Pages

28 januari 2014

Jag har en plan

eller rättare sagt ett mål!! Nu snackar vi inte fotbolls mål eller nått. Nix jag har ett mål med mig själv. Tänkte att 2014 ska bli JAG ja alltså mitt år.
Tid o tanke ska läggas på mig!! konsten att vinna över fett och hormoner...

Som ni läst har jag ju fått problem senaste åren med konstiga symtomet, en symtom (av massor)  bukfetma (fy tusan vilket hemskt ord..hihi ) så hittade man förändringen på min binjure...ja så flyttade jag och hamnade mellan stolarna har inte fått svar på sista röntgen som gjordes i november förra året. Inte heller på alla hormonprover som gjorts. Man får ha tålamod med sjukvården idag :( MEN NU SÅ...har jag fått tid hos mina nya läkare här, så nu hoppas jag på svar, upplösning, hjälp osv och ordning på hormonerna som dansar bugg och foxtrot i min kropp...!!!!

Vad är mitt mål? Jo i sommar ska jag på bröllop.....smaka på de fina ordet...bröllop. 
En av mina söner ska gifta sig med sin med sin fina sambo o mamma till hans dotter.
                        ❤
Mitt mål är att: på deras bröllop ska jag bära en vacker klänning som sitter snyggt utan bukfett. Cm för cm ska jobbas bort runt midjan fram tills dess. Jag är på G - hårt träning några gånger i veckan o så har jag lagt om kosten igen (de har inte hjälpt hittills) men jag fortsätter kämpa . I snart ett år har jag kämpat för att få bort fettet men inget har hjälp, trots bra matrutiner, bra träning så har jag ökat i vikt. Nej jag har inte gett upp!!!  Fru Nilsson hon ger inte upp förrän de placerat henne i trälådan - och dit hoppas jag de är långt, väldigt långt. 

Veckan som gick var de fullt ös här, inte en enda liten minut har jag haft till bloggen - "harkel" eller någon minut kanske men vem får ihop ett blogg inlägg på 1 minut? Bara de här att ta hand om sig själv och alla djuren tar ju tid :) Kanske har jag inte nämnt att vi nu mera även har en liten grisfarm här hemma.
Små söta .....skitgrisar :) 






18 kommentarer:

  1. Oj! jag håller tummarna på att du lyckas och att du får en diagnos på ditt elände. Kram

    SvaraRadera
  2. Heja på, Anki!! :-)

    Låter som att du har bestämt dej "på riktigt", och har man bara gjort det så fixar man också vad det nu än är/gäller!! Jag menar; det är så lätt att säga att man vill gå ner i vikt, men det räcker ju inte. Man måste ju göra jobbet också!! Och det låter det ju verkligen som att du är i full gång med nu!!

    Håller tummar och tår för att allt faller på rätt plats ang läkare och vård nu - helt galet att man ska kunna falla mellan stolarna på det vis som du har gjort... :-(

    Ha en fin tisdag!!! :-)

    SvaraRadera
  3. Mysigt med Bröllop & jag hoppas dui får ett bra svar från din nye Läkare/Kram pårej <3

    SvaraRadera
  4. nej, inte ska du ner i en trälåda, du ska uppleva att dina barnbarn växer upp till ståtliga först ungdomar och sedan vuxna
    vad roligt att din son ska gifta sig
    och de där smågrisarna är jättesöta :)
    kramar

    SvaraRadera
  5. Va duktig du är som har bestämt dig. Jag är säker på att din nya läkare ska få rätsida på dina problem nu. Om du gått upp i vikt...Tänk på att muskler väger mer än fett. Du kanske har fått lite mer muskelmassa om du har börjat röra på dig.
    Så härligt att ha ett bröllop att se fram emot.
    Ha det så bra nu och hälsa smågrisarna :-)

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Vilka söta skitgrisar! Tror det låter roligt också...:)
    Det där med hormoner är väldigt komplicerat. Minsta svaj och man mår pecka. Hoppas innerligt de hittar vad felet är och att du får bra hjälp med medicinering.
    Jag har autoimmun struma och binjureinsufficiens och det ska lite till att tippa kärran. Men har man mediciner så mår man mer balanserat.

