Pages

09 september 2018

Skyltsöndag 20180909


Skyltsöndag - & valdag!!

Men några skyltar på politiker blir det inte


En ovanlig syn i naturen – kullar med kött. 
Eller nja, nog får en del orts skyltar en att fantisera lite, 
få lite syner o så 😊

Vad bor du?
- jag bor i Hög.

-Vad då för hög, ved hög eller. 

Först byggde vi stommen till vårt hus,
 sedan väggar o allt annat. 
Men på vissa ställen verkar det sluta vid stommen. 
De blir inte mer liksom……………

Nog finns de många roliga och konstiga ortsnamn.

Tack för mig!!

Det är BP som håller i det hela och här finns också andra skyltare

7 kommentarer:

  1. Tack att vi slapp se fler politiska skyltar. De står överallt :( Läste att till valet 2022 ska de vara borta, skönt! Vem bryr sig om dem?

    SvaraRadera
  2. Roliga namn! Den skylten med Köttkulla ... den har jag också fotat en gång :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Tack för din lektion om skyltar! Du visar skyltar på riktigt :) Man kanske blir hög i Hög :) Du jag brukar också börja med en stomme och sedan väggar och tak... kul by namn!

    SvaraRadera
  4. Hahaha! En 100-poängare till här! Var hittar du alla dessa godbitar?! Tycker det är så himla roligt att du hittat din egen "skyltnisch". Ingen har kommit på din idé att fota roliga ortsnamn. Succé säger jag bara:-)
    Tusen tack för ytterligare ett toppen bidrag till Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
  5. Fniss., vilken tur att vi bara har dalkullor här! köttkulla lät väl ....sådär! Dököttkulla då kanske, finns väl ett band som heter Dökött va? Nä nu blev jag bara töntig, glad iaf att du skipper politikerna, dom orkar jag inte glo på längre...Kramiz

    SvaraRadera
  6. Haha! Visst finns det underbara ortsnamn - och du verkar hitta dom flesta, snyggt jobbat! :-)

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar skyltning med festliga ortsnamn!

    Trevlig helg :D

    SvaraRadera