Pages

08 november 2020

5 dagar in i november - hände det.

Efter att har haft en jädra huvud och nackvärk i några dagar, ovanligt för mig som sällan har huvudvärk blev jag förlamad i höger ansiktshalva sent i torsdags kväll och fick åka ambulans till sjukhuset med misstänk stroke. 

Efter massa provtagningar och tester konstaterade man att det inte var stroke. Fick nog ingen rätsida på vad det är men enligt läkaren Bell´s pares. Ett sjukdoms tillstånd jag aldrig hört talas om tidigare. Får lita på att de har rätt så de inte är något annat, men visst är jag orolig och snygg har jag aldrig varit men nu ser jag endå sämre ut, de kan jag nog stå ut med men de är jobbigt med ett öga som inte stänger sig, en sne mun som de är svårt att äta med och värken som kommer och går - men de kunde varit bra mycket värre - så jag är glad! Nu äter jag kortison och hoppas jag inte påverkas negativt av dem.

Eftersom det är söndag tänkte jag bidra med en liten söt skylt.                                                            En liten by som fått samma namn som vår huvudstad 😁


Var rädd om er



15 kommentarer:

  1. Det har jag aldrig hört talas om! Stor krya på dig kram 🤗

    SvaraRadera
  2. Oj! Illa! Har hört talas om detta tillstånd men har inga direkta kunskaper om det hela. Fint att du fick hjälp och hoppas nu innerligt att de har de under "luppen" och noga följer upp dig. Många tankar till dig och jag önskar dig god bättring.
    Varm kram

    SvaraRadera
  3. Men kära vän, vad är det du råkat ut för! Ett syndrom jag aldrig hört talas om, och som inte ens vetenskapen verkar veta så mycket om. Jag förstår att det känns omtumlande just nu, du får ta o landa i detta och förhoppningsvis slippa smärtan snart. Håller alla tummar för snabbt tillfrisknande! Kryakramar i massor!

    SvaraRadera
  4. Men oj! Vilket elände! Var tvungen att googla förstås och ser att det är en form av ansiktsförlamning. Lite läskigt att inte veta varifrån den kommer bara ... verkligen obehagligt! Håller tummarna att du snart mår bra igen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ojojoj :O
    Nu får du ta det lugnt och ta hand om dig.
    Kramar om ♥

    SvaraRadera
  6. Oj, det där lät inte bra! Hoppas du blir helt återställd igen. Det finns så mycket sjukdomar som man aldrig har hört talas om. Krya på dig! Kramiz

    SvaraRadera
  7. Å nej inte kul läsa om ditt tillstånd men hoppas hoppas det blir bra för dig !
    Kram å var rädd om dig ❤
    bians.bloggo.nu

    SvaraRadera
  8. Men fru Nilsson! Vad är det som händer? Har inte heller hört talas om Bells pares tidigare. Hoppas du blir återställd snart. Var rädd om dig! Kram!

    SvaraRadera
  9. Jamen herreguuuuu! Googlade också sjukdomen som jag aldrig hört talas om och det låter inget vidare. Men som tur är tillfrisknar man efter cirka två månader. Håller alla tummar och tår för att du snart är återställd.
    Å skylten är verkligen söt. Inte visste jag att Stockholm har en lillasyster;-)
    Många styrkekramar från mig till dig:-)

    SvaraRadera
  10. Men fy vilken obehaglig upplevelse det måste ha varit.
    Skönt ändå att det inte var en stroke. Hoppas att medicinering får dig att åter kunna använda ögat och munnen normalt och framför allt att du slipper ha ont.
    Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
  11. Sjukdomen heter väl på svenska, ansiktsförlamning. Min svärfar fick det av någon slags herpes som han hade i kroppen. Till tröst kan jag tala om att han blev återställd efter ett tag och allt återgick till det normala.

    SvaraRadera
  12. Googlade lite och som tur är blir man återställd, ruggigt sådant där, har aldrig hört talas om detta innan.
    Ta hand om dig.

    Mvh Micke.

    SvaraRadera
  13. Men så obehagligt och så jobbigt. Skönt i alla fall att du blev väl undersökt och att det inte var en stroke. Läser ovan att man blir återställd vilket är skönt att veta. Ha det så bra som det bara går under tiden.

    Kram och krya på!

    SvaraRadera
  14. Många krya-på-dig-kramar. Så skönt att läsa att du blir helt återställd:-) Försök att ha en fin helg nu!

    SvaraRadera
  15. Oj! Det här har jag missat. Läskigt. Anders råkade ut för en ansiktsförlamning för många år sen och det var verkligen inte trevligt. Han blev tack och lov också helt återställd.

    SvaraRadera