Pages

07 mars 2020

Motvalls kärring


Lite onödigt vetande.....

De flesta människor älskar ju att ha kalas. Sådan är inte jag. Jag har sällan haft kalas när jag fyllt år sist var nog vid 50, men jag gillar att fixa kalas för andra, exempelvis barnen då de var små och för gubben.

När barnen var små hände det att de var lite sura på mamma som inte hade kalas så de gick till en granne och bad om hjälp att göra tårta så fixade de kalas för mig. Förra året överraskade mina barn med familjer mig och höll ett härligt överrasknings kalas när vi kom hem från min födelsedagsresa.


I år kände jag att de var dags, dags att börja fira var enda födelsedag med kalas
.
Nu är det läge att fira stort
Fira vare år som man får hänga med. Fira ett nytt år i livet.

Så i år hade jag kalas 😊


Alla nära o kära var här o firade med mig.

Nu hoppas jag på många år framöver....men är jag så gammal? 






7 kommentarer:

  1. Grattis!
    Det kan funka Jag ska prova!
    Ha en braig lördag!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har heller aldrig varit glad för att fira mig själv, men så läste jag en som menade att fira inte att du blir äldre, fira att du har fått vara med ett år till. Det tyckte jag var en fin tanke, så det ska jag börja med i år. Grattis lite sent!

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott!
    Jag gillar inte heller att ha kalas ... :)
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen! Jag gillar inte heller att ha kalas för mig själv :-) Kram

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Det är uppenbarligen aldrig för sent för att ändra sig. Hoppas du hade kul, så att du inte slutar med kalas igen;-) Stort GRATTIS i efterskott!

    SvaraRadera
  6. Vilket trevligt initiativ...Den dagen jag äter tårta ska jag också börja fira, socker slutade jag med 1997...o inte är jag ens frestad.. Men jag firar gärna nära och kära! Och dig förstås, grattis i efterskott, fast nog tror jag att jag kom ihåg dig på rätt dag..

    SvaraRadera
  7. GRATTIS i efterskott, är inte heller
    någon kalasmänniska.
    Ha det bra

    SvaraRadera