Pages

29 juli 2012

En alldeles för stillsam

och vilsam helg detta blev.
Jag
gillar
inte
för
mycket
vila,
 jag blir rastlös av vila helt enkelt. Så avskyr jag när min dator är trasig och min datanörd har semester, har stuckit till Danmark - när han borde vara hemma o laga min dator. Ich!! Men han har lovat komma hem i början på veckan som kommer - tack o lov:) jag kan ju inte äns jobba som jag ska:( oh den här lilla bärbara saken är långt ifrån en redig vän till mig.

Ja den här helgen har varit alldeles för stillsam o långtråkig. Allra tråkigast har min man varit, ja jag har inte haft den minsta nytta av honom. Han har varit i London på OS, har bara kommit hem och ätit ibland:( När vi träffades sa han att han bara kollade vintersport. Men nu erkänade han plöstligt efter att åren gått, att OS, ja de e ju speciellt. Jag har då inget minne av att han såg OS sist de var, men ja de e ju länge sedan o mitt minne är ju jättebra men kort. 

En bra kvinna reder sig själv och kvinnor har väninnor o deras gubbar sitte förmodligen också och glor på OS, så då kan ju gummorna ränna runt och göra av med pengar  expempelvis på loppis:) Jag hittade och köpte ett nytt glas. Lite udda grej, men man är väl lite udda själv:) 

När jag tänker efter o summerar helgen så har ju faktiskt gubben och jag tillbringat lite tid tillsammans. Vi har varit vid vattnet




När de är så varmt som de varit nu, uppskattar hundarna en tur till vatten och bad. Oh eftersom de inte själva får gå så långt så får helt enkelt vi köra dom.

Gamlan hon jobbar så i vattnet så hon blir alldeles slut...men till skillnad mot matte hämtar hon sig snabbt:)

Gården - huset!!! nä de e inte sålt. Vi ger snart upp, vi kan inte ge bort gården!! Men några veckor till står vi väl ut och hoppas:) Men nog känns de lite konstigt att inte kunna flytta när man ställt in sig på det, men man får väl helt enket ställa tillbaka sig "bo kvar" till de kommer bättre försäljningstider. Vi sitter ju inte i sjön.

Hoppas Ni haft en fin, fin helg med mycket kul!!






19 kommentarer:

  1. "Ett glas rött" får en helt annan innebörd med det där glaset;)
    Du ska se att ni får huset sålt, kan inte tänka mig annat för det är ju så himla fint. Men så här i semester/sommartider så är det nog stiltje på marknaden!
    Ha en fin kväll:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. jag njuter av att se dina hundar bada jag. :) Hoppas du får något att roa dig med snart så du inte har så tråkigt. kram

    SvaraRadera
  3. Jaha...Ett glas rött kanske hihi...
    Underbara foto & så ljuvliga/Kraaaam ♥

    SvaraRadera
  4. Härligt att se hundar som badar, mina har vattenskräck tror jag..;-) Om du fyller ditt glas så har du nog att göra en stund..;-)

    Kramizar

    SvaraRadera
  5. Låter som du har det ganska gött där med loppis och gubbfritt trots allt !-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag blir också rastlös när det "inte händer nåt"... <:-) Och idag försöker jag hålla tristessen borta med matlagning! Hm... Har precis knåpat ihop en underlig pizza av diverse rester jag hittade i kylen. Tror faktiskt inte jag ska behöva åka och handla förrän tidigast imorgon! Man vill ju inte lämna radion i onödan - måste ju lyssna på OS!!! ;-) Vilket glas du hittade!!! :-D

    SvaraRadera
  7. Inte bara gubbar som tittar på os. Jag kollar en del jag också, haha. Men det ska va sport jag är intresserad av. Skulle t ex aldrig sätta mig och glo på basket!!
    Ditt glas är verkligen häftigt. Kostar en förmögenhet att fylla det, haha.
    Finns ingen bättre motionsform för hundar än simning. Och dom ser så nöjda ut när dom fått simma runt lite.
    Så tråkigt med huset. Nej, är väl inte läge att sälja hus just nu. Vi får hoppas det vänder snart så ni kan flytta.
    Ha en fin måndag tjejen.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  8. Nästan så jag undrar det också,, haha.
    Jaså, du ska träffa dina djur. Hoppas ni får det mysigt ihop. Jag bara hoppas att lilla Cornelia ska slippa sina blåsor snart. Fy så jobbigt. Tur att det inte är så varmt längre.
    Ha en fin tripp och kör försiktigt.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  9. "attans" vilken otur med huset. Men man brukar ju säga att det finns en köpare till varje hus??????
    Må så gott nu käre Fru Nilsson, var rädd om sig!
    Kram och vink.

