Pages

17 maj 2022

Fredag - lördag - söndag = helg

I fredags besiktade vi vår Cadillac för sista gången med blanka papper. De var gott. Jo vi kommer säkert göra veteran besiktning för de är rätt bra man får bilen kollad vartannat år. Bromsar o så.  Så har den bytt färg också. Ja vi lackerade om den till vit. Redigt läckert blev den. 


I lördags for vi till broder i Småland, vi har inte varit där och bott i stugan sedan i november, då kom ju cancern och operationen sedan och därefter har jag inte orkat/velat sova borta. Men nu blev de av och vi fick några trevliga dagar tillsammans. Efter hemkomst på söndagseftermiddagen åkte vi på födelsedags fika  hos en svärdotter som fyllde år i fredags. Minsta barnbarnets mamma så då fick vi ju träffa honom också. Lyckades få honom att le flera gånger. Farmor kan 😘

I går måndag var jag hos min syster yster i en annan del av Småland. En härlig dag i fin väder och morgonkaffets vy var inte att förakta. 

Hon bor väldigt vackert. 

Vi for till Växjö, åt lunch där och shoppade lite. Titt shoppade mest men en tunn jacka fick jag med mig hem. Sedan var fru Nilsson väldigt trött - gifterna tar ut sin rätt. 

När jag körde hem blev jag så arg så jag nästan blev Hulken

Jag körde lite för fort på 80 väg i skogslandskap och dröm om min förvåning när en utländsk registrerad långtradare kom upp i baken på mig, så nära så hade jag behövt bromsa hade han krossat min bil. Jag gasade på lite till men han hängde på tätt intill, så jädra otäckt och när de blev raksträcka så for han om och försvann. Inga hastighetsspärrar på de bilarna, gäller naturligtvis bara svenska. Borde det inte vara lika i hela EU. En del idioter tror de äger vägarna för att de har stora bilar. Undrar vad en sån här chaufför har i hjärnkontoret. Tack o lov kör de flesta yrkeschaufförer väldigt bra och lagligt. 

5 kommentarer:

  1. Cadillacen är ju så himla cool! Vilken bil! Deltar ni i veteranrallyn eller uppvisningskörningar? Vi hade ju sådana på 1980-talet i Stockholm, och vi åkte alltid in till stan för att följa dessa skönheter.
    Jättekul att du är så aktiv trots cellgiftsbehandlingen. Så duktigt! Vad gäller långtradaren så är det otäckt. Jag menar man har ju ingen chans i en vanlig personbil när man bli påkörd att en långtradare.
    Men visst bestraffas även utländska bilder när det överträder hastighetsbegränsningarna - ja, om/när polisen har kontroller vill säga...

    SvaraRadera
  2. Så fin Cadillacen blivit. Roligt med en tur. Att träffa syskon måste vara roligt ibland. Barn och barnbarn likaså.
    Lastbilschaufför är sällan vägens riddare nu för tiden.
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  3. Så himla fin cadillacen blev. Skönt att den gick igenom besiktningen. Ni verkar ha haft helt fantastiska dagar. Men vilken idiot till chaufför som kör så där. Usch vad obehagligt!

    SvaraRadera
  4. Wow, vilken häftig och fin bil den har! Tycker den är supersnygg i vitt. Så trevligt att ni kom iväg och vilken bra helg det blev.
    Sedan är det tråkigt att vissa förare kör som dårar. Extra illa är det när det handlar om långtradare som är så stora och definitivt inte att leka med.

    Önskar en bra dag nu!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig tur det verkar ha varit.
    Bortsett från idioten då. Jag möter allt emellanåt stora lastbilar på våra mindre grusvägar, där det knappt finns plats att mötas, Men saktar dom in? Aldrig!
    Jag förstår att du blir trött av behandlingen, jag har ju sett hur Berra blir, men huvudsaken är ju att du blir frisk.
    Kram

    SvaraRadera