Pages

19 april 2015

Söndagsbarn

ja jag är söndagsbarn, kanske därför jag nu mera bara lyckas få till ett inlägg just på söndagen :)

Jo som jag skrev förra veckan så renoverar vi badrum. Hantverkarna skulle göra allt utom att plocka ur porslin o sånt, men så blev de sjukdom och brutna leder på företaget så gubben fick göra allt själv. Ingen vila ingen ro alls denna helg. Men räkningen lär ju bli betydligt billigare. Det blir sannerligen inte alltid som man tänkt. 
Jag målade taket men så sa rörmokaren att han behövde dra ut rör till vattnet i taket så, ja de fick blir ett nytt tak. Snacka om att slösa målarfärg :) 

Tänk Er en hund med redigt hår...........................

.
.
.
.
.
.
.
.
exempelvis
som
min
lilla, visst är hon lite söt i långt blont hår, fast hon gillade de inte, ni ser vad hennes blick säger va - matte lägga av...ungefär. 
De hjälpte inte att hon även fick prova en mörk och lockig  - hon vill nog helst vara som hon är. 
Visst är de så, hon är bäst precis som hon är :) 

Jag var på stan och åt lunch med en gammal jobbarkompis o tillika väninna i veckan. När vi ätit drog vi en repa genom stan, de går fort för den är liten :) men gemytlig och trivsam.  
De har så härlig konst på trappen i stan. 
Ett gäng söta pingviner. 

Söndag betyder ju skyltar 
och finns de pingviner på stan så finns ju skyltar som
talar om att de är där

Den här skylten förstår jag inte redigt - men jag behöver ju inte förstå allt, eller hur.

Men tanke på vårt toabygge passare de väl bra med denna rara skylt som avslutning.








11 kommentarer:

  1. Hahaha! Akta dig fär pingviner när du är i stan även om stan är liten. Än en gång - så himla kul att du skyltar och inte glömmer det heller så sparsamt som du bloggar nuförtiden;-)

    PS. Å jag ska akta mig för att gå på dass. Även om jag är nödig skulle jag nog hoppa över;-) Härlig skylt den också:-) DS.

    SvaraRadera
  2. Taket fick i alla fall vara nymålat ett liiitet tag ;)
    Hahaha vad sött med hund med peruk :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hm... Fast när kunskapen ändå finns är det kanske lika bra att göra jobbet själv - så man är säker på att det har blivit redigt gjort!? :-)

    Charmiga pingviner! Såna skulle jag vilja ha i ån här utanför!

    SvaraRadera
  4. Vilken hund gillar att ha något på huvudet? Pingviner på stan, inte illa!

    SvaraRadera
  5. "Själv är bäste dräng" sägs de ju och ibland är det faktiskt riktigt sant... ;)

    Ps. Jag läste din kommentar på systers blogg, om att jag var lik min mamma. Du ska veta att du är inte ensam om att tycka det! Har hört det ett otal gånger men jag gillar det. Och samma sak är det med min dotter och mej... nu vet jag inte om hon är lika glad i det. ;) ;)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Peruker i all ära men vovven är finast utan!
    Vilket slit, att måla till ingen nytta! Fast målning ska vara bra för välbefinnandet...:)

    SvaraRadera
  7. Jag har oxå drabbats av söndagsinläggningar..;-)
    Inte pga toabestyr men väl en liten bäbispojk på 7veckor...han tar tid!!!
    Skulle dock gärna haft ett nyrenoverat badrum...:*)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hur kan du göra på detta sättet, matte? Vill inte!
    Jobbigt med badrumsrenovering... men det blir säkert bra!
    Kul skyltar... och fina pingviner :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Då blev det ogjort arbete för dej! Jag tror hunden undrade Vad ska nu du ha på dej???Ha en bra dag! Kram!

    SvaraRadera
  10. Så bedårande sött allting, hunden, pingvinerna och skyltarna! Toppen helt enkelt. Ha en bra vecka!
    Trist med målarfärgen...

    SvaraRadera
  11. Inte kul alla gånger med extrajobb, men visst, räkningen blir ju billigare, man får ju se det så..** lite surt med onödigt målande, men ofta är det ju så med renoveringar att dom går inte som på räls alla gånger. Eller det kanske är det dom gör när det strular,hehe....
    Tur dom skyltar för pingviner, men varför har ni pingviner, aha, det är konst, ungefär som vi brukar ha här i stan under sommaren..**
    Kramiz♥

    SvaraRadera