Pages

01 februari 2020

Far o flyg för födelsedagskalas (1 av 3 resor 2019)



Mars 2019 firade jag min födelsedag i Las Palmas på Grand Canaria.
Jag ville gärna åka till en stad, gillar stora städer emellanåt, eftersom jag själv bor långt ifrån en sådan. Jag var där när jag var16 så jag tyckte de kunde vara kul att komma tillbaka o se staden igen. 
På hotellet blev jag kungligt gratulerad 
Vi bodde bra nere vid strandpromenaden. En härlig vecka men långa härliga dagar, god mat och dricka, sol o värmen, avkoppling och mys. 
 

Vilka härliga sandskulpturer de gjorde på stranden, otroligt duktiga.



När jag kom hem överraskade mig alla barn med familjer mig med att finnas gömda här hemma och bjöd på stort kalas. 
De var en överraskning som heter duga
 och gjorde mig väldigt varm om hjärtat. 


Visst är det härligt med små överraskningar 😊




7 kommentarer:

  1. Vilka skulpturer! Vad fint du blev firad både där och sen vid hemkomsten. Det förstår jag att du blev varm om hjärtat av!

    SvaraRadera
  2. Gran canaria är är ju ett fantastiskt ställe, vi vet inte riktigt ännu men efter förra årets lite knepiga resa på Rhodos så blir det nog kanarieöarna eller kreta nästa gång.

    Inget fel på Rhodos men grus istället för sandstrand, det kunde vi vara utan ;)

    Ha det jättefint.

    SvaraRadera
  3. Las Palmas är en cool stad med fin strand och dessutom lite liv i självaste staden, där det inte bara finns turister.
    Din mojito - mums! Sandskulpturerna är oerhört skickligt gjorda.
    Så kul med välkomstöverraskningen och firandet. Det var du väl värd. Nu får du vänta några år;-)

    SvaraRadera
  4. Kul att du hittat in på din blogg igen ... och tack för att du kikade in hos mig!
    Visst är det trevligt med överraskningar! de där sandskulpturwrna är verkligen fantastiska!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att du är tillbaka.
    Tack för titten hos mig, annars hade jag inte märkt det.
    Tar nämligen bort länkar som inte skrivit på länge, men nu följer du med till mig igen. Ha ett gott slut på denna helgen !
    Kram

    SvaraRadera
  6. WOW. . . vilken födelsedag och vilket firande! Det måste vara jämna år du fyllde! Underbart med resor och överraskningar!
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken trevlig födelsedag och ett så fint minne. Och visst är det roligt både att resa och bli överraskad.Har saknat dig och tycker att det är roligt att du är tillbaka i Blogglandia igen.
    Kram

    SvaraRadera