Pages

14 februari 2020

Jo de var lika dant förra året

Man pratar mycket om den milda och snölösa vintern.
Snö har vi sällan i någon större mängd här i söder.
Och igår blev jag påmind om att de faktiskt var lika
soligt o varmt för ett år sedan. 
En arbetskompis la ut ett minne på Facebook 
där han o några till satt ute på lunchen och åt i solen.

Så förra årets ”dagen igår” var soligare och varmare än i år. 

Snödroppar har vi gott om på tomten. De är söta små blommor
som viskar om våren. Men ännu finns risk för både kyla och lite snö. 

Från de ena till de andra.
Tacka vet jag dagens TV som man kan se när man vill och kan.

Jag följer de här killarna
Gillar dem skarp lika så alla deltagare som tävlar. 
Vad dom kan - !!. 

Jag följer killarna slaviskt – på mina tider.
Tittar också ofta på 
Norge mot Sverige
Superstars
Så ska de låta –
de ser vi faktiskt på sändningstid älsklingen o jag,
de enda program vi båda gillar och ser tillsamman.

Vi har ju alltid varit som DAG & NATT han o jag.

Jo så ser jag ju mammas favoritprogram, som hon inte
kan titta på längre, då får ju jag ställa upp och följa alla intriger i

Dom retar ihjäl mig, men jag kan inte sluta se på dem 😊

 I dag är det hjärtedagen




5 kommentarer:

  1. Ja, alla är vi olika med olika smak och så och det är kul .
    Du och jag skulle aldrig kunna bli tv-kompisar, men jag gillar dig ändå. ;) <3
    Glad Alla Hjärtans dag och en fin Fredag till er.
    Kram

    SvaraRadera
  2. De tre program du radade upp ser vi också. Men egentligen tycker jag Så ska det låta är kass med henne som programledare.
    Glamour tittade mamma på förr. Undrar om hon fortfarande gör det. Det måste jag fråga!
    Ha en fin ❤️Dag

    SvaraRadera
  3. Skrattade gott åt Disas svar. Och jag instämmer helt;-) Har bara sett trailers eller korta ögonblick av dina favoprogramm, men de är liksom inte min grej.
    Som sagt - tur att det finns nåt för alla smaker:-)

    SvaraRadera
  4. Hej fru Nilsson
    Vi du och jag ser samma program i TV
    Ha en bra lördag!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Kan bara hålla med angående vädret ... inte speciellt mycket tidigare än vad det brukar ... vår här också med andra år - och liknar förra årets :)
    Inga av de program du nämner tillhör mina favoriter ... gillar Vägens hjältar bl.a. annars mest dokumentärer och nyheter, men ser inte så mycket på tv.
    Svar på din fråga: Nej, vi har inte skaffat hund, utan vi brukar ha yngste sonens whippet här när de jobbar och behöver lite hjälp. Jag skulle såå gärna ha en egen, men när det tyvärr inte går, så är väldigt glad att jag får låna honom ibland :)
    Kram

    SvaraRadera