Pages

26 december 2018

Veckans Ord V52 2018



2018 års sista ”veckan ord” avspeglat.
Har inte varit med på ett tag men års sista vill jag delta i.
Så här är mitt bidrag.



Visst är det vackert med en liten regndroppe där äng och skog speglar sig. 

Mycket kan rymmas i en julkula,
jag fångade hela vår gård, min överkropp och mina jättehänder. 

Den här lilla fröken hade bråttom fram med sin nya väska 
men spegeln hann fånga henne. 

Det här är mitt sista bidrag 2018 till veckan ord.


Fler bidrag finner du här




16 kommentarer:

  1. Vilken fin tolkning! Och med härliga bilder. Regndroppen så fint fångad, omgivningen genom julkulan och "lilla frökens" brådska med sin väska.
    Önskar dig en fin annandag och en trevlig vecka.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Verkligen härliga illustrationer till veckans tema. Vattendroppen är ju speciellt fin rent tekniskt men lilla fröken vinner ändå mitt hjärta.
    Kram tillbaka från Ingrid

    SvaraRadera
  3. Otroligt fina bilder. Skall bli spännande att se vad det blir för utmaningar nästa år. Hälsningar från Birgitta

    SvaraRadera
  4. Vilka roliga bilder du har tagit till temat! Mycket bra jobbat där:-)
    Första bilden är suverän med skogen upp och ner där i droppen.
    Andra bilden gillar jag skarpt! Vilken rolig idé! Å vad gäller kläder/kappan så har vi exakt samma smak:-)
    Tjejen med Disney-väskan, den roliga hatten och den fräcka t-shirten - ett fröken på språng, helt klart.

    SvaraRadera
  5. Vilken söt liten tjej! Fina bilder ��

    SvaraRadera
  6. Kul att du är med igen, o så fyndiga foton! Grodperspektivet i kulan är toppen, visst är det din kram som syns i mitten? hihi
    Och farten som lilltösen har förbi där, hon hann då inte stå o åma sig framför spegeln hon, bråttom bråttom. Gott slut på året fina Anki, kram från pörtet

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder till årets allra sista veckotema!

    Så glad att se dig på bloggen igen!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det var ett fint avslut! Regndroppar är något jag gillar! vackert!

    SvaraRadera
  9. Mycket fint bidrag till årets sista tema! Kul att du är med igen!
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  10. Heisann, spennende tolkninger av den siste utfordringen i 2018. Håper du blir med videre inn i det nye året! Ønsker deg en fin feiring ;:OD)

    SvaraRadera
  11. Det var ett bra tag sedan jag var
    här, kul att höra av dej:-)
    Härliga bilder, julkulan var kul jättehänder
    brukar jag få när jag fotar mej själv i vattentunnan.
    Ska man bli ett modelejon är det bra att börja i
    tid gullig bild.
    Ja jag kommer alltid att ha mina funderingar över Ebba.
    Önskar er ett GOTT NYTT ÅR :)

    SvaraRadera
  12. Kul varianter på temat avspeglat!

    SvaraRadera
  13. Den där droppen var en extra fin idé.
    Och barnet som springer förbi spegeln var också fint fångat!
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  14. Hei,
    Flotte bilder til årets siste ord. Ønsker deg en fortsatt fin jul og godt nytt år.

    Vivi

    SvaraRadera
  15. Vilka härliga bilder! Speglingen i julkulan är riktigt skoj och ger ett roligt perspektiv. Gott nytt år önskar jag dig.

    SvaraRadera
  16. Det blev en rolig bild med speglingen i julkulan. :-)

    SvaraRadera