    SvaraRadera
  10. jobbigt att vänta när man ställt in sig på annat ..jag vte hur det är......men härliga bilder bjuder du på och snart löser det sig nog

    SvaraRadera
  11. Det var ett rejält glas...kan tänka mej reaktionen när du bjuder över grannen och frågar om du får bjuda på ett glas...den hemfärden kan bli krokig!!
    Men du...OS...visst är det lite överreklamerat...Jag har tur som har en gubbe som inte tittar på sport, för det glömde jag faktiskt fråga om innan jag svarade JAAA...
    Sorgligt det här med husförsäljningen. Såg när jag var uppe i Tällbergstrakten nu att många hus var till salu där också, och få köpare fanns det förstod jag på ortsbefolkningen. Håller tummarna för att det vänder, men jag förstår känslan när man ställt in sej på att ta brevlådan under armen och dra iväg.
    Ha det nu gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Visst kan det vara ganska skönt att ta det lugnt och koppla av, men det får inte vara stiltje allt för länge, då kryper det i kroppen på en :)
    Klart ni kommer att få huset sålt, plötsligt händer det :)))
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  13. Här har det varit lite tvärtom efter en tid med för mycket "olugn" behövde vi ett par dagar varva ner själva (om man nu är det på en camping, fniss)

    SvaraRadera
  14. Jag kan tänka mig att du inte vill vara sysslolös, med tanke på vilken arbetsmyra du verkar vara.
    Jag håller tummarna så, för att äntligen den rätte ska dyka upp.Den som har pengarna på fickan att köpa er gård.
    Men som du själv säger, så sitter ni inte i sjön och du får väl göra det bästa av situationen och "boa in dig igen".
    Kram

    SvaraRadera
  15. jo det sägs att det är svåra hussäljar tider nu...trist, när ni ställt in på att flytta..men kanske kanske, det kan finnas chans än..
    Visst är man sån, blir rastlös då inget händer..sportiga gubbar..de är svåra att flirta loss ibland..den jag håller ihop med, är likadan..trälig på ren närkingska!! OS- det är väl inge att se!!
    Härliga de där hundarna..och herre gu' vilket glas..där går en flarra vin åt på en gång..Kram Karina

    SvaraRadera
  16. Svar: Låter allt lite jobbigt och oroligt att firman du jobbar på ska säljas. Men förhoppningsvis så ändras väl inte så mycket för personalens del? På min arbetsplats är ekonomin fullkomligt körd i botten, så jag tänker inte jobba en minut till där förrän jag kan känna mej säker på att få ut nån lön. :-I Just nu är jag "ålagd" att ha en lå-å-å-ång semester... Har en lön innestående, och det ger sej när (om??) jag kommer att få ut den. Tur det bara rör sej om ett par tusen kronor... <:-)

    SvaraRadera
  17. Inga köpare i sikte...nä det verkar vara helt stiltje på husköparfronten...men trist är det när man väl bestämt sig.

    Är redan trött på OS ..... är det inget annat som visas på tv kan man lika gärna vara utan tv och ta en bok ;-) har flera bra på lager....

    Åh du ta det liiite lugnt på lekplatsen...såg din bild på fb :-D

    SvaraRadera
  18. Den som väntar på ngt gott..... NU ÄR JAG HÄR... ja iaf på lite halvfart :-))

    Ja detta OS det är ju iof INGET mot detta som kallas GOLF ;-) & som åxå är helt ointressant ;-) JO jag väljer nog os före golef joo för jag är svensk & hejjar på mina landsmän.. ja iaf.. när jag råkar se ngn simma förbi eller så :-D

    Vilket praktiskt glas, det kommer du ha mycket användning av :-))

    Synd med gåreden, men ni sitter ju inte i sjön så... :-)

    Ha en fin fredagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Men då, jäkla datorer, men, du fick en extra bonusresa till familjen så du klagar väl egentligen inte, hihi
    Och maken, honom tyckte jag att jag såg på puben i London härom kvällen, hihi Vi är ju också där på sk. paketresa, all inclusive, idag blir det kräftor till friidrotten!
    Härligt att sonen haft en fin Peruresa, och dockan du fick var ju för söt!
    Ha de så gott nu, trist bara med gården, men skam den som ger sig!
    Kramar från pörtet

    SvaraRadera