Pages

03 juli 2012

Veckor som hönsmamma


Tänk att i mammans ögon, blir aldrig barnet vuxet:) Elller åtminstonde slutar man aldrig oroa sig för dem.

En av mina grabbar med sambo lämnade igår Sverige för en flera veckors lång resa till Sydamerika närmare bestämt till Lima i Peru och Amazonas.

















Så mina tankar lär gå till dem varje dag, vänta på att de ska höra av sig. Vilken upplevelse, men lite pirrigt då för mamma o hennes oro:) de e ju så långt bort...!! Tur de finns mobiler och internet:)

Så har sommaren kommit på allvar - ja här har den varit i flera dagar nu:)
Lite sen var den, men vem är inte de ibland.

Du har väl inte glömt att vara med i min utlottning.













Du finner den HÄR!!!

K r a m i z

25 kommentarer:

  1. Förstår dig mycket väl...........
    Viss är det Sommar & go ☼
    /Kraaaaaaaaam från mig!

    SvaraRadera
  2. förstår dina tankar om oro, det går aldrig ur. kram på dig.

    SvaraRadera
  3. En mamma är alltid mamma, så är det :D

    Kram

    SvaraRadera
  4. förstår din oro när nu avstånden är så långa
    här kom sommarvärmen nu på eftermiddagen :) hoppas nu bara att den håller ett bra tag nu
    kramar

    SvaraRadera
  5. Det är klart... mamma är man hela livet och visst oroar man sig...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Klart vi är hönsmammor...
    Jag är orolig bara sonen är ute åker med kompisar :)
    Men jag är glad att vi är sådana mammor, tänk dom som har föräldrar som inte bryr sig :(
    Visst rackarn tror jag sommaren har kommit :)
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  7. Å vilken underbar resa de gör! Visst är man orolig när de är borta så långt oxå, fast vi bryr ju oss om våra barn när vi känner så! Ja här har det varit ett kanonväder idag hoppas det får fortsätta ett tag nu! Kram Iréne

    SvaraRadera
  8. Det hör till att man oroar sig & tänker på "barnen" när de är ute & reser Ja iof annars oxå... Vilken drömresa de gör :-)

    Ha en riktigt fin kväll :-)
    Kram

    SvaraRadera
  9. En mamma slutar aldrig att oroa sig för sina avkommor!

    Sv. kan vara så att syster är en linslus och har en syster som gillar att fota henne..bra kombo där! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Oh vilken underbar upplevelse att få åka till så spännande platser (även om jag kan förstå dina känslor). Har missat din tävling men är på väg dit NU!

    Kramar//Carolina

    SvaraRadera
  11. Hej Anki.
    jag är med och tävlar med länk och allt :o)

    Ha en skön dag ..Nu ska jag läsa också vad du skrivit förstår du ;o))
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Hej där !!! Ja himmel så länge sedan det var. Är hopplöst med långsamt nät här på landet.
    Hönsmammafasonerna går aldrig ur det förstår jag på min mamma....85 år....hon e fortfarande orolig för mig. Frågar om jag har ätit ordentilgt osv....hehehe lite gulligt e det. Själv tänker jag varje dag påvåra barn även om jag inte alltid har något att oroa mig för :D
    Och du....skorna i Köpenhamn.....Jag köpte dom INTE !!! Så stollig har jag inte blivit ännu....hahaha
    Kram på dig
    Margaretha

    SvaraRadera
  13. Hej, jag förstår ju din oro, hade varit likadan själv, men samtidigt är jag grön av avund! Amazonas är ju bara för häftigt...o liiite läskigt med alla ormar och spindlar...
    Hasses firma stänger hela juli! Eftersom han åker på förbokade besök betyder det 0 besök på en hel månad och det betyder 0 kr för en hel månad! Han borde alltså tjäna så bra övriga året att vi klarar det men riktigt så väl är det inte utan det blir riktigt kärvt ett tag. Sen kostar flytten också extra slantar, men när vi väl har installerat oss sparar vi tusenlappar i boendekostnad varje månad. Alla extrautgifter för sophämtning, vatten, ved, sotning etc. försvinner, många bäckar små...
    Ha nu en fin dag, nu vet du att de har kommit fram och mår gott
    Kramen

    SvaraRadera
  14. Min Faster är 82, hennes mamma är 101 år ringer hem varje dag till sin dotter och kollar hur det är med henne. Faster bröt lårbenet för ett tag sedan och då var mamman jätteroligt... Så att oroa sig för sina barn slutar man nog aldrig med...

    Kramizar

    SvaraRadera
  15. En av våra flickors kusiner har ett pågående projekt i just Peru, så han har varit där i flera omgångar. Jag TROR att det har att göra med gatubarn och deras utbildning, men hur som haver så är det enormt bra gjort av honom och hans kompisar!
    Kram♥ och ha en härlig kväll

    SvaraRadera
  16. Vi är nog lite hönsmammor till mans...spelar ingen roll vart de åker tycker jag, så fort de lämnat sockengränsen så blir man lite nervig...sen att de flyttar all världens väg gör ju inte saken bättre!! Du ska se snart är de hemma igen, fulla med minnen och upplevelser!!
    Vi har haft sommar i två dagar nu, JIIIIIIIIIIIIIIIIPPI!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  17. Spännande resa! Jo, här har sommaren också hittat hit för ett par dagar sedan och den är kvar än :)
    Ha en fin sommarkväll!
    Milla

    SvaraRadera
  18. Nä..en mamma slutar nog aldrig med att oroa sig för sina barn.
    Men vad spännande för sonen.
    Kram!

    SvaraRadera
  19. Så är det bara, mamma är man för livet oavsett om de är 3,13,23,33 o.s.v (tror det är det som kallas KÄRLEK!)

    SvaraRadera
  20. Tassar in och önskar dig en toppen Lördag vännen :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  21. Hej på dej!
    KOnstigt att det inte går att kommentera på min wordpressblogg! SKa kolla....

    Ha en fin lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  22. Hej käraste bloggervän!
    Jaa, vi är nog hönsmammor ända till det "bittra slutet" :). Så spännande med så lång resa. Din grabb kommer nog att ha massor att berätta sen!
    Så gulligt av dig, Anki att troget titta in på min blogg trots att jag inte varit aktiv där på alltför länge! Dina rader i min blogg värmer en sliten själ :)! Stor kram till dig för det <3! Timmarna här flyger iväg med mycket jobb på Gården och då blir bloggandet på hyllan ett tag men det kommer, det kommer.. :D!
    Ha en finfin söndag där!

    Varma hälsningar,
    Kicke

    SvaraRadera
  23. Hade inte du strul för ett tag sedan med att du utnyttjat hela "din kvot" med bildutrymme..? En bloggvän har nu fått det problemet, hur löser man det, vet du..?

    Kramar från en hönsmamma till en annan..;-)

    SvaraRadera
  24. Håller med dig, tack o lov för mobiler ( när de funkar ) och internät !
    Sköt om dig, kram

    SvaraRadera
  25. Hallå vännen!! Tittar bara in för att se om allt är okey...??!! Har du regnat bort eller...??
    Kram kram

    SvaraRadera