Pages

20 februari 2020

Vinden viner och träden niger, änglarna gråter


I söndags hade vi redigt oväder här. Regn och rejäl blåst, näst intill storm  Grannen, vovven och jag gick vår vanliga runda i skogen (ca 5 km) jösses så blöta vi var när vi kom hem. Men när man tagit en dusch o fått på sig torra kläder var de godare än gott. De finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder så de var väl det vi hade. 😊

Normalt tränar jag på måndagskvällar, men måndagen som gick åkte jag och hämtade barnbarn på dagis och fritids (de heter inte så längre, men jag är inkörd på det 😊 så åkte vi hem till dem och fixade mat, umgicks och lekte. Nattade den minsta 1½ åringen och engagerade mig i de lite större. Sonen kom sent hem så  Vovven (min) och jag sov på soffan på natten. Oh när vi for till jobbet på tisdagsmorgonen sova alla gott.

I tisdags var jag otroligt trött när jag kom hem från jobbet så jag somnade ovaggad ganska tidigt. Jag sov inte speciellt bra natten innan, gör sällan det när jag sover borta. En mjuk soffa är ingen bra sovplats, men jag får skylla mig själv som tackade nej till en säng. Ville gärna vara på samma våning som kidsen och hunden.  

Igår när vi kom hem var det faktiskt sol o vackert väder.

Vovven njöt


och jag fångade min egen skugga, inte så svårt med tanke på att jag stod still. Så lång o stilig jag blev. 

Onsdagar är träningskväll. Då är det Tabata eller som igår fysträning med olika stationer.

 
I dag har jag vilodag. Eller nja jag har inget inbokat på kvällen.
Jobbet är avklarat för idag och kvällen är min.
Ska roa mig med att kolla på Sverige mot Norge. 

I morgon är det veckans sista arbetsdag, helgen står för dörren. Ska bli skönt med några dagars ledigt.





8 kommentarer:

  1. Älskar sådana skuggbilder. Det är bara på dom man får så fina långa ben, eller hur;-)
    Vädret har varit helt sjukt den här vintern, men jag klagar ändå inte, då jag hatar snö. Har hört att det skramlat och dunsat på några balkonger i huset, men ingenting har blåst iväg från vår balkong i alla fall. Det enda jag suckade över var allt "bråte" på balkonggolvet...

    SvaraRadera
  2. Ja, fy vad det blåser! Igår var det rätt lugnt, men det friskade i i natt igen. Trodde dock vi skulle slippa regn idag, men icke... Får väl städa istället för att gå ut ;) HA en fin fredag!

    SvaraRadera
  3. Snällt av dig att ta hand om barnbarnen.
    Svar...Barnuppfostran är svår.Jag har två pågar och dom är helt OK!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Dagis och fritte, heter det här också ;)
    Nog är det kul att vara med barnbarn, men det är också så skönt att lämna tillbaks dom.. :D
    Vi har också blaskväder men det ska visst bli kallare igen och snö ska det visst komma i Mars, så det blir som jag befarade tydligen..en senare vår/sommar. :P
    Ha en go Lördag
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Nä, sover väl inget vidare borta jag heller, därav anledningen till att jag aldrig åker bort numera, förutom till grekland eller spanien på semester men det är ju en annan grej.
    En och annan i bekantskapskretsen som jag anar blivit lite sur då vi aldrig åker iväg när det ska sovas över.
    Vi sover bäst hemma...så det så ;)

    Ha det bäst nu.

    SvaraRadera
  6. Jag har dålig koll, bor de flesta av dina söner på barnpassninsavstånd? Och hur många är de små nu? Du kommer nog att kunna skrapa ihop ett fotbollslag en vacker dag. Men var är skyltarna, hoho, det är söndag!
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Ett gott skratt förlänger munnen!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera