Pages

12 april 2015

En vecka har passerat IGEN o skyltsöndag är här

Tiden går så fort och det är så mycket längs vägen. Så ännu en vecka har min stackars blogg blivit oskriven. Men jag har varjefall försökt hälsa på hos Er andra så gott de gått :) de e inte illa bara de. 

Nu ska vi renovera vårt badrum så det är en del att göra när man kommer hem från jobbet, vi ska ha hantverkare denna gången "tror vi är lite mättade av allt var renoveringar heter" men allt som är där inne nu måste ju rivas ut.  Ni som hängt med mig genom åren vet ju hur vi i flera år slet med renovering och nybygge på gården vi bodde på förut. Badrummet vi gjorde där var jättestort och luftigt

Badrummet vi har nu är pyttelitet, varjefall i jämförelse med det vi hade :) här har vi två små, ett på var våning. 

I helgen har vi haft mellan prinsessan här och då håller jag mig borta från datorn :) Vi  har vi varit i skogen med hundarna och då passade hon också på att plocka en vacker bukett blommor.


Hennes mamma o pappas bröllopsbukett sa hon, dom skulle gifta sig om tre dagar fick vi vet :) men de kände föräldrarna själva inte till  :)  

 De har verkligen sprakat till i naturen sista veckan och våren har kommit på allvar. Det är skönt, det allra skönaste är ljuset, det är de jag inte gillar med vintern, att det är så mörkt så lång tid under dygnet. Nu är de ljust o härligt från tidiga morgonen till sena kvällen. 

Eftersom det är söndag så måste jag få bjuda på tre skyltbilder också. 
Lätta på gasen måste vi göra ibland

Konstiga ortsnamn finner man överallt
De här två lyckades jag stå mitt emellan 

Avlustar med de glada oljegubbarna 


17 kommentarer:

  1. Badrummet i bild 1 ser ut som en spa-avdelning. Coolt!
    Klokt att ta in fackmän för renovering av ert nuvarande badrum. Just våtutrymmen är ju ett känsligt kapitel med vatten- och mgelskador med mera.

    Å som sagt - har nog aldrig sett så många roliga vägskyltar med de mest konstiga ortsnamn. Undrar verligen var du bor;-)

    Stort tack för att du skyltar:-)

    SvaraRadera
  2. Naw,sååå sött mammas & pappas bröllopsbukett ♡ ,,,hihi
    /Kram

    SvaraRadera
  3. Har inte hängt här så länge att jag varit med om er flytt. Tänk vilken snäll dotter som fixade brudbuketten :) Gulligt!

    SvaraRadera
  4. En vecka går snabbt! Här är det ju mest veckobloggar också, fast ibland kan det slinka in ett o annat extrainlägg...:)

    SvaraRadera
  5. Michelle är inte mitt första barnbarn. Äldst är Rickard som blir 32 i år och är lika gammal som min yngsta, Wictoria, som väntar sitt första barn i juni...mitt 18:de barnbarn. :) <3

    SvaraRadera
  6. Badrummet i huset som dottern bor i hade vi först tänkt bygga själva, men orken tröt så vi lejde bort det. Blev superbra, även om det inte alls blev som dottern först hade tänkt sej. :-) Hoppas ni kommer att bli nöjda med ert också!! Kommer ni att köra kakel och klinker eller våtrumsmatta/-tapet? Stenmaterialen har väl sina fördelar, men jag är inte helt frälst i såna... Finns dessutom så många fina mattor och tapeter nu för tiden. Är faktiskt lite sugen på att göra en badrumsrenovering här hemma också! :-)

    SvaraRadera
  7. Det var inget dåligt badrum ni hade på förra stället :)
    Skönt att anlita hantverkare den här gången. Jag har verkligen följt att ditt renoverande genom åren.
    Du får säkert jobb så det räcker ändå, även med hantverkare på plats.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jisses vilket maffigt badrum, rena drömmen. Och lillpluttan då, som plockar så fina blommor till mamma och pappa. Dina härliga skyltar, jag bara älskar dom**..
    Kramiz**

    SvaraRadera
  9. Vilken mysig promenad med barnbarnet, det är roligt med barns fantasi. Vilka ortsnamn undrar hur dom uttalas. Lycka till med toa renoveringen blir säkert lika fint som det förra dock lite mindre.
    Kramen

    SvaraRadera
  10. Hej, jag tycker det låter som ett klokt beslut att leja ut jobben med badrummet. Passa på innan rotavdraget minskar rejält. Så kan ni ägna er åt barnbarn och umgänge istället. Vem kan motstå den lilla blomsterflickan med den vackra buketten! Jag har varken blomster eller flicka, men snön töar bort för varje dag och jag kan redan gå i lågskor på landsvägen.
    Inte illa...
    Ha en skön helg, koppla av och ta ett bad
    Kramen

    SvaraRadera
  11. Vi funderar på att slänga ut badkaret och bygga upp en duschvägg, fast än så länge befinner sig detta bara på diskussionsstadiet...:)

    SvaraRadera
  12. Kikar in och önskar dig en fin fredags kväll och helg...
    Kraam♥

    SvaraRadera
  13. Kul med renovering åtminstone när det är klart !
    Lycka till

    SvaraRadera
  14. Ett riktigt imponerande badrum. Gud så fint och härligt det ser ut där. Och sååå STORT det ser ut. Vackert vackert.
    Fin skyltning.
    Kram till fina dig.

    SvaraRadera
  15. Ja du..renovering är kul...ibland iallafall.
    Kan man anlita hantverkare emellanåt så blir det ju lite lättare.
    Nytt badrum tror jag det blir här med om ett tag..om bara fastighetsägarna får den beryktade "tummen ur" ;)

    Ha en underbar fortsättning på helgen :)

    SvaraRadera
  16. WOW ! Vilket badrum!!!.....................................Duktig gubbe du har som tar hand om grill och köttavdelningen! Kram!

    SvaraRadera