Pages

11 maj 2022

Vilka härliga dagar

 

En dag ringde jag upp min vän som nyligen blivit änka och sa. 

-Nu hämtar jag dig så åker vi ut på blomster äventyr och äter lunch på stan. Sagt och gjort, blev det en härlig dag när vi glömde allt annat och bara njöt av dagen, vackra blommor och god mat.  

Det behövs inga underverk för att göra en dag underbar. 

Den här helgen har vi varit hos delar av bana skaran. Mellangrabben och hans fru bjöd på go kvällsmat och kortspel i lördags kväll. Nästa yngstas sambo var också med, men grabben själv var på firmafest. 

På söndags kvällen fick vi god mat hos yngsta grabben med sambo. Han fyllde år i veckan så vi gratulerade också. 

Så fick vi äntligen tummen ur rumpan och sålde vår husvagn som bara stått och sett ledsen ut några år. Nu fick den nya ägare och flyttade till Göteborg. Kändes ändå lite vemodigt, men en husvagn ska användas o den var alldeles för fin för bara stå. 

För oss är nu husvagnslivet till ända. 

Så ringde min vän för nya äventyr. Nu var det hennes tur att dra ut mig på något kul.  Denna gången blev det  långvandring i bokskogen med stopp för god medhavd lunch. Räkrulle och sallad. Gott i gott. 

        

Vi avslutade dagen med ett bubbelbad hos henne. säsongens sista vinterbad :)  De rörde om redigt i min kropp så på kvällen var jag så trött, så trött. Jag tycker de är otäckt att bli så där trött som jag kan bli ibland nu. Men de har de ju varnat för att cellgifterna ställer till. 

En härlig dag blev det. 

5 kommentarer:

  1. Så bra och omtänksamt att du fick med dig din goda vän ut. En sådan inbjudan och puff kan man behöva för i vissa lägen är det så svårt att ta egna initiativ.
    Ni har sålt er husvagn och vi har köpt vår första. Var sak har sin tid helt enkelt.

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Härligt att träffa goda vänner och få annat att tänka på.
    Var sak har sin tid, även om jag förstår att det kan bli saknad efter husvagnslivet.
    Jag ser ju på min man hur trött han blir av sina cellgiftsbehandlingar, men nu har han avslutat den senast omgången och förhoppningsvis var det också den sista. Det har gått 5 år mellan varje, Den senaste var tredje gången.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint att du ringde din vän och att ni tog er ut. Blomster ger glädje och ibland behövs det inte vara nåt så märkvärdigt för att man ska kunna förgylla någons dag :-)

    SvaraRadera
  4. Så bra att ni tar hand om varandra, du och din vän.
    Fina utflykter och roliga dagar.
    Så har ni sålt husvagnen, sorgligt, men använder ni inte den är det ju det bästa att göra.

    SvaraRadera
  5. Det viktigaste under en sådan behandling är att du fortfarande kan ha kul. Å det har du. Ni verkar turas om med roliga idéer till utflykter. Bra där!
    Grattis till den sålda husvagnen. Allt har sin tid brukar jag säga...

    SvaraRadera