Pages

30 april 2015

En liten tripp - igen


Tänk vad mycket kunskaper de har fyllt på i min hjärna de sista månaderna, mycket kurser har de blivit. 

Den här gången har jag varit på en tre dagars utbildning i mitt nya dataprogram jag använder, relativt likt mitt gamla men ändå nytt o annorlunda.  Nyttigt att lära sig alla finesser som finns och som jag inte hittat själv ännu. 
Nu blir jobbet lite smidigare :) 

Hade väldigt trevliga kurskamrater från olika platser i Sverige. Vi bodde på samma hotell, på samma våning, högst upp och dörr i dörr med utsikt över stadens torg. (Ljungby)  

Andra morgonen gick vi från hotellet till kurslokalen, en skön promenad på 30 minuter. På kvällarna shoppade vi  och åt på olika restauranger. Sista kvällen slog vi på stort och hade lite mysfest på ett rum med ost, vin o lite annat smått och gott. Kan ni tänka - till och med jag drack vin, jag är imponerad, äntligen ett vin som jag kunde dricka utan att fnysa på näsan. Friskt och gott och redigt kallt med is i. 


Ja de var både en givande utbildning och trevliga nya vänner. 

Nu brummar en stor maskiner utanför  - här ska jobbas i helgen. Ingen vila ingen ro - nu  ska tomten få en ansiktsluftning,  om nu en tomt har ett ansikte :) 

Go helg på Er!! o ta de lugn med elden


14 kommentarer:

  1. Tomten, som jag läste först, har definitivt ett ansikte ;) Men det var er tomt du menade, förstod jag sen. Hur långt från Ljungby bor du? Jag bor 4-5 mil därifrån!

    SvaraRadera
  2. Ha en supertrevlig valborgsmässoafton kära du.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Jaså, har du varit i stora staden Ljungby, haha. Ja, det spelar väl ingen roll var man är, huvudsaken att man lär sig det som är tänkt.
    Här blir det ingen brasa ikväll. Ösregnar och blåser så jag håller mig hemma.
    Ha en fin helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Ja sådana kurser gillas! Det är ju inte bara kursen utan det där runt omkring, vilket du ju njutit av! Jättekul!
    Vin är gott, görna vitt för min del!
    Ge inte trädgården ett för stort ansiktslyft bara, då måste du ju hålla efter;-)
    Ha en fortsatt fin valborg... med en vinare ksndke;-)

    Svar: ingen verifiering hos dig alls. Kommenterar utan problem hos dig både från datorn och mobilen. Skönt:-)

    SvaraRadera
  5. Alltid roligt kurs då man får träffa kollegor från andra delar av landet. Kul att fixa till tomten. ha en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Hoppas din valborg var bra.
    Önskar dig en jättefin första Maj.

    Kramkram.

    SvaraRadera
  7. Jag vill också på kurs! .............................Mina "töser" Lyssnar noga en stund sen tittar de på mig med uttråkad blick!Ha en bra dag Kram!

    SvaraRadera
  8. Vad roligt med kurser. Själv hade jag anmält mig till en men det blev inget av för några hade backat ur och vi var för få som kunde gå. Men det går nya tåg.

    Ha en riktigt bra dag!

    SvaraRadera
  9. Så trevligt med en lärorik kurs med trevliga kurskamrater! Det vinet testade vi förra året... jättegott!
    Lycka till med nya trädgårdsprojektet!
    Ha en fin 1:a maj!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Anledningen med blommorna var pensionen och att sluta jobba. Så nu är mannen friherre på riktigt.
    Kram Elzie
    Hälsa mannen!

    SvaraRadera
  11. Ja det var då ett himla flängande på dej! Och skulle ni inte ta det lugnt nu på nya stället och inte sätta igång med en massa projekt? Jaja, vem är jag att klaga, ni tycker ju om att hålla igång.
    Här var det ju skitväder igår så någon brasa besöktes inte, imorgon blir det däremot lite omväxling med ett pass på loppisen. Hoppas det kommer många trevliga kunder
    Kramen

    SvaraRadera
  12. Det är ju kul med kurser...att träffa andra människor och under kursen faktiskt ha kul.
    Var ofta på kurser när jag var aktiv inom Hyresgästföreningen.
    Riktigt trevligt :)

    Tillönskar dig en härlig Lördag.

    SvaraRadera
  13. Vad trevligt att förena nytta med nöje, både bra kurs och trevliga deltagare!

    SvaraRadera
  14. Tomten eller tomten,olika hur man betonar,"fniss" ett ansikte har dom båda helt klart. Lite uppfräschning är inte dumt även om det blir en del att göra.
    Kurser har alltid varit kul tycker jag. Dels får man lära sig nya saker och även lära känna nya arbetskamrater och ha roligt tillsammans. Givande och uppfriskande...
    Kram och ha en fortsatt fin helg♥

    SvaraRadera