Pages

22 april 2015

Ett tillägg i min historia

Uppenbart ska man vara med om de mesta i livet, sånt man hoppas slippa. 

Den 21 april 2015 läggs till min historia
Den dagen hittade jag för första gången i mitt liv en fästing på mig. Den satt på halsen, fy farao så läskigt o äckligt. En snäll arbetskamrat fick ta bort den. 

Den där dagen hade jag med mig en kom ihåg lapp på mobilen.
"Köp fästinghalsband till hundarna!
De gjorde jag, kanske jag också behöver ett :( 
Nu är de bara att hoppas att jag inte blir sjuk av det, än så länge ser de bra ut så.....
uch o fy.  Tycker de kryper på mig överallt...:( 



Tro de om ni vill 
men idag har jag anmält mig till 

Träningen har börjat............bara att flåsa på och se glad ut :)
Ha de gott i vårvärmen!! 

15 kommentarer:

  1. Usch för fästingar - Jag har fått Borrelia av en fyyy ....
    Men du ...Så skojsigt med Tjejmilen så...Flåsa & se glaer ut du men var rädd om dig mé ♡ ...

    /Kram i go ☼-en!

    SvaraRadera
  2. Fästingar (och kackerlackor) är det äckligaste djuren jag vet. Vilken tur att du upptäckte f*nskapet såpass snabbt så att din kollega kunde ta bort det. Yuck!
    Duktig tjej - tjejmilen i huvudstaden - inte illa. Jättekul! Å med lite tur är det t o m fortfarande fint väder i september:-)

    SvaraRadera
  3. Näe, åkte ni på att renovera själva i alla fall. Tur ändå att ni har vanan inne.
    Men stackars Lillan, så lidande hon ser ut i sina peruker.
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
  4. Fy attan för fästingar. De senaste åren har jag haft flera som satt sig fast på mig, för att inte tala om alla som krupit.
    Tjejmilen, jo jag tackar, det är till att ta träningen på allvar. Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Bärnstenshalsband är bra mot fästingar. Jag kokar rosmarin och lite vitlök. Låter det dra och sen silar jag det Slår det på en sprejflaska och sprejar hundarna innan vi går ut! Borstar don när vi kommer hem........................Ulla är en söt tuff skåning! Kram!

    SvaraRadera
  6. Usch! Har klarat mig undan! Än så länge....

    SvaraRadera
  7. Men grattis, ja inte till fästingshelvete då, utan till ditt beslut att springa tjejmilen.
    Låter sunt.
    Men jag tror nog jag kommit i en infertil spring ålder.

    Tjingelingen från Rantamor

    SvaraRadera
  8. Hej och välkommen till den krassa verkligheten min vän! Våra fästingar har nog knappt vaknat ännu, men nog lyckas jag få på mig några varje säsong. En gång hade dottern en på halsen, inte kul att försöka få bort. Hade den hunnit suga sig stor? En gång hade jag en på ryggen som var så stor att fästingborttagaren inte gick runt den! Ja tänk, om det fanns halsband till oss människor så skulle jag definitivt ha ett om halsen! Men Blinka hon får droppar i pälsen, brukar funka riktigt bra, visst kan någon enstaka förirra sig men oftast biter dom inte fast sig då. Tjejmilen, jisses bruden, så duktig du är. Jag springer inte en meter...
    Kramen

    SvaraRadera
  9. Usch o fy! Fästingar är vidrigt äckliga kryp, förstår inte vad de gör för nytta i naturen...

    SvaraRadera
  10. Dessa otäcka kryp!
    Fy...
    Men vad kul med tjejmilen!
    Sv: Hahaha ja, visst är syrran och mamma lik varandra. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Fästingar är otrevliga djur och ett av våra farligaste. Har haft massor genom åren efter mina svamputflykter. Man får duscha länge och tvätta sig noga, ändå räcker det inte alltid. Vi köper nog ett fästinghalsband till hunden. Kanske även till husse.

    SvaraRadera
  12. Kikar in och önskar dig en fantastisk lördag

    SvaraRadera
  13. Usch och fy för jävla fästingar, förstör lite av nöjet att vandra i skog och mark. Nu har jag satt på hundarna deras bärnstens halsband, men ett par fästingar har jag plockat ändå.Det blir förmodligen en fästingrik sommar efter den milda vintern.
    Vad spännande med tjejmilen, lycka till med det, nu får du ligga i med träningen.
    Kram och sköt om dig**

    SvaraRadera
  14. Jag funderar på en dos med frontline på mig.... ;-)
    Tror du det kan va ngt?

    Jaså du ska springa tjejen :-D
    Hurtigt!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  15. Det är inget vidare med fästingar.
    Alldeles nyss var det andra gången för mig meden fästing som satt sig.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera