Pages

08 mars 2020

Skylt söndag 200308

Man kan vara på gränsen till mycket

Jag har varit vid gränsen till Norge. Jo jag har varit över gränsen också. 

Jag har en bror som bor i Norge sedan 35 år tillbaka, de är inte ofta jag besöker honom men de händer. 
Mer ofta är det han som är vid gränsen till Sverige

Han är oftare hos oss i Sverige än vad vi är hos honom i Norge.
Mamma har inga möjligheter att åka till honom, min andra bror
har också svårt eftersom de har gård och djur.
Så har han vuxna barn som finns kvar i Sverige.


De var mitt bidrag med skyltar denna vecka
Det är BP som håller i det hela och 
här hittar ni andra skyltare


7 kommentarer:

  1. Ett ovanligt bidrag med en tänkvärt text. Tror inte att ni är ensamma om besök som är aningen "enkelriktade" om man säger så. Men det är i alla fall kul att din bror besöker "släktingarna" i Sverige regelbundet.
    Det var som sagt ett annorlunda bidrag till Skyltsöndag. Å om jag ska säga nåt om självaste skyltarna, så gillar jag de gula "stenblocken" runt stenen på skylten med "Riksgräns Sverige". Iögonfallande, mins sagt.
    Tusen tack för din fina Skyltsöndag och länkarna:-)

    SvaraRadera
  2. Norge är fint - speciellt vid havet och med alla fjordarna - Vi var vid Riksgränsen allra längst norrut förrförra sommaren :)

    SvaraRadera
  3. Hm ... nu var jag för snabb. Vill önska dig en ny fin vecka och skicka en kram också!

    SvaraRadera
  4. Det är mycket praktiska arrangemang att ordna med när familjemedlemmar träffas. Tur att du kunde besöka brosssan för en gångs skull! Eller åkte du bara för att fota skylten vid riksgränsen, blinkblink? Hoppas lilla mamma mår så bra hon nånsin kan. Förstår att du är o hälsar på lite emellanåt! Kram

    SvaraRadera
  5. Har ju lite släkt med lite rötter i Norge genom min mormors systers man en gång i tiden, borta sen länge men jag minns historierna om Norge från honom....fint land det där.
    Blir väl en tur dit så småningom :)

    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  6. Har inte varit i Norge sedan åttiotalet, kommer
    ihåg att allt var ruskigt dyrt.
    Ha en skön söndag:-)

    SvaraRadera
  7. Tja , detta med gränser. Ibland, kanske i krigstider är de viktiga och i andra tider mindre viktiga. Känner igen mig vad gäller dessa gränsskyltar.Jag är ju halvnorska och har ibland stått med ena foten i Norge och andra i Sverige. Både fysiskt och mentalt.
    Spännande skyltbidrag.
    kram!

    SvaraRadera