Pages

30 januari 2014

Vad hände där

Jag skulle som vanligt bättra på min hårfärg som blivit lite grå o annat i botten. Köpte samma som jag gjort "hur länge som helst" 





















men den här gången blev jag mörk, eller ja mörkare, nästan lite rödlätt ??? Kan man skylla de också på hormonerna
?? :) jaja jag trillade ner i mjölpåsen oxå!! 




















Jag kan väl förlika mig med den här färgen men vad ska jag använda för färg nästa gång???? de blir knivigt att lösa ju!!
Jag har fått en utmaning av Solglitter  Lite fakta om mig -
jag är............ 
Levnadsglad  Varmhjärtad
 Ärlig Fantasifull
Känslig Fnittrig
Spontan Idèfull
Busig Kortsynt 
Mitt motto är:
Lev idag, i morgon kan allt vara över!!!

och så ska jag svara på lite frågor som följer här ..................
1. Bästa minne?
 Jag har många bästa minnen, jag har ju fem barn.  
2. Favoritväder?
Sol, varmt & vindstilla.
3. Favoritårstid?
Förr hade jag sagt höst, nu säger jag sommar!!
4. Favoritprogram i tv?





5. Gillar du att handarbeta?
Nej nål o tråd bara trasslar sig och sticks.








6. Vad gör du helst när du vill koppla av?
Sätter mig bekvämt och drömmer mig bort i fantasin - stänger av allt negativt. 









7. Vad gör du helst när du vill ha spänning?
 Kanske gör något jag egentligen inte trodde jag skulle våga:) när de
 blir för spännande blundar jag och tycker mig tätt intill någon, denna någon är vanligen min man :) 











8. Vad väljer du helst för färdsätt när du reser....flyg eller båt?
 Flyg hellre än båt sa hon som härstammar från fiskarfamilj :) fast i sanningens
 namn färdas jag mest i bil. 
9. Har du en egen dröm om framtiden...vilken?
 Jag drömmer om att "bara göra de jag tycker är roligt" 
10. Gillar du att shoppa?
Jag älskar att shoppa  
11. Gillar du sådana här utmaningar?
Ja då – helt okey ibland.

Nä jag ska inte hoppa över de där med att skicka vidare, jag ska bara fundera på vilka jag tycker ska få svara nästa gång - bestämde just att ALLA mina bloggvänner ska svara
S N Ä L L A !!!!

Vi har fått massor av snö, det har snöat på längden, tvären o nerifrån och upp, blåst småspik och varit ruggit värre och jag kan inte precis påstå att det slutat ännu. Snö är väl fint i sig men blåsten är mindre rolig.  Jag har en kruka med höstväxter ute på altan, jag fotade den den dagen första snön kom






















så fotade jag den igen igår...
















Oh idag...syns den inte längre.









27 kommentarer:

  1. Färgen ser jättefin ut ...hihi trots mjölet ;)
    Kul att läsa lite mer om dig/Kram

    SvaraRadera
  2. tittar just ut och ser att det har börjat snöa här igen, vi fick snö i natt men inte så mycket
    jag gillar färgen på ditt hår
    och det är alltid roligt att läsa sådana här utmaningar :)
    men själv hoppar jag över den
    ha en bra dag
    kramar

    SvaraRadera
  3. Oj, så mycket snö! Men det tillhör ju vintern så det är bara att gilla läget..**
    Hårfärgen ser ok ut tycker jag,ingen fara. Men vad knepigt att resultatet inte blev som det brukar?
    Jag brukar köpa på friseringen, och där får man ju tips på vad som passar. Wellas, 159kr, överkomligt tycker jag.
    Jag fick också den utmaningen från " Solglitter" men inte fixat den än. Intressant läsning om dig..**
    Tusen tack för grattishälsningen,den värmer i snöyran...
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  4. Det där med hårfärger, säger jag bara! <:-) Det är inte så enkelt alla gånger som vad det kan verka på utsidan av förpackningen... Och har man röda toner naturligt i sitt hår stämmer sällan färgkartorna, så man får fram nyanser av gult och orange nästan hur man än bär sej åt... Fast det är ju ändå lite lustigt att det blev skillnad mot vad det brukar bli!? Du hade väl i "smörjan" tillräckligt länge? Och så kanske du ska undvika färger som heter sånt som "golden" och liknande nästa gång!? Så vida du inte bestämmer dej för att fortsätta vara rödlätt - det är ju faktiskt fint!! :-)

    SvaraRadera
  5. Hej goaste Ankii, när ska du få träffa nya doktorn då? Om man inte redan tagit prover på sköldkörteln så be att få det också, kan påverka hormoner och vikt o allt möjligt. Borde jag kanske också göra...mitt stora problem är nog att jag dels älskar god mat, alltid är hungrig, o att mina mediciner påverkar vikten. Blodtrycksmedicin o antidepp är tyvärr såna som får vikten att öka. Jag får nog köpa ett tält åt mig till bröllopet jag ska på i början av april. Något figurnära är nog inte att tänka på. Håller tummarna att det går bra för dig
    Men, det viktigaste av allt är förstås att du mår bra oavsett hur många kilon du bär på...
    Kram på sej

    SvaraRadera
  6. Ditt favoritväder är det absolut värsta väder jag kan tänka mig! Däremot gillar jag dina snöbilder!

