Pages

08 januari 2019

Veckans ord V 2 2019

Veckans ord är  K R I S T A L L 

Jag tillhör de folkslaget som gilla bling, bling. Kristaller mums...! 

Jag har ett litet, litet skåp och i de skåpet bor bl a små kristalldjur. När jag var yngre fick jag ofta sådan av min gudmor när jag fyllde år. Så ja, de är gamla, för de e ju jag. 


En skalbagge med kropp i kristall 

 En liten gris i kristall som tyvärr tappat sitt ena framben :)



 En liten kristall kanin


Jo, jag gillar ju kristall även i taket, så jag har några




 Den här vackra kristallkronan finns dock inte hemma hos mig, 
även om jag önskade det. 
'Nej den hänger på Stadshotellet i Karlskrona. 



Fler bidrag finner du här



15 kommentarer:

  1. Heisann, vi har våre ting og tang vi er svake for... og samler i store mengder. Krystall er vel ikke så dumt å ha i skapet, særlig ikke disse små krypene ;:OD)

    SvaraRadera
  2. Vilket fint bidrag till veckans tema. Och så fina dina kristalldjur är. Fint bevarade. Och kristallkronor har du ju också och visst är det fint när solen lyser på prismorna.
    Kristallkronan på stadshotellet är urtjusig.
    Jag får fundera lite till. Men i morgon så kanske jag får till något.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så söta små presenter! Pampiga kristallkronor.

    SvaraRadera
  4. Du trodde nog aldrig att dina gamla, fina presenter en dag skulle figurera i ett inlägg till en fotoutmaning - hahaha:-) Men tänk, de fick dom.
    Ditt hem är raka motsatsen till mitt - vad gäller kristallföremål alltså;-)
    Perfekt lösning av dig!

    SvaraRadera
  5. Vilken lycka att du har din fina samling kvar - tillsammans med kristallkronorna så blev det ett perfekt bidrag till veckans tema!
    Kram

    SvaraRadera
  6. En sådan fin samling kristalldjur! De är jättesöta!

    SvaraRadera
  7. Så fina och söta.
    En gång i tiden hade jag också en massa kristall krimskrams.
    Det var svanar, hjortar och andra små figurer.
    Men med tiden har dom försvunnit en efter en , liksom övriga prydnadssaker. Det mesta försvann under tiden vi hade Bamse, exotickatten.
    Snyggt som fasen med sånt i taket !

    Kram på dig !

    SvaraRadera
  8. Så fina kristalldjur du har och vackra kristallampor. Den på Stadshotellet i Karlskrona var en ovanlig modell.

    SvaraRadera
  9. Roliga kristalldjur. Kristallkronor är alltid fina och passar ju perfekt in på veckotemat.
    Ingrid

    SvaraRadera
  10. Där ser man, gammalt i ny version (bildversion) och visst är blingbling tjusigt!

    SvaraRadera
  11. Vilka gömmor du har Anki, men jag är inte förvånad, och de små figurerna passar dig perfekt! Jag fick bara trista silverskedar av min gudfar när jag var barn, de har legat i sin kartong i typ hundra år utan att ens bli använda. Men på den tiden skulle man inte ha blingbling utan sånt som ökade i värde och som man hade användning för, tyckte min praktiska mamma...
    Kramiz

    SvaraRadera
  12. Så fina djur och lampor i kristall du äger!! Jag önskar jag hade en kristallkrona, de är så fina.

    SvaraRadera
  13. De där små kristalldjuren hade jag nästan glömt bort. Det var många som samlade på dem. Fina! Och läckra kristallkronor!

    SvaraRadera
  14. Großartige Serie von schönen Dingen aus Kristall !

    SvaraRadera