Pages

01 mars 2020

Skyltsöndag - 20200301


Vem bor här & vem bor där? 

Här bor ingen hon eller han - här bor Hen. 


Harald har för evigt svetsat sig fast i mitt huvud.
Ja de är vissa knepiga saker man hörde som ung och som ebbat sig fast i skallen. 

((H – står för Harald.
Harald är en hippie som blir hög av heroin. 
En dag kom Harald högre än han något sin hoppats
 – till himmelen))


Gud bor i himmelen 
(de har jag fått lära mig, inte av mina föräldrar utan i skolan) 
Vad jag inte visste var att det 
finns vägskyltar som talar om hur man kör till Guds hem

Åt samma håll bor Torbjörn i sitt torp.     
Vera hon har mycket vatten o lera vid sin väg.
Hon bor i Småland och där
står många diken, ängar och 
skogar i vatten nu. 

De var mitt bidrag med skyltar denna vecka

Det är BP som håller i det hela och 
här hittar ni andra skyltare 




8 kommentarer:

  1. YEEESSSS! Där satt den eller de rättare sagt! Det är ju din specialitet att hitta de mest roliga och udda ortsnamn på skyltar, och det har du då verkligen lyckats med idag igen:-) Du är fenomenal på att befinna dig på ställen som har "konstiga" namn.
    Kunde inte låta bli att googla "-måla". Där fick jag lära mig följande: https://www.isof.se/sprak/namn/fragor-och-svar-om-namn/namnfragor/2015-04-27-vad-betyder--mala--.html

    Du ser! Här väckte du min nyfikenhet igen:-)

    Stort tack för en härlig skyltning och länkarna:-)

    SvaraRadera
  2. Du bor sannerligen bland märkliga ortsnamn! Eller kanske har jag blivit hemmablind som inte tänker i rätt banor? Hoppas födelsedagen varit till belåtenhet, ett år klokare...inte illa /Kram från pörtet

    SvaraRadera
  3. Så fantastiska skyltar, vilka ortsnamn! Spännande. De berättar på sitt sätt om någon som var en gång.
    Jag blir inspirerad och känner att jag måste titta efter liknande skyltar.
    Tack!

    SvaraRadera
  4. Här på Gotland finns det väldigt många "konstiga" skyltar. Eller rättare sagt namn som vi fastlänningar inte riktigt förstår.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  5. Vilket toppenbidrag! Jätteroligt att ha ortsnamn som tema till din skyltning. Flera goa skratt fick jag här. Och jag har sedan tidigare fastnat för att ta reda på vad olika ändelser eller var namn på platser har sitt ursprung. Så vad som menas med "måla" det visste jag.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  6. Hej du,Ama deCasa följer jag sen många år,hon kör också med BP utmaning..Jag hade glömt att jag hade den funktionen,men kul att bli påmind var man varit..Haé Kram.

    SvaraRadera
  7. Svar: Det är Orsakullan som sedan ett år tillbaka kör ett tema för varje dag i en månad. Mars har ju 31 dagar, så det blir 31 frågor, i februari blev det i år 29 frågor. Om hon fortsätter med sina dagliga frågor blir det alltså "April 30 dagar".

    SvaraRadera
  8. Det finns många konstiga ortsnamn!
    Svar...Man ska ha rätt träningskompis!
    Ha en bra fredag!
    Kram!

    SvaraRadera