Pages

26 augusti 2018

Skyltsöndag 180826


Min skyltsöndag denna gången handlar om de där varelserna som jag älskar så mycket.

Djuren!!
Den här söta skylten på Änder alt ankor (inte vet jag) hittade jag förra helgen när vi var på loppis. Den var inte till salu men stod vid "loppishållarnas" sjökant.

Mussla, kan man äta, man kan vara tyst som en mussla för de säger inte mycket och så finns det något som heter just så . Vet inte redigt vad men något samhälle är de nog inte, med tanke på skyltens färg o utförande. Men någonstans mellan Jönköping och Ulricehamn fann jag skylten

Humlor har jag räddat från drunkningsdöden hur många gånger som helt i år.
Lika törstiga som alla andra denna sommar. 
Men i detta samhälle bor nog bara en enda Humla 😤

. Det var mitt bidrag till denna söndagens skyltning. 
Det är BP som håller i det hela och här finns också andra skyltare 




4 kommentarer:

  1. Du är helt otrolig! Vilka härliga skyltar du hittar under veckorna. Är otroligt impad här måste jag säga:-)
    Skrattade gott åt första skylten, där jag kunde konstatera att du heller kan skilja mellan en and och en anka.

    Mussla googlade jag. Hittade en ort som heter så i Falköping. Nu vet du det;-)

    Humla! Vilket namn för ett samhälle! Har sett få humlor i år, men dom jag sett var extremt feta, vilket ju är bra... tror jag;-)

    En underbar skyltning:-) Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag blir alltid så glad och inspirerad av alla roliga ortsnamn som du visar så jag börjar leta jag också, men tror du jag hittar några? Nä här i Dalarna finns inga roliga ortsnamn...men tack för att du delar med dig, även om ankorna vann, alla gånger/Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka suveräna skyltar du hittat! Jätteroliga ortsnamn :) Och ankorna är ju för söta :)

    SvaraRadera