Pages

09 januari 2014

De var Petra....


Jo de här jag skrev om "skinn till sommaren" det var Petra jag pratade om. Petra finns på Rusta och är ett fårskinn i konstmaterial. När jag är där köper jag oftast med mig ett skinn hem för när sommaren kommer vill jag ha 6 stycken här. Nu har jag fått ihop 4 så de börjar närma sig och man vågar inte vänta för länge för då kanske de tar slut. 




















Skinnen ska jag ha på stolarna som tillhör trädgårdsgruppen vi köpte i höstas, Tänkte man kunde värma sig lite o gosa när man badat , ja så gillar jag att dekorera stolar, fåtöljer, soffor och sängar med skinn o plädar :) sån är jag :) De kostar inte hälften av vad ett äkta gör och så är de tvättbara!! 

Till advent förra året "ja tänk de var ju förra året" :) gjorde jag en advents ljusstake med stora blockljus. Jag tycker de vanliga ljusen brinner ner så fort. Men nu blev de nog åt andra hållet :) för jag har dom tända näsan dagligen och de lär jag nog få ha väldigt länge ännu för dom är stora, men vad gör de, tända ljus är ju bara mysigt









































Men något annat juligt finns inte kvar, alla tomte Nissar har bäddat ner sig i sina lådor igen.






22 kommentarer:

  1. Tack, ja nu jäklar nu längtar jag till sommaren :-)

    SvaraRadera
  2. Jag brukar ta stora blockljus till mina adventsljusstakar, men har allt lyckats elda upp dem.. ;)

    Eftersom det inte blir någon vinter, får vi hoppas, så kan det lika gärna bli vår nu…fast nu säger de ju att det ska bli kallt till helgen, minus och snö… =((

    Kramizar Anne

    SvaraRadera
  3. Mysigt att sitta på mjuka härliga skinn,bra att dom går och tvätta också.
    Tjocka ljus har en förmåga att räcka länge,men det gör inget nu när man ändå eldar ljus varje dag...
    Kramar**

    SvaraRadera
  4. Petra skinnet minsann.... blir nog både snyggt o varmt o mysigt att sitta på urte under sommarkvällarna :-)

    Ljus kan man aldrig få för mycket av :-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Var glad att du har det värmande ljuset kvar nu slår kung Bore till rejält med början i kväll...Kanske du behöver vira in dig i dina värmande skinn. Kramiz!

    SvaraRadera
  6. Ja Petraskinnen är riktigt mysiga att ha ute om sommaren <3
    /Kram & ha en härlig Fredag

    SvaraRadera
  7. Så varmt och skönt för rumpan. Lika kul att packa fram julen är det lika skönt att få packa bort den. I morgon ska jag fixa bort den.

    SvaraRadera
  8. visst är det bra att de kan tvättas, måste vara hur skönt som helst att sitta på dem :) och fint är det också
    här är allt julpynt borta förutom granen, den är ju SÅ fin :) jag har separationsångest :D
    kramar

    SvaraRadera
  9. Kommer och provar skinnen i sommar :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jahaja så det var sådana skinn du köpte...
    det blir nog snyggt och varmt om rumpan till sommaren.
    Skulle behövar skinn under rumpan idag med -12 och en kall nordlig vind har vi och lite snö som yr i luften.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  11. Ooooops nu skulle jag kolla lite på kommentaren du skrev t mig som jag svarade på..., då raderade jag hela härligheten... sorry :-(

    Kram

    SvaraRadera
  12. Jag fattade ju inte att det var skinnen som hette Petra, sköna att sitta på blir de säkert.
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga skinn!
    Mjukt om gumpen. ;)

    Här fick vi faktiskt snö i dag!!! :)Sent om sider...

    Kram

    SvaraRadera
  14. Kikar in och önskar dig en fin go helg..
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  15. Godmorgon i stugan denna lördag! Ha en fin helg! Kramiz

    SvaraRadera
  16. Här är julen ett minne blott. Allt togs bort i onsdags.
    Jag har också blockljus. Tyvärr blir dom så ful efter ett tag.
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Tack för tipset om skinnen!! Skulle passa fint här också på svala försommarkvällar när man vill sitta ute ett tag till...trots att vi inte har någon pool!! Fast det står på önskelistan...vet bara inte om det är tomten eller mannen jag ska visa den listan för...
    Som sagt va...EN tomte finns det kvar här...och så får det förbli!!
    Önskar dej en fortsatt skön helg!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  18. Skinnen är jättefina!!
    Alltid lika trevligt och inbjudande att slå sig rer i nåt värmande mjukt..hihih
    Tack för tipset kära vän och en liten vink till dig om min förra blogg....ser att du har den kvar i din blogglista här bredvid..Den adressen blev kapad en tid efter att jag lagt ner Livets Guldkorn men nu är den stängd igen och det är INTE mitt inlägg som rubriken lyder: "BlackBerry Perbarui BBM di Android"
    Bara så du vet :)
    Stor kram till dig min vän, hoppas du får en fortsatt trevlig helg
    /Lollo

    SvaraRadera
  19. Hej! Vi köper äkta fårskinn men i andra sortering från vår lokala fårfarmare. De är också tvättbara för de är behandlade. Men jag har bara köpt mig en än så länge och det räcker ju inte alls. Har den i skinnsoffan under min egen rumpa, men djuren är ju där så jag får schasa bort dem varje kväll och erbjuda en filt till dem istället. Det gillar dom inte. Stora blockljus brinner så konstigt, det blir en stor grop i mitten...
    Kram på sej och trevlig helg

    SvaraRadera
  20. När jag var på Husebys Julmarknad i november så bestämde jag mej för att spara under det kommande året, så att jag kan åka dit igen när det är dags för nästa julmarknad och ha råd att inhandla mej just fårskinn då! Det var ett par säljare från Öland som hade så himmelens fina såna, och de var faktiskt inte så rackarns dyra heller. 7-800 spänn, nånting. Fast det får ju räcka med ett förstås! :-) (Och kanske ett till 2015...?).

    Konstskinn är nog ett utmärkt alternativ när de ska användas så som du beskriver! Undrar om IKEA har nåt sånt...? Deras äkta fårskinn känns ju i och för sej som om de vore av nåt konstmaterial... 8-X

    SvaraRadera
  21. Jag har oxå en massa kvar av mina adventsljus men har placerat dessa i lyktor.

    SvaraRadera
  22. Nu biter vi ihop och ger oss ut i kylan snart...
    Kramar♥

    SvaraRadera