Pages

02 januari 2019

Tänkte mig ett färgglatt 2019



Tack 2018 för allt du gav
Välkommen 2019

Hej bloggen och andra som tittar in - nu är det nytt år, nya tag, nya äventyr. 

Jag fick en glad överraskning i min mail på nya året. Jag tävlade hos Martina i slutet på förra året om ett valfritt smycke från 7East! Oh kan ni tänka - jag vann!!! Skrev i kommentaren att jag skulle ge ett smycke till en av mins svärdöttrar som fyller 30 i år. Så blir det!!
Nyårshelgen var vi iväg i Småland, första gången på många herrans år vi inte är hemma över nyår. De beror på att vi haft Ebbha min Golden som dog mars 2017, hon jade dessutom upp sin dotter, som vi har kvar. Visste inte redigt hur hon skulle reagera på raketer för här hemma skjuts de bara på långt håll. Så vi var ute lite vid 12-slaget med alla andra, men hon ville bara in och lägga sig. Inte lika rädd som mor sin men inte heller oberörd. Redigt trevligt att vara borta på nyårsfest  istället för som alltid tidigare ha det hemma hos oss :) 

Jag tänkte att 2019 skulle få bli lite extra färgglatt. Så idag tänkte jag bjuda på några härliga och färgglada dörrar jag fotograferade på den färgglada ön Madeira i höstas. 

En vacker vacker gungande sjöjungfru 
ja ja,jag var på insidan av dörren och såg hon var vacker :) 

En färgglad garageport med en vacker naturbild.

Det här vet jag inte redigt vad det är, men läcker ändå.

De kommer komma fler.................

I morgon är det dax för jobb igen. Ledigheten är slut, skönt att mjukstarta med två dagar innan vi är lediga igen. 

God fortsättning på nya året!!

8 kommentarer:

  1. Ja men Grattis till vinsten.
    Lyckliga svärdöttrar då, med en sån svärmor :)
    Det var mig ena redigt färgglada dörrar sannerligen :D
    Vackert målade, verkligen.
    En riktigt God fortsättning till er alla där hemma
    och jag hakar på än med att titta in hos dig, efter alla dessa år.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så kul! Grattis till vinsten!
    Vilka härliga dörrar du fotat ... riktigt läckra! Ser fram emot att få se fler!
    God fortsättning!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Önskar dig god fortsättning på 2019 och visst hoppas vi på att det blir ett riktigt bra år.
    Tack för fina och uppiggande bilder från Madeira. Härliga dörrar.
    Trevligt med en tur till Småland över nyår och fint att det gick bra med hunden. Klart man oroar sig för dem. Min dotter har en labrador men han bryr sig inte så mycket utan tar det hela med jämnmod.
    Skönt med mjukstart på jobbet....
    Kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
  4. Grattis till vinsten och heja Småland för det är nog bara här vi säger redigt!
    God fortsättning
    /Anette

    SvaraRadera
  5. God fortsättning till dig med!
    Grattis till vinsten och till svärdottern som kommer att gilla smycket:-)
    Dörrarna du har fotat är såååååå himla fina. Tänk om vi hade sådana färgkickar här i Sverige. De skulle till och med lysa upp mörka vinterkvällar.

    SvaraRadera
  6. Hej, vilka fantasifulla och vackra dörrar, tänk om vi kunde ta efter. vi är ju så strikta och tråkiga i det här landet...inget avvikande i villakvarteren, tack! Jag har inte varit hemifrån på nyår sedan vi skaffade djur, så det blir väl över 20 år...men faktiskt gick det bra i år, bägge hundarna sov sött på örat när klockan klämtade. Så skönt! O så roligt att du vann! Nu kommer svärdottern att glädjas! God fortsättning och kram från pörteborna

    SvaraRadera
  7. GRATTIS det är alltid roligt att vinna kan man sedan ge bort vinsten i present är det ju ännu roligare.
    Inte kul med skotträdd hund, skönt att dottern bara är berörd.
    Har bara haft en berörd schäfer dom andra har inte brytt sej.
    Fin garageport kanske skulle be någon måla vår.
    Här har det och är det cirkus efter stormen, vilket sårbart samhälle vi lever i.
    Ha det bra och GOTT NYTT ÅR

    SvaraRadera