Pages

16 februari 2020

Skylt söndag 200216



Jo de är nog så att rökare anser att
cigaretterna är en vän. Jag har själv nyttjat skiten
för många år sedan o visst var de en vän
den förstod mig precis och lugnande
mig om jag var upprörd.

Snacka om att vara lätt lurad. 

Skylten fann jag på lasarettet 


Jag har en hundvakt.
 Ja ett litet tillfälligt dagis för hunden när jag inte kan 
ha henne med till jobbet av någon anledning.
På deras ytterdörr hänger denna upplysande skylt. 
 
Tänk att man fotografera skyltar o så glömmer man vad
de betyder, eller rättare sagt jag minns varken vad den betydde
eller vad jag fotade den, men jag tror de var på
Intrepid Sea, Air & Space Museum.i New York, så de var nog något man inte fick fingra på. 




Det är BP som håller i det hela och 
här hittar ni andra skyltare 

9 kommentarer:

  1. Min svärmor tittade alltid på glamour
    och då fick man inte störa.
    Fast det var många år sedan jag slutade
    röka gillar jag lukten av cigg och ibland
    när livet totar till sej kan jag känna röksug
    fortfarande.
    En bra hundvakt är ju aldrig fel.
    Ha en bra vecka;-)

    SvaraRadera
  2. Festligt. . . visste inte att det fanns en grupp som kallades "SKYLTARE"!!! :-) Det var ju hur många som helst i alfabetisk ordning!
    Önskar dig en fin söndag och håll i hatten för Dennis är på ingående!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Älskar ju mina cigg jag, ligger kanske lite i det där...fast jag går mer o mer över till snus, åtminstone på arbetstid.
    Lungorna har ju börjat säga ifrån så tyvärr kan jag inte röka så mycket längre än så här.
    Vi får väl se hur det gåpr.

    Ha en underbar kväll och tack för skyltarna.

    SvaraRadera
  4. Bra skyltat! Jag har också varit rökare ... i alltför många år, men slutade 2007 - och det är jag såå nöjd med!
    Bortskämda barnbarn finns här också ibland :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nej, gammal kärlek slocknar aldrig, så jag är en av få kvar i det utdöende släktet som kallas rökare. Guldkryckan är den enda bloggkompis som gör mig sällskap;-)

    Skylten med bortskämda barnbarn är ju så söt. Har aldrig sett en sådan skylt förut.

    Å sista skylten - ja det rycker i mitt finger där kan jag säga. Vill gärna testa "knappen" som påminner om knapparna i flygplan där man kallar på flygvärdinnor.

    Tre toppen skyltar! Tusen tack för dom och länkarna:-)

    SvaraRadera
  6. Haha, underbart med skyltar man inte begriper! Eller glömmer bort betydelsen...
    Så fint att du har ett bra ställe att lämna kompisen till när det behövs! Jag brukade ju ha med Blinka på loppis de dagar jag var där, men märkte att hon inte trivdes så bra. Hon ville ha tvärkoll på mig varenda minut annars blev hon orolig. Nu testar jag med Daniel o det funkar mycket bättre, han är ju inte lika präglad på mig och dessutom van att vara ensam mycket mera. Kram

    SvaraRadera
  7. Jag har också haft en sådan falsk vän!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Härliga skyltar! Ja, dessa "vänner" som finns bland oss kan hänga sig kvar. Så trogna är de förvisso. Jag har nog mest feströkt och på jobbet förr när det fanns rökrum. (För där satt alla roliga kollegor)
    Kul med barnbarnsskylten! Och även med den som inte är så tydlig. Man kan kanske olika den lite som man vill.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Barnbarnsskylten var speciell!
    ha det gott!

    SvaraRadera