Pages

02 februari 2020

Far o åk båt till stora ön


Augusti 2019 var jag på Gotland för första gången i mitt liv. 

Glad var jag att de hade lite moderna fartyg nu!!

Vi är tre svägerskor aktuella och fd. Ja alltså en av dem är fd svägerska och sedan många år min syster yster. Vi ses och gör något tillsammans en helg varje år. 

2019 var vi på Gotland där min systeryster bor halv sin tid. Hon har delat upp livet på 1 vecka på fastlandet och 1 vecka på ön. Kan det blir mer varierande. 

Gotland är fint. Vi såg och upplevde och se en hel del. 

Solnedgången på kvällarna var magisk

När jag är på något nytt ställe brukar jag köpa med någon liten grej hem, en symbol för just den platsen. Från Gotland fick lille fåret följa med. Söt som socker.







8 kommentarer:

  1. Gotland borde jag ha åkt till för längesedan, allt man sett på tv säger ju att där är vackert och fint på alla vis.
    Nån gång blir det väl av.
    (Får man sju rätt på lotto så får man ju en gratis resa dit) Hoppas på onsdagen nu nu då. ;)

    Fina bilder där...man vill ju bara dit :)

    Ha det fint.

    SvaraRadera
  2. Ja Gotland är vackert, jag har varit där. Sedan har jag en fd granne som flyttat dit och sedan har jag en kompis som tagit över föräldrahemmet uppe vid Fårösund som ofta bjuder med mig, jo en skolkamrat jag gick alla år med också. Så nu blir det en vecka till våren.

    SvaraRadera
  3. Ja Gotland är verkligen fint. Smart val din syster gjort som bor där halva tiden.

    SvaraRadera
  4. Hej du kära gamla bloggväninna! Så det tog dig 60 år att ta dig till Gotland??? Ja jag kan inte skryta så mycket heller, har bara varit där en gång för typ hundra år sedan då jag hyrde en stuga en vecka och bilade runt. Mycket trevlig ö! Det är faktiskt en familj här från mitt lilla hörn av världen som flyttade dit med sina tre barn för ett par år sedan. Nu driver hon café i Visby.
    Välkommen tillbaka i bloggvärlden, kanske stannar du ett tag? Kram från pörtet

    SvaraRadera
  5. Har varit på Gotland två gånger, en gång på semester och nästa gång var det en tjänsteresa till Lärbro, under vintern.
    Visby är så romantiskt på något sätt och en fin stad att bo i... under sommaren. Där är ju svinkallt och helt dött resten av året.

    Din lilla souvenir är ju såååå söt:-)

    SvaraRadera
  6. Det är verkligen superfint på Gotland! Jag har också bara besökt ön en enda gång, men jag minns det besöket med glädje :-)
    Fåret är ju bara sååå fint!

    SvaraRadera
  7. Gotland är verkligen värt minst ett besök! Gulligt litet lamm!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag har aldrig varit på Gotland, men det verkar väldigt fint där!

    SvaraRadera