    SvaraRadera
  7. Och jag som älskar vintern och snön gillar verkligen din sista bild.
    Men den måste få lite tid på sig att sätta sig, sen kan du ta fram du också! ;)

    Kram

    SvaraRadera
  8. ...sparken...kom visst bort i kommentaren.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Färgen ser fin ut! Här gjordes det också en färgning före jobbet i tisdags...Ja, snötäcket blir allt tjockare...tyvärr! Kramiz

    SvaraRadera
  10. Jag tror säkert att du passar i alla hårfärger. Allt klär en skönhet, vet du väl ;)
    Oj, nu har ni fått snö så det räcker och blir över ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Kul att du antog utmaningen vännen!
    Roligt att läsa lite om dig :)

    Önskar dig en fin vinterhelg ★
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  12. Hårfärgen ser helt OK ut... men så konstigt att det inte blev som vanligt... Jag är inte så bra på det här med hårfärgning - har aldrig gjort det...
    Kul att få läsa lite mer om dig - har också fått en sån utmaning som jag ska försöka ta itu med :)
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Färgen var fin ju :)
    Kul att läsa om dig. Skulle hängt på om jag inte varit så lat idag ;)
    Himmel vad med snö!

    SvaraRadera
  14. Hårfärgen var det väl inge större fel på, men jag tycker du var otroligt blek, lite blodbrist kanske... =) =)

    Sv: jag brukar göra grönsaksterrinen i förväg så att den är kall när jag ska skära upp den så att det blir snygga skivor.
    Sen när jag serverar så steker jag skivorna i smör så att det blir lite färg på dom,
    och jo dom ska serveras varma.
    Och blir det över så fryser jag in dom var för sig i folie så att man lätt kan ta ut å steka på.
    Lycka till.

    Ha en trevlig helg me.

    SvaraRadera
  15. ja, det är knepigt det är med att färga håret ibland...
    och det kan lätt även bli mörkare än man förväntat sig...
    eller andra överraskningar
    men jag har läst att man ska kolla siffrorna på paketet...
    d.v.s decimalerna.....
    som t.ex. på ditt paket här det står 8.3
    där nr 3 står för en extra skiftning i färgen:
    Så kanske 8.0 istället inte ger någon överraskning i färgresultatet
    Eftersom i grått hår skiftningar kan ge överraskningar...
    kram

    SvaraRadera
  16. Godmorgon denna lördag! Drar strax iväg mot Göteborg. Kramiz

    SvaraRadera
  17. Oj vad snö ni har ! Här har vi knappt något alls till alla skoter och skidfantasters förtret. Kul att läsa om dig. Kramis

    SvaraRadera
  18. Det är väl ingen fel på den färgen, allt klär ju en skönhet som du vet :)
    Vi har mycket snö vi med, och som du vet gillar ju jag och Izor det♥
    Kramen min vän♥

    SvaraRadera
  19. Allt pryder en skönhet. Kul att få lära känna dig lite mer genom att läsa dina svar. Du verkar vara en härlig tjej.
    Ha nu en skön kväll.
    Lördagskramen

    SvaraRadera
  20. God morgon!
    Tittar in för första gången här i din blogg och ser att du är lik mig i nästan allt. Så då är vi två.
    En hääärlig blogg du har som jag kommer att återvända till igen.
    Psss....Hårfärgen är jättefin och lite varm, passar dig.
    Ha en fin och skön söndag nu!
    Kramen.

    SvaraRadera
  21. Hallå vännen! Jo du undrade vad jag menade på din Temablogg... så här menade jag - här på din "vanliga" blogg skriver man bara kommentaren och skickar iväg... lätt som en plätt... men... på Temabloggen måste man bevisa att man inte är en robot genom att tyda ordverifieringen - vilket ibland är väldigt enerverande - så pass att man ibland helt enkelt struntar i att kommentera. Hoppas det blev klarare vad jag menade :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  22. Nu tär det på snötäcket, synd att det ska börja slaska, det kan väl få vara kvar. Nu blir det snart smutsiga hundar igen, så skönt med den vita fina snön,inget tasstorkande..**
    Så,nu har jag gnällt av mig lite..*L*..
    Kram vännen o ha det gott♥

    SvaraRadera
  23. Härligt med snö! Men den har säkert börjat töa även hos dig nu??

    SvaraRadera
  24. Jag tycker färgen blev jättefin på dig, även om du blev lite blek av mjölet.
    Kul att du tog kort på krukan, det har verkligen kommit åtskilligt med snö hos dig men det töar väl bort nu, för jag tror det är mildväder i hela landet.
    Jag får se om jag nappar på utmaningen, jag räknar mig iaf till dina bloggvänner(hoppas jag)
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
  25. Inget fel på den färgen!! Möjligen/mjöligen den i ansiktet då...men du är nog riktigt modern, var det inte Loréen som också var vit i ansiktet vill jag minnas??!!
    Kul med lite mer fakta om dej, fast det mesta visste jag nog redan!! Utmaningen har jag själv nyss haft, så jag passar den vidare, för vid min ålder är det inte mycket som förändras...
    Jag ligger lite lågt på bloggen som du kanske märkt, har inte så mycket att skriva om, och det är riktigt tungt på jobbet just nu, så det suger den mesta tiden.
    Ha det gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  26. Visst är det väl konstigt att det kan bli så med hårfärg..
    Jag vill ju åt de blonda tonerna & har de sista gångerna kört med schwartskopf pärl blond. Den är helt ok tycker jag :-)

    Jag tycker du blev fin i håret trots att det inte riktigt blev som du tänkt...
    Kram

    SvaraRadera
  27. Hårfärgen var kanon åt dig! Jag själv håller på att testa mig fram, då de har slutat tillverka min favorit.
    Vad roligt att läsa dina frågor och svar! Jag svarar nog lika som dig i det mesta...dock gillar jag att handarbeta, men inte med nål och tråd, utan jag gillar annat pyssel :-)
    Kramar//Gina

    SvaraRadera