Pages

22 december 2018

2018 snart till ända

Ljus ger ro o harmoni.

Den här hösten har haft många små händelser. Mest gott men också ont.

I August firade älsklingen och jag 10 år som gifta.

I september blev jag farmor igen. Ett nytt liten gossebarn kom till välden.


I oktober 
Blev vår lilla vovve sjuk o fick opereras, det gick bra o hon är pigg och alert igen, tack o lov 


Älsklingen fyllde  jämt och jag överraskade med en resa i present. Tänk han visste ingenting förrän precis en vecka innan vi skulle åka, då hade vi kalas för honom. Alla visste utan han. Var ju tvungen att fixa semester åt honom. Kan fortfarande se han snopna min o sedan glädjen ju längre in i den lilla bok jag gjort som berättade om resan. Så fick han många andra fina present också, bl a en ny resväska 😊
Resan gick till Madeira. Vilken underbar ö. Det blev en fantastisk rolig, mysig, varm o helt underbar vecka.
Den bästa bilden jag tog på ön var denna, med bilarna i gränden. Undrar hur de gjorde när de skulle köra iväg :) 


November var vi på Julmarknad och Spa helg i Kosta med ett gäng goda vänner. 


December innehåller både glädje och tråkigheter.

Glädjande var att en av sönerna gifte sig.


De tråkiga var att jag fick en Tia, min älskling förstod snabbt vad som hänt och ringde efter ambulans. En vecka på sjukhuset men nu är jag hemma igen, lite mör och trött, och full av medicin.

 Träffade många människor med olika öden på lasarettet, människor som haft tior, stroke och hjärntumörer som slagit på olika vis. Det är först när man kommer till en sådan avdelning som man inser, hur ofta det händer och hur olika det slår.
Ett ögonblick så har de hänt.

& nu kommer snart den snäll farbrorn med de långa vita skägget och den röda luvan.












I år är de där året när alla barn, respektive, barnbarn o en av min bröder med fru – firar jul här hos oss.
Det ser vi fram mot.

Till er som läser vill jag säga.
Var rädda om Er och

Ha en riktigt God Jul & Ett Gott Nytt År. 



10 kommentarer:

  1. Åh det var jobbigt att höra, tur att du repat dej. Tycker om dej fadt vi ej träffats på riktigt.
    En liten söt bebis i familjen så roligt. Mycket fint du varit med om.
    Önskar dej det bästa , en härlig jul och ett gott nytt år
    Kram från mej❤️🤗

    SvaraRadera
  2. Du har då verkligen gällande ursäkter att inte ha bloggat på flera månader. Jättekul med ett livstecken lagom till jul. Överraskningsresan till Madeira var ju en hit! Tia däremot var det inte. Fick faktiskt googla, då jag inte visste vad det var. Är så glad att du är återställd. Å du, ta det försiktigt framöver!
    Önskar dig och din man också en riktigt God Jul och ett Gott 2019 med god hälsa.

    SvaraRadera
  3. Oj ... inte kul med din Tia, men skönt att du repat dig och att du nu är hemma igen!
    Ett innehållsrikt år har strax passerat - och ett nytt finns här framför oss - och vi får hoppas det blir ett bra år!
    Önskar dig och familjen en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Ajdå! Tur att du kryat på dig, du får vara rädd om dig.
    Vilken fin present du gav din älskling, förstår att han blev glad :) Tur ändå ni inte var iväg när Tian slog till!
    Mys nu riktigt i jul!

    SvaraRadera
  5. Hej på dig!
    Den näst sista luckan i min julkalender har nu öppnats, och därunder gömde sig chansen att vinna ett helt valfritt smycke till ett värde av max 399kr från 7East! Vill du vara med och tävla? :) Klicka då på länken nedan! Förövrigt så hoppas jag att du får en supermysig kväll, för min del blir det uppesittarkväll för hela slanten! Ska du också kolla? :)
    https://martinaolsson.myshowroom.se/127464/julkalender-lucka-23-7/

    SvaraRadera
  6. Krya på dig!Ta det så lugnt!!!
    Sv..Finns många klokord.Det gäller bara att komma ihåg dom!
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  7. Men kära vän, var det nu dags att du också drabbades? Orkar du med ett stort julfirande nu då? Eller vet du att du får god hjälp av alla så du slipper slita ont. För nu är du lite skör och måste ta väl hand om dig. Men om jag känner dina pojkar rätt så bär dom dig genom ett eldhav om så behövs...
    Hoppas du klarade dig utan men, piller får man ju äta, men det är ju inget som gör ont direkt. Det är åtta år sedan min tia nu, den var ju väldigt liten men man upptäckte ju då mitt åderbråck i halskärlet och det får jag leva med, inte operabelt. Ha nu en mysig och trivsam jul i kärlekens tecken, varmaste julekramen från pörtet

    SvaraRadera
  8. En Tia? Hujeda mig...fint att det gått bra där.
    Jo...många råkar ut för det...mer än man tror.
    Har klarat mig hitills men man vet ju aldrig...det slår till när man minst anar...fast anar gör man väl aldrig antar jag.

    Tillönskar dig en skön jul nu i vilans tecken.

    Kram och God jul

    SvaraRadera
  9. Men så jobbigt där på upploppet! Skönt att du är hemma igen och förhoppningsvis mår bra!

    Resten lät ju positivt och en massa härliga upplevelser var det ju också. Kan konstatera att spanjorerna och portugiserna tycks lära av varandra när det kommer till hur man parkerar... :-D

    Ha nu en mysigt julafton och en GOD JUL!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Ett händelserikt år, vilken tur att du klarade tian som jag förstår det utan men. Läskigt det där!

    SvaraRadera