Pages

15 januari 2014

Hur tusan knyter man en turban

jag köpte en rosa turban på Rusta, men den var då inte så enkel att fixa till runt håret.  
















hade den med till kursen härom dagen men vi löste inte problemet där heller:)  Vore så skönt att ha den runt mitt långa  hår efter dusch. Hittade en liten instruktion på nätet












 - kanske funkar de, ska prova efter duschen i afton :) 
Så här vet jag inte - de verkar lite för lite :) 
















Titta!!!!!!! Jag har oxå fått snö nu. Se själva bilder tagna före snön o sedan snön kom.
 Det här är precis lagom med snö. Visst har jag fin utsikt? 
Kunde inte låta bli att ta en bild på granen - i närbild med lite snö på. Lagom mycket snö:=) 


















Jag har öppnat upp min temablogg igen, den finns i spalten till höger högst upp

titta gärna in där :) 


20 kommentarer:

  1. Hihi...Oj va snö ;)
    Härlig du é - Hoppas turbanen blev bra/Kram <3

    SvaraRadera
  2. Men Anki, jag är aldrig långt borta, det vet du! Tycker synd om dina jyckar som inte får rasa i nysnö, dom bara älskar det. Alla hundar tror jag gillar snö och att busa i vit ren snö och inte bli ett dugg smutsig!
    Turbanen har jag aldrig sett men bilden visar precis hur jag brukar vira en vanlig handduk runt huvudet. Vad är skillnaden tro? Du får allt ta och reklamera den om den ska vara så svår att knyta!
    Snart kommer maken hem, han är ute på snörökiga vägar. Men han tar det försiktigt och kör inte om på våra smala vindlande vägar.
    Kram från pörtet

    SvaraRadera
  3. Men oj,du har fått snö,äntligen...
    Jag kan skicka en del av våran till dig också..*
    Verkar svårt med turbanen, men snyggt när det lyckas..*blink*..
    Rusta har mycket bra ha saker,hehe..
    Kramar**

    SvaraRadera
  4. Grattis till snön ;-)
    Turban är inte mitt område... du har ingen turbanklädd granne?
    När du fått ordning på turbaen vill jag se bildbevis :-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Om man nu tvunget ska ha snö så är det ju ganska lagom hos dig! Här vräkte snön ner i tisdags. Hörde nu på morgonen att de visade en av mina snöbilder på TV4 igår kväll. kramiz

    SvaraRadera
  6. Fram med skidorna!;)
    Jag håller med. Det där är lagom mycket snö :)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Wow vilken snö du fått :)
    Jag tänker inte dela med mig av våran, jag vill ha allt själv :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  8. du får träna lite mer :) du kommer också att kunna det där jättebra ska du se
    då har jag lite mer snö, om man nu ska skryta om det, lite mer men ändå inte mycket
    Sv: sjukvården är inte vad den har varit
    kramar

    SvaraRadera
  9. Det är så fint på bild med gröna barr/löv och vit snö! :)

    SvaraRadera
  10. Hoppas att du lyckades få ihop turbanen

    SvaraRadera
  11. Nu har det fyllts på med snö här i uddevalla och som vanligt så bävar jag för att ge mig ut denna morgon men...jobbet måste ju skötas, det är ju bara så. Kramiz

    SvaraRadera
  12. Jag kör oxå turbastuket efter hårtvätt...men då med vanlig handuk o jag gör typ som på intruktionen du visar...hihi...
    Lycka till med din nya!
    Ojoj vad "mycket" snö du har...hihi...
    Jag hittade din andra blogg...fina bilder där. :)
    Trevlig helg vännen
    ~Lollokram~

    SvaraRadera
  13. Ingen aning om hur man knyter turbaner... Men det kan du säkert googla dej fram till!? :-)

    Här har det snöat intensivt hela morgonen, så 5-6 cm är det nog nu. Får se vart det slutar... Ska strax bege mej mot "byn" för att dels handla inför helgen och dels bli klippt av dottern som har en ledig dag. :-)

    Trevlig fredag och helg på dej!

    SvaraRadera
  14. Snö...?? Ja allting är ju relativt...Men du kommer iallafall inte att slita ut snöskoveln!! Här har jag kommit till stadiet så jag skiter i att skotta, jag tar sats med bilen, och går det så går det...
    Turban...inget som jag provat...och det verkar alldeles för invecklat för min del, då har håret hunnit torka innan jag fått till det!!
    Ha en fin helg, själv ska jag jobba...
    Kram kram

    SvaraRadera
  15. Här har vi just nu ca 2 dm snö.
    I januari brukar det vara minst en ½ meter.... :(

    Kram

    SvaraRadera
  16. Har du skottat? Det var ynkligt lite snö ni har fått.
    Vi får just lite påfyllning nu. Men det är ganska fint med snön som lyser upp.
    Verkar knepigt att få till turbanen!

    Trevlig helg!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  17. Beskrivningar kan vara krångliga ibland. Vi har också fått lite snö.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Vi har nog ungefär typ dubbelt så mycket.. Eller lite hur man nu ser det! Lagom tycker jag med!

    SvaraRadera
  19. Du har satt turbanen bak o fram, knappen ska sitta vid nacken:)

    SvaraRadera