Pages

29 mars 2015

Skyltsöndag 4

Jaha då var de söndag igen o då skyltar vi :) 

Jag var på kurs i veckan och upptäckte hur mycket svårare det är att fotografera skyltar när man kör själv. Ja jag fick ju stanna, men de är ju inte alltid,  nej oftast sällan en parkeringsficka eller bra stopp plats där skyltarna är.

Men ja, jag tänkte!!  
- klart alla i trafiken hajar att jag måste stanna och fotografera 

Så här kommer lite skyltar från min färdväg.

Körde igenom Hästriket - känner alla till vad de finns? 
Annars kan du läsa om det här 


Roliga ortsnamn finns de gott om i vårt avlånga land. Ett namn som dyker upp på nästan alla vägar är RYD, men nej de fotade jag inte :) Men Trehörna lät lite småkul :) 

På nästa ställe var de dimmig och fuktigt och jag hoppas att inte alla som bor där går omkring och är hungriga jämt, de vore ju hemskt. 

Här sken solen även om himmelen ser mörk ut.
 Kanske alla som bor här är undantagna från oväder - vem vet :) 

De var mina tre bilder till skyltsöndagen denna vecka. 



20 kommentarer:

  1. Kul :-)
    Ja visst är det så, alla har vi fördomar :-)

    SvaraRadera
  2. Ryd nere hos dig, här uppe är det mycket Hyttan på skyltarna.

    SvaraRadera
  3. Fina skyltar..jovisst måste man stanna..blir lite svårt att fota annars ;)

    Ha de gött o trevlig Söndag :)

    SvaraRadera
  4. Underbara skyltar !!
    Hästskylten var fin och har aldrig hört talats om hästriket ..får läsa lite..
    Kram

    SvaraRadera
  5. Bingo - där satt skylttrissen igen! Suveränt! Å att du stannade för att fota skyltar är ju helt fantastiskt! Ja, vad gör man inte för Skyltsöndagen:-)
    Kul att se hur du tänker där - du är nog först med att presentera roliga/annorlunda ortsnamn. Min favo är nog Hungerstorp och Undantaget. Tänk att bo där - skitkul ju:-)

    1 000 tack för skyltningen:-)

    SvaraRadera
  6. Roligt med skyltarna =) och utanför Södertälje finns en plats som heter Enhörna, då kan man ju undra vart tvåhörna ligger =)
    Ha en fin kväll / Monica

    SvaraRadera
  7. Haha, roliga namn :) Man ser mycket när man är ute och åker.

    SvaraRadera
  8. Vilka roliga namn. Undrar hur folk egentligen tänkte när de hittade på namnen...

    SvaraRadera
  9. Hahaha det var roliga namn :)
    Jag älskar ett namn på en by som man kör förbi då man ska till Umeå...
    Inibyn, heter den. In i byn....fattar du? :) Hahaha
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Sveriges landsbygd är full av tokiga ortsnamn. Gustav Adolf ligger mellan Hjo och Jönköping, inte tokigt men pampigt för en lite by.

    SvaraRadera
  11. Kul namn, jag har glömt ju att de e skyltsöndag:)
    ha de Fia.

    SvaraRadera
  12. Då antar jag att du varit i Småland. Ryd betyder röje (att man röjt skog där) och det är ett vanligt namn i Småland. I andra delar av Sverige kan det heta red eller röd. Bredaryd i Småland och Bredare i Västergötland. Kul med det där tycker jag. Hästskylten hade jag inte sett förut. Ska besöka den sidan nu!

    SvaraRadera
  13. Det finns många roliga ortsnamn. ................................Det är en speciell dammsugare en dyr sådan Det är Olas vår yngste sons . Man kan göra mycket med den .kram!

    SvaraRadera
  14. Jag ska fråga honom om fabrikat, jag vet bara att den var mycket dyr! Ha en bra dag Kram!

    SvaraRadera
  15. Godmorgon! Idag har jag inne adressen till dammsugaren. Ha en bra dag Kram!

    SvaraRadera
  16. Tre och tre, jag får det till fyra ;) Roliga ortsnamn. Undantaget, det var väl där man satte gamla änkor förr i tiden? Hugaligen.

    SvaraRadera
  17. Roliga skyltar. Springer en snabb blogg runda för solen skiner och jag är ledig. Hoppas att den skiner på dig oxå. En riktig GLAD PÅSK hoppas jag att du får.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Önskar dig en fortsatt underbar påsk.

    SvaraRadera
  19. Det är roligt med skyltar. Finns ju så många roliga. Inte alltid det går att stanna.....plötsligt är man långt förbi skylten.

    GLAD PÅSK!

    SvaraRadera