Pages

28 januari 2019

Pang o krasch



Vi har varit på kalas.
Livet ter sig i vanliga spår. Man jobbar, kommer hem, är trött, gör de viktigaste och så sover man. Nästa dag är den samma. Jag har jobbat extra länge den sista tiden eftersom jag åkt med älsklingen min som har lite andra arbetstider. Jag kan tack o lov förlägga min arbetstider lite mer fritt.

Vi har varit på 7 och 8 års kalas och fick en något annorlunda men supergod smårätts supé och goda tårtor. Busade till det och smakade en liten bit av dem. Jag ska ju helst inte äta socker. 

Svärdottern som fixade detta är från Turkiet och hon en redig kock och Duracellkanin. Aldrig stilla, alltid på gång. Hon är mamma till barnbarnet som kom i september. Här vaktas han av min bästis.

I fredags var vi hos en annan svärdotter som fyllde 30 år och åt annan supergod mat och avslutade kvällen med trevligt kortspel. En liten last vi har i vår familj – kortspel.
De har skaffat ny hund, söt som få.

I lördags var vi barnvakt  åt en av våra prinsar. Den äldsta av de 3 vi har. I går hade vi äldsta sonen med fru och barn hemma, så de har varit full rulle. Så jag missade skyltsöndag i söndagarna två, men de kommer fler hoppas jag. 

Idag är de måndag igen o jag har varit på återbesök efter 10:an. Allt verkade okey, så långt man kunde se o de e ju gott. Sjuk vill jag inte vara, nej så länge jag får vara frisk är jag glad och lycklig. 

Det var någon som sa jag umgås för mycket med min hund. Ja vi hänger ju nästan dygnet runt hon och jag. Hon är min bästis, arbetskamrat ja så är hon ju min hund. Vi börjar bli smått lika. 






11 kommentarer:

  1. Bästa sällskapet, dom fyrbenta.
    Svarar aldrig emot...nästan ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var en hel del kalasande☺️Trevligt! Alltid mysigt att umgås. Glad ditt återbesök gick bra!

    SvaraRadera
  3. Efter den kalashelgen var du säker lagom trött för att gå till jobbet idag;-)
    Fastnar med för de fina tårtorna. Gillar namnen på födelsedagsbarnen. Jättefina:-)

    Själv är jag ju hundrädd och skulle nog aldrig våga att lägga en bebis bredvid en hund. Sorry;-)

    PS. Likheten mellan dig och din hund är inte slående, inte än i alla fall;-) DS.

    SvaraRadera
  4. Det är kul med kalas, kortspel är också väldigt roligt. Mina barnbarn var hos oss hela helgen, föräldrar på vift till Göteborg för att lyssna på evergrey.
    Vår hund texas är också bra vän,
    Jobbar halvdag idag, så då blir det promenad efter jobbet, annars åker han skogsmaskin med gubben min.
    Ha en fin dag kramar

    SvaraRadera
  5. Trevligt med kalas - tårtorna ser ut som riktiga mästerverk!
    Härligt att allt gick bra med återbesöket och att du är frisk igen!
    Hundar är härliga - saknar en egen, men får ju låna Olle ibland :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. En himla massa kalasande - härligt! :-)
    Skönt att allt verkade okej där vid återbesöket för sjuk, det vill man verkligen inte vara...

    Haha! Ja, ni är lika som bär :-D

    SvaraRadera
  7. Lika söta båda två, bara färgen på pälsen som skiljer, annars hade jag kunnat ta fel! Att det räcker med kalas hos dig förstår jag så stor som klanen vuxit sig genom åren. Något att vara stolt över. Glad att läsa att hälsan står dig bi, så ska det vara. Kramiz

    SvaraRadera
  8. Fullt upp, verkar det som.
    Kul med kalas och fina tårtor.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  9. Jag har missat att du tagit upp bloggandet igen, om än sporadiskt.
    Nu får jag kolla in här lite oftare.
    Visste inte att du haft en 10:a, men skönt att höra att du inte känner av det nu.
    Dina barnbarn växer och blir stora, dom går ju redan i skolan.
    Mycket "fyllande" här också bland barnbarnen och barnbarnsbarnen.

    Gott att ha en hund som arbetskamrat, men visst börjar även Lillan bli till åren?
    Kram

    SvaraRadera
  10. Här var det många trevligheter på gång! Och de piggar ju upp. Och så fina tårtor till barnbarnan. Klart du måste smaka lite. Skönt att läkarkontrollen gick bra och att det verkar vara ok. Så mysigt med yngsta barnbarnet och hunden. De bli nog såta vänner. Eller är redan...
    Är din hund en labrador? Så fin! Och en härlig arbetskamrat. Men inte är ni direkt lika. Ska vara öronen och ögonen då...
    Min dotter har en labrador, Curre, som är med henne i jobbet. (Vårdhund) Så fin han också.
    Kram och jag önskar dig en fin helg.

    SvaraRadera
  11. Härliga dagar du haft med nära o kära! Sött litet barnbarn och fina hundar! Vilken lycka att fylla 7 och 8 år och få sådana mumsiga tårtor!
    Önskar dig en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera