Pages

04 september 2018

IRONMAN




Detta prestations lopp var jag och kollade på i Kalmar för några veckor sedan.
Min äldsta grabb deltog. Jag blev helt matt och andfådd bara av att säga vad han och alla de andra tusentals damer, herrar, tjejer o killar skulle göra.
Simma 3.2 km,
cykla 18 mil och avsluta med
löpning 4.2 mil.


Jag sprang Tjejmilen för några år sedan – de var långt  men himla kul, en upplevelse jag inte skulle vilja vara utan, men gärna göra igen. Men då måste jag träna, 
så vem vet ett vackert år kanske 😄


Dagen var fantastiskt rolig. Så kul att se och uppleva hur engagerade människor är när sånt här händer. Hur man liksom flyter med, skrattar, tjoar, hejar och njuter av vimmel o vackert väder. Det var verkligen en fin upplevelse att se honom genomföra denna bragd, glädjen när han passerade mållinjen. Underbart.
Och det  på min födelseort, ja där föddes jag en gång i tiden
K A L M A R 








9 kommentarer:

  1. Jag trodde en sekund att du gjort det! Tur du tog mig ur den villfarelsen😜

    SvaraRadera
  2. Det där kallar jag "människoplågeri". Beundrar sonen som deltog. Inget alls för mig. Minns att jag detog i nåt som kallas Rösjöloppet 1992 och 1993. Fick silver första året och brons året efter. Å dp pratar vi terränglöpning i fem kilometer. Ja, du förstår säkert;-)

    SvaraRadera
  3. De är verkligen duktiga de som klarar denna utmaning! Grattis till sonen som klarade det!
    Kram

    SvaraRadera
  4. OJ!!! Imponerande att sonen grejade det! Blir matt bara av tanken...

    Kalmar är verkligen en fin stad - vi har varit där rätt mycket då Anders båda systrar bor där (Kalmar och Öland) och hans föräldrar bodde också där i många år :-)

    SvaraRadera
  5. Haha ja jag blir med matt av bara tänka på ironman :) Bra jobbat av din son i alla fall :)

    Handbollssäsongen drog igång idag, så det var det jag skulle iväg på. Är en Riktigt supporter till IFK Kristianstad

    SvaraRadera
  6. Ja innan jag fick barn åkte jag på en hel bortamatcher, men nu ser jag dem på tv hemma istället. Vi har en del skånelag i serien, så då funkar en bortamatch om det passar i tiden :)

    Jag hoppas sonen med skall vilja hålla på med någon sport när han blir äldre :)

    SvaraRadera
  7. Ojj, det är stort att klara av allt.
    Ha en trevlig fredag

    SvaraRadera
  8. Vilken duktig son du har, men så har han ju också att brås på! För mig låter det helt stört omöjligt att orka med såna påfrestningar. Men jag skulle kunna ändra på den lilla punkten där, och simma 320 meter, cykla 1,8 km o springa 420 meter, i bästa fall.... Ha en trevlig hösthelg, nu lägger sig skymningen tidigt över nejden. Vid åttasnåret började det skymma, ojnevojne...nackdelen med årstiden! Kram

    SvaraRadera
  9. WOW att han fixade det!!
    S...Mycket som var förr kommer igen.

    Kram!

    SvaraRadera