    Ha det så bra <3
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  7. Vilken tur att jag inte har något bröllop på gång, men för det bore jag nog få bort en del kilon till sommaren...börjar alltid nästa vecka...du vet !!!

    Snygg grisfarm du har, men det blir klent på julbordet...???

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  8. Hoppas du får nån ordning och reda på dina besvär.Det är ett skit att hamna mellan stolarna vilket är väldigt vanligt i sjukvården tyvärr.
    Håller tummarna för dig också vad det gäller att få bort överflöds kilon. Även jag har envist fett runt magen som bara har kommit..** kan det tillhöra åldern tro?,hehe...
    Nej jag tycker alldeles för mycket om det goda förmodligen,men lite roligt måste man ju få ha..*L*..
    Fina grisar, här har vi en gris, och den älskar Bamse att springa runt med och nöffa. Men först var han lite skrajsen för den. Säger man " var är griiiiiisen"? Då kutar han snabbt iväg och hämtar den...
    Kram vännen o sköt om dig♥

    SvaraRadera
  9. Härlig läsning att du nu förhoppningsvis får en diagnos så du kan få hjälp. Såå himla kul med bröllop - häftigt!
    Härliga grisar - de bör bli mätta om de käkar upp allt det där :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Och jag håller verkligen tummarna för att du får ordning på hela din kropp, från mage till ja, allt vad det nu är!! Att inte må bra, ja det har vi ju pratat om ett antal gånger, och sen inte heller veta vad det beror på, det är inte roligt!! En del av dina symtom hade jag ju när sköldkörteln krånglade, men det antar jag att de redan kollat.
    Och bröllop sen, hur roligt är inte det?? Och oavsett vad du nu kommer att ha för kläder, du kommer att stråla, och det är det som man kommer att minnas. Men jag önskar dej verkligen lycka till med alla dina mål, och med din envishet så kommer du säkert att lyckas också!!
    Jodå, vi har allt pratat om att åka nedåt landet i sommar. Vi får väl se hur många veckor vi har gemensam semester, hur långt vi kommer...
    Ha det gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Lycka till med träning och kost,

    SvaraRadera
  12. Åh du har nåt helt underbart att vänta på! Härligt med bröllop. Min dotter och sambo har börjat prata om bröllop. Får se när det blir..
    Hoppas man inte hittat nåt dumt på proverna. Jag tror att om man hittat nåt så skulle du ha fått svar tidigare. Hur dom helst: Det är inte ok att låta dig vänta på svar.
    Kvällskram! :)

    SvaraRadera
  13. Tack gulliga du!
    Lycka till nu, det känns som du fixar det mesta!

    SvaraRadera
  14. Önskar dig lycka till. Tycker det låter som en god ide att tänka på dig själv. Duktig du är som tränar. Kramis

    SvaraRadera
  15. Jag hoppas det kommer att bli jättebra för dig! Här för jag en ojämn kamp och just nu så skyller jag på den förhatliga vintern! Kramiz

    SvaraRadera
  16. Å vad kul med bröllop!
    Du ska se att du kommer vara näst vackrast på bröllopet. För vackrast måste väl ändå bruden få vara ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Hoppas nu att någon tar tag i dina symtom och att du får hjälp.
    Och precis som syster sa; du kommer att bli nästa vackrast på bröllopet för bruden får man ju inte överglänsa. ;)

    Hahaha! Vilka söta gullegrisar! ;) <3

    Kram

    SvaraRadera
  18. Snöandet fortsätter och jag som var så nöjd igår kväll då jag hade skottat av hela altanen...Idag är det lika mycket igen! Kramiz

    SvaraRadera