Pages

13 januari 2019

Skyltsöndag 2. 2019



Då var det dags för skyltsöndag igen.


Man kan ju tro att det dricks mycket skumpa här. Men sanningen är att vägen dit är så dålig att hela bilen skumpar när man kör dit. Så jag tror det var så orten fick sitt namn. 

Här är det ingen som dricker skumpa de ska jag lova. Antingen bor här massa munkar eller så bakas det helt enkelt munkar.  

 Undrar om de klämmer mycket på varandra här, eller om de klämmer på kaviartuben eller är de helt enkelt bara klämmiga. 

Hej hej o tack för mej 
Det är BP som håller i det hela och här hittar ni andra skyltare


7 kommentarer:

  1. Hahaha! Tre helt underbara skyltar igen! Tack för tre riktigt goda skratt:-) Munkamåla - kanske målas munkar där också;-) Skumpamåla är nog min favo - hahaha;-)

    Tusen tack för dessa härliga skyltar och länkarna:-)

    SvaraRadera
  2. Men oh, nu får du först förklara vad måla betyder, för det är då inte att stryka färg på staket, så mycket begriper jag! Himla kul ortsnamn, som vanligt i din värld. Men vet du, denna söndag har även jag vägskylt med, mycket speciell sådan, kanske har du varit där? Kram från pörtet

    SvaraRadera
  3. Haha ... kul skyltar! Det finns många konstiga namn :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag ortsnamn..finns många fula såna också.
    Kräkångersnoret, Mensträsk m.m. ser man här uppe.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar lite annorlunda ortsnamn som sätter igång fantasin,haha....
    Kram o ha det gott♥

    SvaraRadera
  6. Ja mycket mystiska ortnamn finns det
    inte helt humorfria :-)
    Konstigt att ni inte har några vinterfåglar
    här är det fullt, när vi flyttade ut hit köpte
    jag en fågelbok vilket varit bra att ha.
    Första gången jag såg Steglits trodde jag
    det var förrymda burfåglar:-)
    Ha det bra :-)

    SvaraRadera
  7. Vilka roliga namnskyltar! Och säkert finns det en orsak varför platserna heter så. Skumpamåla kan ju vara tvetydigt men jag tar det som om det kanske fanns lite gott att ficka där.
    Kram!

    SvaraRadera