Pages

16 september 2018

Skyltsöndag 20180916

Vi går och vi går och vi går på övergångsställen. Hönor är också ute och går och behöver övergångsställen. Där dessa Hönor gick över var inte trafiken så tät, de rullade väl förbi någon bil varannan timme, men Hönor  ska ända gå lite säkert o de gör de på egna övergångsställen. 


Att falla gör ont.
Här gör det inte bara ont,
man blir blöt också. 
(man ser inte på fotot hur högt det faktisk är) 

Nu vandrar du på UTVANDRARNA väg, 
du är på väg att lämna min blogg
Men innan du gör det……………..
Lämna gärna en kommentar.
Det är BP som håller i det hela och här finns också andra skyltare
Tack för du tittade in 


3 kommentarer:

  1. Hahaha! Alltså har du och Klimakteriehäxan varit i maskopi idag?!!! Det verkar nästan så. (http://klimakteriehaxan.blogspot.com/)
    Hon visade ett övergångsställe för katter och nu visar du ett för höns.
    Blir aningen avundsjuk här och undrar varför jag inte snubblar över sådana roliga skyltar. Kan bero på att jag sällan befinner mig på landet - kanske;-)

    Tvåan ger mig också ett gott skratt och trean - ja, där borde det väl finnas en Invandrares och Nybyggarnas väg också, eller vad tycker du;-) Moberg skulle nog ha uppskattat det.

    En underbar skyltning, som även den kvalar in till veckans skyltning tycker jag. Med bred marginal dessutom:-)

    Tusen tack för ditt bidrag och länken:-)

    SvaraRadera
  2. Det är skönt att se att du är igång, även om du mest skyltar...

    SvaraRadera
  3. Heej, där vi jag inte gå o trilla omkull, jag tar följe med hönorna istället. Kackla kan jag ju också som du vet! Utvandrarnas väg torde finnas lite här o var i landet, är det den vägen SD vill att alla som ska bort ska ta...Ha en fin vecka i vackraste höstskrud

    SvaraRadera