Pages

27 februari 2020

Den här veckan blev ONSDAG min FREDAG





Ja de är gott med några dagar extra ledigt.
Idag har jag varit på ett stort kalas, då menar jag inte att de var
mycket folk eller massa kakor o annat. Nej de var stort därför att
födelsedagsbarnet fyllde så många ädla år.

1925 föddes en liten flicka, hon var barn nr 2 i familjen och hade en storebror, senare fick hon 2 småbröder och den yngsta, de blev min pappa. Idag finns bara hon kvar, föräldrar och syskon är döda.
Hon är min faster och idag fyllde hon 95 år. Hur många sådana kalas får man gå på i livet. För min del är det de första, men vem vet kanske kommer fler.



95 år och med minnet, glädje och bus i gott förvar. Kroppen nja den fungerar inte felfritt men hon är glad och kan berätta om allt som hänt i hennes liv. Hon skrattade o sa att hon är nöjd med livet, de har varit bra och kul. Jag blundade en stund o tänkte mig själv som 95 åring, men de var omöjligt att fantisera sig in i det 😊

Ja idag har jag varit hos faster som bor i mörkaste Småland en liten bit ovanför trädtopparna.  


8 kommentarer:

  1. Det är nog inte många som blir 95 år och fortfarande är klara i skallen och pigga. Stort GRATTIS till faster. Jättekul att du tog dig till de småländska skogarna och uppvaktade henne.
    Undrar om vi hinner bli så gamla...

    SvaraRadera
  2. 95 år...en mycket aktningsvärd ålder och få förunnat.
    Stort grattis till henne !
    Ha en go' Fredag och skön helg.
    Kram

    SvaraRadera
  3. En hög ålder som fler och fler når upp till. Härligt hon är så pigg!

    SvaraRadera
  4. 95 år inte illa att sedan vara pigg i huvudet
    och vara nöjd med livet låter helt underbart.
    Kan inte heller tänka mej själv som 95-åring.
    Vilken söt vovve med grå nos, Gösta och Sture hälsar.
    Låter som om du har fullt upp med barnbarn och träning:-)
    Ha en skön helg:-)

    SvaraRadera
  5. Grattis till faster!
    Svar..Förr kunde man en massa telefonnummer Nu kan man knappt sitt eget!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Så härligt att gå på sådana kalas när födelsedagsbarnet har nått den aktningsvärda åldern! Ska själv på ett sådant kalas om några veckor då man gamle far fyller 97 år! Han siktar på 100. . . vi får väl se!
    Trevlig Helg!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så roligt att ha en gammal faster som är glad och nöjd med livet. Jag har aldrig haft gamla släktingar, ja jag tyckte förstås de var gamla när jag var barn men jämförelsevis var de ju mycket yngre. Jag umgås väldigt gärna med äldre personer, jag har en favorittant som fyllde 90 i somras och en farbror som är lika gammal och nästan blind. Bägge är mina idoler. Trevlig helg Anki!

    SvaraRadera
  8. Om du var född en skottdag så hade du varit ung nu!
    Kram!

    SvaraRadera