är ju så man borde göra fast...tomten och allt annat som julen för med sig vill jag ju inte missa! Kramiz

    SvaraRadera
  8. Ja snart Äre dags och jag äääälskar julen som är så himla varm och mysig.
    Klart du har varit snäll Hela året, så räkna med många klappar fina vän.
    Fast jag håller med om det med vuxna. Och jag är ju åxo snäll Hera året och fast jag är vuxen gillar jag få klappar. Fast jag tycker det är roligt att ge bort klappar åxo.
    Må så gott fina bloggvän.
    Ha en kanonfin dag och Kramelikram till dig.
    Tack å Hej från mig😃.

    SvaraRadera
  9. Smarta djur. Där har vi ngt att ta efter.

    SvaraRadera
  10. Älskar julen och första året vi har det hemma hos oss så har redan börjat fila på olika rätter och julgodis :)

    SV: Vad roligt, verkligen en supergod efterrätt :) Du det har jag faktiskt aldrig gjort men låter ju supergott, får testa det någon dag :)

    Kram

    SvaraRadera
  11. Men HALLÅ??!! Så där kan du väl inte bara göra...hålla på hemligheter??!! Här i bloggvärlden vill vi veta ALLT...
    Ja du, ska man gå efter hur snäll man varit under året ligger nog jag pyrt till...eller det beror väl på vem han frågar, vår käre jultomte.
    Visst är det fantastiskt att dessa flyttfåglar får till det, och vet vart de ska?! Herre gud, jag som nästan behöver använda GPS för att ta mej till jobbet ibland...
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Jaha, nu smällde du dit en riktig cliffhanger, vad sjutton är det för hemlis du håller på!
    Underbara fågelstreck, har nog aldrig sett så många föglar flygandes tillsammans...
    Hoppas GPS:n visar rätt så dom inte hamnar i Nordpolen
    Kramiz

    SvaraRadera
  13. Här har inga fåglar flugit i luften idag. Nästintill stormvindar och ösregn.... :(

    Kram

    SvaraRadera
  14. Man får kanske sikta in sej på att bli fågel i sitt nästa liv - eller jultomte!? :-)

    Ser med spänning och nyfikenhet fram emot ditt nästa inlägg här! ;-)

    Ha det gott!!!

    SvaraRadera
  15. Japp, både vackert och en gnutta vemodigt att se alla bevingade liv flytta från våra breddgrader. Men bäst det är har vi vår igen.
    Jag ska informera Den Skäggprydde att du varit enormt snäll och go´ det här året - precis som tidigare år.
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Helt otroligt vi har precis sagt hejdå till sommarvärmen & strax är julen här...

    Jag har oxå varit snäll iår.. :-P JA om du undrade alltså :-D

    Kram

    SvaraRadera
  17. Godmorgon i stugan denna fredag! Regnet öser ner och det är milt o fint! Kramiz

    SvaraRadera
  18. Ja lite tragiskt är det med fågelsträcken.
    Har du varit snäll du, här är det nog målfoto på om det blir klappar eller ej;-)
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  19. Ha, jag trodde det var skit på skärmen föst :P
    Tack!! Matheus blev så himla glad för all post!

    SvaraRadera
  20. Lördagsmorgon! Något visst med helgens dagar då vi kan få äta frukost tillsammans här hemma. Under veckan ser vi inte ens varann på morgonen...Kramiz

    SvaraRadera
  21. Men hallå så där får man väl inte säga... Nu håller du ju oss på halster!

    SvaraRadera